ROM-sammanställning

Diskussion i 'Desire Z' startad av Me.B, 6 jan 2011.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Märker redan nu att batteri tiden verkar vara väldigt mycket bättre i denna rom. Känns som att batteriet töms nästan hälften så fort vid normalt användande med samtal/surf/pill och så vidare. Tror jag stannar med denna faktiskt! Snygg, lätt att använda och drar lite batteri.
     
    Last edited: 19 maj 2011
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Flashade in en annan rom igår. Minst sagt den snabbaste och rappaste romen jag provat. Flytet är grymt + att den ser väldigt bra ut och med svart temad market dessutom. Vet inte hur de har fått den så rapp men den är grym. Skitbra batteritid också.

    meXdroidMod meXperia (V4.1.1)
     
  3. intland

    intland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är snabb. Men jag ogillar att det ser ut som Transformers. Visst är det subjektivt vad man finner snyggt. Intrycket kan också ändras av olika teman men grunden finns där. Det visuella är inte lika viktigt för mig som funktionalitet och minimalism. Men jag tycker att det nästan blir svårt att tyda vad som står. Det är värst i Gmail. CM7 roms behöver nog modifieras rätt mycket för att bli som hur man vill ha det.

    Är det Miui man ska köra för ett konventionellt snyggt utseende? Men den får i så fall inte vara för slö. Jag har kollat några videon på den och ärligt talat ser den ut att vara typisk kinesisk kopia av iOS.

    Det bästa vore nog att kunna köra meXdroid utan det futuristiska temat som ser ut att vara från en tecknad serie.
     
    Last edited: 10 jul 2011
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    De kommer att släppa en "otemad" version om ett litet tag. Så håll ut!
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    "tweaKr" scriptet som de har gjort till meXdroid romen är riktigt nice också. Håller på med att undervolta telefonen för första gången och det ska ju göra så att den drar ännu mindre ström. Verkar funka bra för på 9 timmar så drar min telefon 2-3% batteri i standy-läge. Smartass governor kör jag med också den har jag saknat förut. Slipper man använda sig utav SetCPU.
     
  6. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har testat Virtuous Unity 1.29.0 (Sense 3.0!) i några dagar nu, trodde aldrig jag skulle röra htc sense igen xD Men var på flash humör så då passade jag på att testa den ^^

    Mitt första intryck är att den var betydligt snabbare än vad jag hade trott, allt funkar än så länge förutom landskapsläge för homescreen D: Fast det är ju väntat med tanke på den är baserad på Sensation. Annars räcker batteritiden omkring en dag för mig.

    Riktigt bra jobb av utvecklarna måste jag säga.

    Mer info om Virtuous Unity här.

    Ska testa meXdroidMod meXperia nu i några dagar :)
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hoppas du tycker om meXdroid. Det har vart min daily driver länge nu. För mig finns det inget stabilare/bättre. Var medveten om att kör du launcherpro tillsammans med den romen så går du miste om en del utav dess fina animationer.
     
    Last edited: 31 jul 2011
  8. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har nu testat meXdroidMod ett tag nu.

    Måste säga den äger fett! :D Älskade CM7 och meXdroidMod är som CM7 med det lillla extra :D Gilla teman grovt och animationer är lätt sköna som tusan. Bäst av allt, den flyter på som bara den. Även med alla grafiska animationer så går det lika snabbt som i CM7.

    Kan lätt rekommendera denna ROM för den som vill ha snabbhet och ändå vilja ha grymma animationer xD

    Så bra ROM att jag måste quota tipsaren xD

     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Kul att du tycker om den! Har varit min standard länge nu och kommer så förbli. Ny version på G när som helst med bland annat finslipade animationer och uppdaterad tweaKr m.m.

    Kan tipsa om funktionen som gör att du trycka och dra fingret vänster/höger på status fältet för att ändra brightness steglöst. Smidigt som fan!
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om man nu vill köra en annan rom än meXdroidMod så kan man fortfarande få de animationerna om man vill. Jag testade att porta över alla dess animationer till en MIUI rom igår för att se om det skulle funka och det funkade klockrent. Därför borde det gå till i stort sett alla roms (om man inte kör LPP som inte låter android själv sköta animationerna).
     
  11. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Testade InsertCoin igår. Men idag bytte jag tillbaka till meXdroid. tyckte Senaste InsertCoin var så buggig, fick FC lite här å där. Kommer nog aldrig lämna meXdroid.

    Och tacka livet för Nand Backup, vad enkelt det blir att byta tillbaka när man använder sig av den :D
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    meXdroid känns som en sådan rom som man alltid faller tillbaka på förr eller senare. Har testat MIUI (bulletproof) i 2 dagar nu och med rätt tema så gillar jag det faktiskt. Inte riiiktigt lika rapp men fullt dugligt. Lite annorlunda i grunden dock med utseende och inställningar. Men som nämnt tidigare så portade jag animationerna från meXdroidmod till MIUI så jag känner mig lite mer hemma i alla fall under test perioden :D
     
  13. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Ett problem som jag har med meXdroidMod är att jag ofta kommer åt "parkera"-knappen under samtal.

    Finns det något sätt att avaktivera parkeringsfunktionen?
    Eller åtminstånde flytta den eller liknande?
     
  14. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Ni som kör meXdroidMod vilken radio kör ni på?
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    .30 har jag kört och den har fungerat utmärkt för mig. Testade den nyaste men det vart mycket sämre med den när jag testade hastighet.
     
  16. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    japp har läst många som säger den är bättre.

    kollade min nu. hade ju en jädra gammal. haha... men petade in .30 nu. Tyckte väl att jag hade lite väl dålig mottagning på .26 som jag hade före. haha
     
    Last edited: 19 aug 2011
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo. Ganska lustigt hur det kan göra så pass stor skillnad faktiskt.

    .30: konstant hastighet på ca. 5mb/s vid nedladdnings test, varierar ingenting den bara matar på i stort sett. samma sak på uppladdning (fast saktare då).

    .03 radio: nedladdningshastigheten fluktuerade mellan 1-3mb/s hela tiden. Alltså upp och ner hela tiden. Väldigt slött och inkonsekvent. Bytte tillbaka till ovanstående och det vart perfekt igen omgående.

    Men nu ser jag att det har dykt upp en ännu nyare .12 radio den 8/8 som jag inte har provat. Men ärligt talat ser jag ingen anledning då jag redan har så bra täckning och tror inte jag får bättre med någon annan.
     
  18. tegis

    tegis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker Virtuous Unity är bäst/snyggast på alla sätt då jag vill ha Sense-varianterna av kalender, mail och tele-appen, de är bäst när man syncar med en exchange server. MEN, jag fick ÅÄÖ-buggen å den grövsta sorten och blev inte av med den genom de vanliga snabb fixarna. Fick du till det?

    Kör InsertCoin istället då den funkar men inte är lika ny.
     
    Last edited: 20 aug 2011
  19. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Nu har jag slängt in nyaste MIUI , man får säga vad man vill om att de liknar Ifån IOS. Men dra taska i gruset vad himla snygg den romen är. Ska använda den några dagar nu och se hur den fungerar.
     
  20. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ah glömde nämna att den klassiska ÅÄÖ-buggen hos sense fanns med xD
    Anyway här finns fix (kan tyvärr inte garantera på att det funkar för jag själv har inte testat det än). [FIX] Desire Z Scandinavian keyboard layout - xda-developers
    Läs ordentligt genom tråden och glöm inte att ta backup