[ROM][Sense 2.1+3.0mix][02 June]RCMix S v2.0 Evolutionary Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 11 mar 2011.

1. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Sitter också och inväntar en sådan uppdatering. Under tiden kör jag Oxygen :)

2. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

has robo retired...?

Jag kör Samsung numera, men jag försöker endå hålla ett öga på saker och ting ;)

3. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Gör du rätt i!
    Nej men vad tusan. Såg fram emot en FINAL men då får man väl glömma dom drömmarna. Finns det någon annan rom som liknar den här, men som har en fungerande videofunktion osv att ladda ned..buggfri med 3.0, a2sd, stock hboot osv?

Och det tackar vi för.

Jag har en fråga. Videoinstpelningen...det hackar ju för mig men beror det på att mitt kort är segt? Gjorde en benchmark och fick resultat att den skrev 1,5mb/s eller så och läste 9mb/s så är det mitt kort som blivit segt? När jag hade stock rom så hackade det ju aldrig, någon som har en teori eller varför det är såhär? Eller är det helt enkelt romen som gör att det hackar?

Någon som kanske kan länka mig ett billigt men bra minneskort. Kollat på Transcend som några här verkar ha men har dom några större microSD kort..typ 8-16gb?

Last edited: 5 aug 2011
  4. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Köp ett A-Data 16GB microSDHC Klass 6. Billigt och bra. Jag hade ett sådant förut. Sök på prisjakt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Men skulle det lösa problemet med videoinspelningen?
    Då kan jag väl göra en partion som är på 4gb också..det borde fungera va?

6. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det lär nog inte göra någon skillnad på video inspelningen. Vad ska du med en 4gb partition till? Jag har läst att dom som haft större än 2gb har fått problem med market.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

7. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Om så är fallet, att videoinspelningen inte kommer bli bättre så orkar jag inte heller köpa ett nytt kort. Vill bara få bukt med att det hackar, men är väl förmodligen problem med romen.

Nja tänkte att om jag ändå hade så mycket utrymme så vore det ju schyst med en stor partion, men aja det är inte ens aktuellt nu iom. att videokrafset inte blir bättre. :/

Men lagringsutrymmet börjar ta slut på internminnet, Kan man inte cleara någon cache eller så, eller är det bara att installera om romen?

8. linusah

linusah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är inte alls haj på det här, så skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp!
    Jag har flashat min Desire med unrevoked och vill nu flasha in den ROM:en som den här tråden bygger på ([ROM][15/08][STABLE][Sense2.1+3.0 GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.1.1 - xda-developers). Som jag har förstått det så fungerar det inte att bara flasha in den ROM:en utan jag måste först bland annat partitionera SD-kortet på något vis och även installera CM7 eller? Under requirements står ju följande: "A2SD CM7 HBOOT - cm7 hboot from alpharev.nl - the one with 130 mB for /system
    - 1 gB ext2/3/4 partition
    A2SD+ STOCK HBOOT - stock hboot - the one with 250 mB for /system
    - 1 gB ext2/3/4 partition"
    Vad innebär detta?

Som ni märker så är jag inte alls någon stjärna på det här, utan skulle vara jättetacksam om någon skulle kunna förklara/länka hur jag bör gå till väga!

Tack på förhand!

9. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det finns en tråd för den ROMen här på forumet:
    [ROM][10/05][Sense2.1+Sense3.0 GB]InsertCoin CM7/STOCK

Men jag kan ändå svara på din fråga.

Detta innebär att det finns två olika versioner, beroende på vilken HBOOT du har, om det enda du har gjort är att köra unrevoked så är det den andra du ska välja.

Och ja, du ska partionera minnekortet med 1GB ext2/3/4. Ladda hem Gparted och bränn på en CD, Gparted måste köras som en live-cd. starta datorn från skivan så borde Gparted startas. Koppla in mobilen i datorn med sladden och välj "diskenhet" i menyn på telefonen. När du partionerar så kommer allt på minneskortet raderas, så gör en backup först. Skapa 1GB ext2/3/4 med etikett "sd-ext", och resten partionerar du som FAT32. Båda ska vara primär partition.

