[ROM] TORNADO JVR GOLD Version - ODEX

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Edici, Aug 23, 2011.

1. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hm? Får man fråga exakt vad du gjorde?

2. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

laddade hem oldmarket klickade på oldmarket i appen reboota telefonen och nu finns ingen market.

3. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Provade desamma. förutom att min telefon först hamna i bootloop några gånger så kom den sedan igång, min market finns däremot, och den gamla. fast ska flasha om ny så jag får den nya igen, kan installera gmail appen och skicka dig apkn om du vill ?

4. ErsdaHL

MINA ENHETER

ja tack,

5. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

pma mig din mail

6. ErsdaHL

MINA ENHETER

7. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar denna bra?? tänkte testa.

Edit: verkar jäkligt bra... Jag är egentligen anti damianGTO men får väll glädjas åt att det är Brotuck som gjort denna rom... mycket nöjd. :D

Last edited: Sep 9, 2011
  8. coine

coine Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hehe, jag kan förstå att vissa är anti damian men om man sätter sig in i vad han fick stå ut med på XDA så kanske man förstår honom lite bättre. Vet flera developers som lämnat det stället pga alla påhopp och falska anklagelser. Ok, han är ganska "burdus" men gör utan tvekan den bästa kerneln till SGS orginalromen. Vill inte förstöra upplevelsen men är ganska säker på att han har en hel del fingrar med i Tornadoromens utveckling också ;) Såg att du gjort några inlägg på hans forum, kolla in trådarna under "Shit talk" :)

Har du testat Cyanogenmod och / eller MIUI? Hur står sig denna mot dem i flyt, snabbhet etc? (Har själv inte testat CM eller MIUI)

9. hackeron

MINA ENHETER

Inget slår cm7 i snabbhet, och inget slår MIUI i UI/utseende.. väldigt smarta funktioner..

Dock.. har dem nackdelar i form av buggar/sämre kamera än stock pga att den är closed source.. och batteritiden generellt sämre.
    Mycket beror ju på vad man kör för kernel så det går inte säga hur bra tornardo är jämfört med cm7 eller miui... Jag kör tex tornardo rom med talon kernel och modifierade script och special Low memory killer (hur telefonen hanterar minne) settings från en app som heter MemoryFreak som finns med i talon...

Min speciella setup nu känns lika smooth som cm7, dock så brukar det sega ner med tiden.. har ju som sagt precis installerat. Då är den ju alltid snabb i början.

Last edited: Sep 12, 2011
  10. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hackeron; vilken skulle du rekommendera av denna eller
    F1 Innovation v10 (som jag kör för tillfället)?

11. hackeron

MINA ENHETER

Tornardo alla dagar i veckan. Dock är faryaab också bra men.. Tornardo tar det till en ny nivå med deras inbyggda app som gör att man kan installera precis vad man känner för.. ( samsung apps, mods, teman osv)

Väldigt smart och smidigt.

12. drkrupp

MINA ENHETER

Då ska jag göra ett byte. Några frågor till när jag ändå passar på;
    * installeras nån kernel tillsammans med romen? Eller vilken rekommenderar du?

* Finns det nån info om vad som är ofärdigt med denna romen, med tanke på "RC"?

Last edited: Sep 10, 2011
  13. hackeron

MINA ENHETER

Hmm jag hade redan flashat stock och rensat allt innan installerade så vet ej. Ja drog in cf-root sen bara flasha zip från cwm. Ja minns ej om den installerade nån kernel. Jag bytte kernel till talon direkt

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

drkrupp likes this.
  14. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, tornado/damian kernel installeras.

Har bara haft tornado nagra timmar an o det enda jag markt som hittills inte funkar e openvpn.

ps. Har inte installerat svenskt tangentbord annu. ds.

15. drkrupp

MINA ENHETER

Samma kernel som man ombeds flasha i första posten? Då behöver jag ju bara wipea luren och flasha in romen via CWM. (Sitter på en JVR redan)

16. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, dock vill dom att du rensar din telefon med "tornado wipe" som finns i cwm när du har installerat hans kernel. Det den gör är att ta bort dina partitioner, även på det interna sdkortet, och skapar nya.

Problemet med det är att man måste ha tillgång till en dator för att föra över romen till telefonen efteråt, för att ha något att flasha.

17. drkrupp

MINA ENHETER

Jag körde wipe, kernel cleaning script och sen romen, men min gamla kernel var kvar, så jag körde då in denna kernel via odin och allt ser nu ut att funka :-)

Edit: enda jag märkt hittills är att Talk är en gammal version utan videochatt. Nåja, får flasha in den rätta via cwm istället :-)

Sent from my GT-I9000

Last edited: Sep 10, 2011
  18. hackeron

MINA ENHETER

:D

Använder ej det .. men visst, som sagt är det ingen klar release än..

19. JIMPAAH

JIMPAAH Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

flashade precis in och gjorde precis som det stod i "guiden" men den verkar ha fastnat på tornado boot logan eller det kanske bara tar satans tid första gången vid boot?

20. drkrupp

MINA ENHETER

Jag är positiv till denna rom. Jämfört med F1 Innovation v10 JVR som jag körde innan är denna lika snabb och har samma goda batteritid som jag fick med F1 först efter att ha kört in scriptpacket som rekommenderas i deras guide. (Innan scriptpacket drog android-system och android os mer ström och luren var något slöare... detta gäller alltså F1). Däremot segar F1 ihop efter ett dygn så man behöver starta om. Tornado segar inte ihop! :)