[ROM][Sense 2.1+3.0mix][02 June]RCMix S v2.0 Evolutionary Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 11 mar 2011.

1. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har inte sett någon 2.1, kan du skicka länken?

2. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte jag heller... Trötta ögon lurade hjärnan lite, :D:D

3. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Hmm, men jag har CWM-Alpharev Recovery v 2.5.1.8.. men ska prova flasha denna när jag kommer hem från jobbet!

4. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Lungt, hjärnan är en komplicerad hårddisk. Vad kör du för recovery? Samma som dek?

Ah den använder nog amend scripting. Då fungerar nog inte den där heller. Var sådan kö igår på kitchen så jag orkade bara göra en. Jag måste undersöka saken. Hmm clockwork 3.x och upp använder sig av edify scripting och har sin egen update fil. Suck vad dom ska komplicera allt.

Ska läsa lite om det nu.

Last edited: 9 jun 2011
  5. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Shit asså.. nu hänger jag inte alls med i svängarna.. tror min hjärna blev brickad. Tur någon förstår sig på allt det här.. :)

6. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Nu fattar jag ingenting alltså. Jag förstår att man bör ha en partion på typ 1GB eller så, nu har jag dock bara 512mb så jag vet att antalet appar blir minimalt. Men för det första, går det inte att fortsätta på internminnet när utrymmet på ext är fullt? Eller är det "nackdelen" med apps2sd?

För det andra. Jag skulle installera barcode scanner och då sades det att det inte gick för att minnet var fullt. Okej, plockade bort rockplayer och provade igen, gick inte så jag tänkte skit i de och skulle sätta in rockplayer igen...då klagar den på att de är fullt igen, trots att jag precis hade den inne innan och inget nytt har kommit in. Och nu kommer de bara upp något om fel i paketfil? Vad är det som orsakar detta?

7. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

a2sd betyder att program installeras på sd kortet, men program buffern/cach installeras endå på internminnet, så båda minskar för varje program, dock mycket långsammare än om allt installerades på internminnet.

Romen är över 500 mb uppackad, så den rymma helt enkelt inte på din telefons internminne. Utan installeras både på internminne och ext partition Vilket också gör att en partition på 512 mb riskerar att bli full.

Därför säger nog din telefon också att minnet är fullt efter en hel del data, cache, program cache, cookies m.m.

Jag rekommenderar att du förstorar eller gör en större ext partition med gparted. Jag gjorde själv en ny ext3 partition på 1.5 gb = 1536mb i förrgår för att vara säker att sense 3.0 romsen har gott om utrymme i framtiden.

Last edited: 9 jun 2011
  8. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Jo, de var visst cachen som stod i vägen. Rensade så gick de att installera om programmet. Men jag gav det ett nytt försök att partionera kortet idag och nu fick jag det att funka verkar det som. Hur är lättaste sättet att få fram hur mycket utrymme som är kvar på partionen? Är det bara gparted som gäller eller finns det annat, lättare sätt?

9. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ladda ner my systeminfo pro eller liknande från market.

10. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nu finns RCMixS v2.1 A2SD CM7Hboot TEST ute.

RCMixS_v2.1_A2SD_CM7Hboot_TEST.zip

Om du kommer från rcmixs 2.0 borde det räcka med wipe cache, wipe dalvik cache (flashning från 2.0 till 2.1 utan full wipe gick bra.) changelog och uppdatering av första posten kommer då dom finns tillgängliga.

edit: den är laggigare än 2.0, dock fortfarande test versionen.

Last edited: 10 jun 2011
  11. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ja kommer en full wipe så hoppar jag lätt över den, räckte med de till 2.0...titanium backup är ju überkorkat på att installera app för app

12. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Köp premium så löser det sig

Den appen är verkligen värd 40kr!

13. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jaså gör den det automatiskt då? ja då e de en annan femma, trodde att premium bara möjliggjorde att jag hade två hundra backups istället för 1 innan de började skrivas över.

14. kettle

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Nej på premium så installerar den automatiskt vilket jag tycker är underbart när man har 120+ apps ;)

15. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

För att installera appsen efter full wipe finns ju auto install scriptet i romen. Men ja jag vet att det är jobbigt att skriva in all info om och om igen :P har gjort över 100 flashningar, dom flesta full wipes. Men jag rappoterar strax hur det gick, så ni slipper full wipe i onödan.

16. kettle

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Vilken rekommenderar ni, denna eller Insertcoin?
    kör just nu MIUI och innan det så körde jag Cyanogenmod men MIUI är inte min grej och vill testa något nytt :)

17. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Dom är väldigt lika, båda baserade på rcmixs bas, båda använder samma mods och fixar av -snq, seo med flera. Så det är en smak sak :P jag kör såklart rcmix eftersom jag har tråden och pratar lite med robocik då och då.

18. kettle

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Okej, gött! men en liten fråga till, vet du hur man tar bort cwm backups med ra recovery, vill inte riskera att restore'a en cmw backup

19. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Flashning av rcmixs v2.1 a2sd cm7hboot TEST utan full wipe gick bra. Jag wipade cache och dalvik cache innan. Dock är den lite laggig, troligtvis pga av rosie 3.0 är mer processor krävande då den är skapad för nyare htc, med dual core processor.

Men inget som säger att det inte går att förbättra till den slutgiltliga versionen.

Utan tester blir det inga tweaks.

20. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hmm dina nandroid backups ligger väl i sd/nandroid du kan ta bort dom från sd kortet på datorn, eller fil hanterare på telefonen etc estrongs file explorer. jag har inte kört cmw på flera månader så jag vet inte om dom har olika mappar. Men datum då dom är skapade bör stå där.

Last edited: 10 jun 2011