Edit: Sen är det bara att flasha ROMen och sen är det klart. Fast gör gärna en backup från recovery först i fall något skulle gå galet

Last edited: 23 aug 2011
    linusah gillar detta.
  10. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack för hjälpen! Skall prova detta omgående. Jag kanske framstår som en idiot, men hur "väljer" jag den andra? Alltså är det någon drivrutin jag bör ladda ner eller? Och vad menas med "the one with 250 mB for /system"? Återigen, ursäkta att jag är så okunnig.

11. xtreemjohan

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

På den här hemsidan som man laddar ner ROMen från (finns länk från XDA-tråden) så ser du att det finns två olika att välja, en som heter CM7, och en som heter A2SD. Du ska då välja A2SD

Edit: Inga drivrutiner behövs, du bara kopierar zip-filen till minneskortet (efter att du har partionerat), stänger av mobilen, startar genom att trycka in volym-ner + power samtidigt. Navigerar till recovery med volymknapparna och trycker power för att välja. Nu är du i recovery, och då borde använder du den optiska styrkulan för att välja. Gå till backup och skapa en backup (för säkerhets skulle ifall någonting skiter sig). backa tillbaka och välj nu install zip from sd card, och bläddra till zip-filen. klart :D

Last edited: 23 aug 2011
    linusah gillar detta.
  12. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack! Har gjort precis som du sa och både partitioneringen och installationen lyckades! Nu finns det bara ett enda problem kvar. Jag startar upp telefonen som vanligt, då kommer det en svart skärm med den gröna Andrioidgubben på och "google" skrivit i pixligt, samt lite vita prickar som kommer fallande. Efter en stund försvinner den bilden och jag kommer in i telefonen, men det enda som sker är att jag ser bakgrunden i de olika färgerna samt klockan och täckningen uppe i högerhörnet. Är det något som jag gjort fel? Kan inte trycka på något, men klockan går och jag kan exempelvis ta emot sms.

Tack igen!

13. xtreemjohan

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det hände samma sak för mig efter att jag testat viloläges-funktionen. Det löste sig efter att jag drog ur batteriet och startade telefonen igen

14. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkade dessvärre inte för mig. Har startat om den gång på gång. Hur gör jag för att avinstallera ROM:en?

15. xtreemjohan

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du gjorde en backup i recovery innan du flashaden ROMen så är det bara att återställa backupen så försvinner den och telefonen blir precis som tidigare.

16. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Missade självklart det... Vet du något annat jag kan göra?

17. xtreemjohan

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Då får du väl prova att installera en annan ROM, eller ta bort root helt och hållet, men tror att man måste kunna komma in i telefonen för att kunna ta bort rootning. Om du installerar en annan ROM, glöm inte wipe data/factory reset i recovery. (Du gjorde det nu också va?)

18. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades installera den ROM:en som den här tråden bygger på, efter cirka fem försök! Nu finns bara ett problem kvar. Kamera-"appen", tangentbordet, "inställningar" finns bland annat inte med. Har installationen ändå gått fel eller ska dessa laddas ner i efterhand? Jag har gott om internminne och att gå in på SD-kortet funkar fint.

19. xtreemjohan

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det låter ju väldigt konstigt att det ska behöva ta fem försök att installera, och att det saknas massa saker är ännu konstigare. Flashning brukar aldrig misslyckas, och sen efter det ska man bara behöva starta telefonen och allting funkar. Att få så mycket problem som du är tämligen sällsynt
    Tyvärr har jag ingen aning om varför det här händer, om ingen annan svarar i den här tråden så får du nog skapa en ny tråd.

20. linusah

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, eller alltså själva installationen lyckades ju varje gång, men jag kom aldrig förbi den svarta skärmen som det står "RCMix HD" på förrän efter en himla massa försök. Jag får försöka med andra ROM:ar, tusen tack för all hjälp! Uppskattas verkligen!