------------ROM Tråden------------ Hej! Välkommen till ROM Tråden. Har postas all nya roms och uppdateringar till redan existernade roms. Vill du tipsa om något nytt rom du tycker bör läggas till här, eller har någon annan fråga? Skriv bara i tråden i sånna fall
!!!
Senast uppdaterat i tråden:
Gingerbread och GingerDX(doixahns nya rom)
-------------------ANDROID 2.3.5---------------------------------------------
GingerDX v001 [uppdaterad : 27 juli ]
Detta är den enda 2.3.5 rommen och även doixahns nya project då han inte hittade på något nytt till FroyoBread. Detta är också en mix av CM6 och CM7 fast nu är det CM7 med CM6 funktioner. Detta kommer att bli den nya grymmaste rommen!! Den kommer bli lite stabil och smooth som CM7. Han kommer nog också förhoppnings vis också fixa en full fungernade kamera!!!!!
MAN VET INTE SÅ MYCKET OM DETTA ROM EN DÅ HAN INTE HAR SKRIVIT SÅ MYCKET I TRÅDEN. MEN SNART SÅ KOMMER HAN UPPDATER MED MER INFO OCH DÅ UPPDATERAR JAG ÄVEN DETTA!!
-------------------ANDROID 2.3.4---------------------------------------------
XGin v5.4 [uppdaterad : 4 juli ]
Buggar :
- Mute in call
- 2d,cam VGA only
Kommentar : Den håller på att laddas upp just nu men 5.0 finns att ladda ner på hans blogg(länken nedan). Ett jäkligt stabilt rom och den bästa romen som ligger uppe just nu tycker jag. Allt funkar typ och dessutom kan man filma i "High" på kameran !! Enda lilla minuset är att kameran är max VGA. Jag kör 4.0 av detta rom och jag är helnöjd !!! Man kan även spela endel HD spel men denna rom.
Senast fixat :
Update to Cyanogenmod 7.1.0-pre
- Reduce lowmemorykiller value (some people get problem)
- Manage system/app for me (free more system space)
- CMParts fix
- OC/UV setting fix
- CWM Multiboot option pre-installed
- Optimize lowmmrykiller value
Källa : Shpit is Me
Gingerbread 2.3.4 CM7.1.0 RC0 J009 [uppdaterad : ]
Buggar :
- camera - limited to vga
- videocamera - set quality to low(30m)
- FM - not working yet
- BT - starts but will not discover devices
Kommentar :
Riktig snabb och stabil rom. Perfekt för en som har telefonen mest för att surfa. Men vill du spela spel och sånt så ladda absolut inte ner denna rom, nästan inga spel funkar på den. Man kommer bara till menyn och sen stäng spelen ner. Gillar du att spela ladda då ner XGin.
Senast fixat :
- gesture module
- mddi lag fix
- skype and other apps crash
- new wifi modules and apps
- removed live wallpapers (can be installed as addon)
Källa : [DEVELOPMENT] - CM7.1.0 BETA FXP011b RELEASED - FreeXperia Project - xda-developers
Ratch's CM7 HACKDROID [uppdaterad : 7 juli ]
Buggar :
- Camera (disabled)
- FM
Kommentar : Bra och rapp rom, men ett STORT minus att kameran inte fungerar. Man andvänder du inte kameran och spelar mest spel och surfar så är det en riktigt bra rom. Snygg design också, märks att han har lagt ner mycket tid på denna rom. Nu kan man även ta screen shots med mobilen på ett änkelt sätt !!
Senast fixat :
- Screenshot on power menu, see cm7 changelist
Källa : [ROM] X8 | HACKDROID ROMS [20-July-11] - xda-developers
Gingercrutz revision 5 (odex) [uppdaterad : 12 juni ]
Buggar :
- SemcHome don't suport load shotcut app native2sd
- Camera set on VGA for Pictures, low for Camcorder
- First ROM with odex. Tell me if you find other bugs. Sorry I had to delete some themes.
Kommentar : Inte testat denna ROM och kommer inte att göra det heller då jag trivs med den rom jag har (Xgin 5.1) Men du som har testat den får gärna skicka in en lite kommentar om romen som jag sätter in här sedan.
Senast fixat :
- Browser
- Routing audio FMradio
- Animation notifikastion ligh
Källa : http://www.frogyfurnetal.co.cc/2011/06/gingercruzt-revision-5-odex.html
-------------------ANDROID 2.2.9---------------------------------------------
FroyoBread v023 [uppdaterad : 27 juli ]
Buggar :
- Auto brightness works incorrectly
- DSP Manager works incorrectly
Kommentar :
En stabil rom och det är nog den enda android 2.2.9 romen som ligger ute just nu. Romen är en blandning av froyo och gingerbread, därav namnet froyobread. Romen uppdateras nästan hela tiden och det kommer bara bättre och bättre uppdateringar. Den har även massa grejer som gingerbread har som, animeringen när man låser skärmen samt "edge glow". Finns även massa teman till denna rom. Kan tilläga att vill du ha en rom med helt perfect fungerande kamera? så ladda ner denna.Senast fixat :
- Support for Xperia Active Launcher.
Källa : [ROM] FroyoBread | v023b | 27-07-11 - xda-developers
-------------------ANDROID 2.2.1---------------------------------------------
povanons miniCM6 och CM7 [uppdaterad : 16 juni ]
Buggar :
- Screen sometimes go black when battery is <10%, lock screen then unlock to fix.
- ANT+ does not work (can't test because I don't have any ANT+ device)
- Some bugs with Bluetooth headsets???
- Equalizer in DSPmanager makes strange noises when changed, turn of equalizer to fix.
Kommentar :
En av dem första romen jag körde i min telefon, mycket bra och stabil. Instalerade dock ett annat rom för jag gillar inte 2.2.1 men för den som gillar 2.2.1 är det ett perfect rom. Mycket stabil och rapp. När man installerar det så är typ alla ikoner babyblåa vilket jag tycker är grymt fult fast då är det bara att flasha ett nytt tema till romet, vilket man kan hitta i xda tråden(länken nedan). Nästan alla 2.2.1 rom är baserade på detta rom därför kommer det inte komma upp så många 2.2.1 roms här.
Senast fixat :
Källa : [ROM] MiniCM6-1.0.2 + MiniCM7-2.0.1 port for the X8 - xda-developers
Floyo 0.30 [uppdaterad : 16 juni ]
Buggar : Inga !! Perfekta romen om du vill ha en stabil och nice 2.2.1. Lika stabil som SEs egna rom.
Kommentar :
Riktigt bra rom för den som gillar 2.2.1 stabil, snygg och välgjord. Skit bra om du ska flasha in ett rom åt flickvännen, pappa, mamma eller vem som helst 
Senast fixat :
- Sense theme
- Mpeg4 video-recording
- Wifi (wpa2+adhoc)
- Some others
Källa : [ROM] X8 | HACKDROID ROMS [20-July-11] - xda-developers
---------------------------------------------------------------------------------------------
Tack till : goonsquadx8 och mantis 79.
Last edited: 27 juli 2011