[ROM][Sense 2.1][Fri 16 Jul] ChocolateEclair 2.0 "Why is it always me?"

Diskussion i 'Hero' startad av Aniquibobo, 17 jul 2010.

  1. Aniquibobo

    Aniquibobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    947
    Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Fick du igång det ?

    Ani
     
  2. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter massor med reboot loops lyckades jag tillslut hitta vad som var felet.
    Om jag har en ext4 partition så fungerar det inte men med ext2 eller ext3 går det bra.

    Stödjer den inte ext4?
     
  3. kallekall

    kallekall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är skillnaden mellan "ChocolateEclair 2.0 @ 691/176" och "Freekernel @ 518/245" och när är respektive bäst?
     
  4. bakana

    bakana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nope, jag vet inte vad jag ska hitta på.
     
  5. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vanliga kernel är bäst (enligt mig) om man har en Hero som utan problem vaknar från 176MHz och som klarar 691MHz överklockning. Få hastigheter att hoppa mellan så den ger en bra avvägning mellan batteri och prestanda.

    Freekernel är om man vill ställa in sina egna överklockningshastigheter och/eller har en Hero som inte vaknar så bra från 176MHz.
     
  6. bakana

    bakana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    löst det nu. Provade mitt sim i min gamla ericsson och det funka inte heller. ringde kundjänst och fick nytt kort och nu funkar allt :)
    /Bakana
     
  7. bakana

    bakana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för all hjälp ^^
     
  8. kallekall

    kallekall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Facebook problem

    Hej! Jag har för någon dag sen installerat den här romen och har sen dess inte kunnat synka mina kontakter med facebook.

    Har följt denna guide: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=174267&postcount=43 men det har inte löst problemet. Har även installerat om romen på nytt utan resultat.

    En konstig grej är att när jag går in på foton så får jag upp alla mina facebook kontakters foton också och "Mitt kontaktkort" är synkat mot facebook, men inget annat. Processen com.htc.socialnetwork.accountmanager hittar jag inte heller i guiden ovan. Vad ska jag göra? Måste jag överge denna rom för någon annan?

    Edit:
    Har nu efter dryg fyra dagar fått det att funka. Eller fått och fått, det fungerade helt magiskt nu utan att jag gjort något sen det inte fungerade. Kanske så det alltid har varit för alla, och de kanske bara har hållit på med alla sina factory reset och att det sen av sig själv börjat fungera och så tror de att de varit allt deras fixande med inställningarna som gjort det. Men vad vet jag.
     
    Last edited: 28 jul 2010