[ROM] TORNADO JVR GOLD Version - ODEX

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Edici, Aug 23, 2011.

1. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

va? Finns det bara 3??

2. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har just nu 4 olika, varav två är relativt lika, green/blue theme, uvreal och paul diddy.

och du är varmt välkommen att göra teman, eller konvertera andra teman till odex.

Det finns mindre än en handfull antal personer som gör teman, och dessa håller samtidigt på med att fixa rom/andra saker, så därför finns inte så många, folk kanske inte lägger ner hela sin själ och jobba 24/7 med saker till en telefon.

3. ErsdaHL

MINA ENHETER

Jag vet inte hur man portar teman tyvärr, men jag hittade detta GingerWay_BlueOcean RC JVP...JVQ...JVR deodexed & JVR odexed - xda-developers det står för alla dexoed och odeoxed kan jag pilnta in det?? jag är inte så haj på sånt här.

4. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du väljer rätt för JVR odex så ja.

Men vad jag ser verkar det bara vara låsskärmar som är odexerade, iaf enligt namnen som står.

5. ErsdaHL

MINA ENHETER

snyggade upp den med lite snyggare launcher o.s.v istället, Det här med undervolting, har du undervoltat något ? gör den det utav sig själv eller enbart det som man gör i CWM?

6. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Enbart i cwm, och fungerar även bara på 1000mhz och under om jag kommer ihåg rätt, fast 1440 utan uv drar mindre batteri än 1000 på helt stock,sedan ser jag ingen direkt anledning till oc på denna heller pga hur snabb den redan är.

Jag har uv på 30 just nu tror jag, men det är helt individuellt per telefon hur mycket den klarar stabilt.

7. ErsdaHL

MINA ENHETER

ok så jag testar typ ett "snäpp" i taget som på datorn ? Stresstestar man också ?

Last edited: Sep 6, 2011
  8. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ha en nandroidbackup redo bara innan du ändrar uv (gör en för varje gång du ändrar, men räcker med data, då du lika bra kan flasha om rom, sedan återställa data om något blir fel)

Stresstesta... Jag ändrar sedan spelar jag lite och sånt, och bara använder telefonen helt vanligt, sen om den inte beter sig konstigt så kan du ju prova att ändra mera, men tänk på att telefonen kanske klarar av ett tag, och sedan ge upp, så börja vid runt 20-30 och låt de gå någon dag emellan för att vara säker på att den klara det, låter kanske mycket tid, men bättre att vara på den säkra sidan.

9. ErsdaHL

MINA ENHETER

OK! jag valde -25 får se nu hur det blir ett par dagar,

allt på själva telefonen flyter skitfint men i market, och browsern o.s.v så tycker jag det inte flyter så bra alls, laggig scroll o.s.v har jag gjort något fel tro? Flashade 2.3.4 från zepto.perka.org och sedan kerneln sedan romen.

Last edited: Sep 6, 2011
  10. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

du flashade en stock JVR?

prova att göra en total wipe från recovery, men gör backup av din data först, och kopiera allt till datorn som du vill ha, och sedan flasha om romen, återställ backup från cwm så är du tillbaka där du är nu, så bör du inte ha problem, flyter på för mig.

11. ErsdaHL

MINA ENHETER

menar du en backup med titanium? för jag vet inte hur man gör det.

12. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

nandroidbackup gör du i cwm, om du väljer "backup and restore" och sedan "backup data+dbdata" eller nått sånt.

Det är typ som en återställningspunkt i windows, fast allt du gjort efter återställningspunkten försvinner när du återställer den.

13. ErsdaHL

MINA ENHETER

nu har jag gjorde en total wipe men det spelar väl ingen roll nu måste jag ju flasha om allt för den tog ju bort romen från SD KORTET!!!!!!

14. ErsdaHL

MINA ENHETER

missade att det fanns... Nu sitter jag här och måste flasha om ny jvr då jag inte kommer in i android för att lägga in romen på interna SD kortet igen eller finns det något annat att göra?

15. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kan du komma in i cwm? eller har du stock recovery? om du kan komma in i cwm så kan du välja "mount and storage" och sedan "mount usb storage" så blir en ansluten till datorn och redo för filflyttning!

16. ErsdaHL

MINA ENHETER

helsinki hade sparat mig mycket tid detta, Flashad om jvr och sedan tornado o.s.v var tvungen att göra det fort för klockan tickade på och jag skulle med sju bussen till skolan. Jag har dock flashat om allt nu och det hjälpte inte tycker fortfarande att loada sidor refresha facebook och använda market tar längre tid och är lixom hackigt i scrollningen mest på market!

17. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Småhackar lite i market för mig men det är bara när jag har på typ "top free apps" eller någon av dom när den laddar in nya och nya apps hela tiden, det skulle jag förmoda är anledningen, på "kategori" eller om du klickar på en app så bör det inte vara något hackit... inte för mig iaf.

För mig fungerar browsen felfritt, och även både facebook och seesmic (alternativ till fb app)

Men eftersom du har rensat hela telen och flashat om stock jvr via odin och sedan bara installerat rom+kernel så vet jag inte hur du ska bli av med det hackiga i scrollningen.

Angående längre tid att använda market... jämför du med en annan rom och samma market app då eller den gamla market?

18. ErsdaHL

MINA ENHETER

jämnför med gingerreal och miui innan dom använda 2.3.4 TROR jag inte säker om det var på 2.3.4 det var iaf rc2 och gingerreal 1.7.4 tror jag. T.ex ibland kommer jag inte ens in på market via go launcher ex då jag skall hämta teman.

19. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Använd ganla market så slipper du problemen, många som har problem med senaste versionen av market. Så går du till gamla igen så är problemet borta, oldmarket på market rixar detta åt dig.

20. ErsdaHL

MINA ENHETER

nu har jag ingen market alls..