ROM Tråden [Uppdaterad 27 juli]

Discussion in 'Xperia X8' started by Baronen, Jun 8, 2011.

1. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vissa har väl haft problem både installera o sen starta telefon vilket ja inte förstår för mig har det funkat bra gillar dsp manager nu när dom har presets så slipper man sitta ställa in manuellt

Sent from my X8 using Tapatalk

2. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

mantis79, måste man ha dualrecovery eller går de o flasha Shpit's Xgin direkt som vanligt i Xrecovery ?

Verkar som överkurs o ha xrecovery+CWM ?!

Första gången ja faktiskt tvekar inför o flasha en ROM men bättre o va säker än o totalt göra något dumt ;)

Update: Bet i de sura äpplet o sket i allt vad min mage sa till mig så nu kör jag internal froyobread v16 (CM6) och external XGin 5.4 (CM7) allting fungerar klockrent nu iaf :)

off-topic: Spelat för mkt WoW i mina dagar då ja inte läser svenska mage utan de blir engelska magiker (mage) xD

Last edited: Jul 8, 2011
  3. Katsuaki

Katsuaki Baby Droid Medlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ska lägga in ny rom nu, har kört elelinux ett tag nu, o funderar på vad jag ska testa, jag änker nog försöka med Xgin. Är det nån som har något'bättre'? och isåfall varför?

Vad innebär dualrecovery? är det ungefär som xrecovery? o vad är specielt med det?

4. Droidssc

Droidssc Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har flashat min rom nu, följde denna guide [ROM] FroyoBread | v019 | 08-07-11 - xda-developers .. Jag flashade till v.019 FroyoBread men behöver lite hjälp, när ni klickar på länken finns det bilder och om ni då kollar på statusbaren där batteri iconerna finns så är hans icon cirkel, hur kan man ändra till det, hittar inte det i min flashade rom.. Använder han något annat? Någon som vet :)

5. goonsquadx8

MINA ENHETER

Bilden han har är på v15. Vissa teman förändrar batteri ikonen dock. Minns ej vilket =/

6. Droidssc

MINA ENHETER

Är du säker? :) Otur att man inte borde kunna få välja för den ikonen är finare enligt mig, skumt att det är v.15 för den är betydligt finare än denna som man har just nu :)..

7. goonsquadx8

MINA ENHETER

Droidssc, japp är säker. dubbelkollade posten nyss med, om du kollar hans screenshot's på första sidan så ser du det står klart o tydligt att de som visas är v015. Med theme väljaren så borde du ha ett alternativ som är precis som det som visas på screenshots.

Kolla i XDA's theme & apps avdelning för xperia x8. Finns väldigt många fina och mindre fina teman där som du kan använda dig utav. Smaken e som baken dock dvs hårig o full av skit ;)

ha en fortsatt bra sommar :)

PS

Katsuaki: Angående dualrecovery så läs detta [Multiboot] The Multiboot thread | Tutorial made easiest [5-7-2011]. Kortfattat du kan installera en "liten" rom på telefonens interna minne och en större rom på ditt SD-kort. Krav = Klass 4 på sd-kortet annars kommer de bokstavligen ta dig en timma (cirkus) för o starta/starta om din lur :)

Med det sagt så kör på, jag kör med klass 2 på sd kortet o upplever inga egentliga problem :)

DS

8. Droidssc

MINA ENHETER

Tack så mycket goonsquadx8, jag kör nu med v.015 för den har också andra "Themes" som man kan välja något som de andra versioner inte har, just nu kör jag med v0.15 :)

9. mantis79

MINA ENHETER

jag körde med dualrecovery inge svårare än xrecovery o e att rekommendera när man ska in i dualrecovery tappar man på skärmen istället för back knappen fördelen med 2.3 e att dom har flash light nackdelen kamera funkar endast i vga. i övrigt e jag väldigt nöjd med xgin men vore roligt om dom fixar 2d så mobil tv funkar på dom med

sent from x8 with xgin 5.4 using tapatalk

10. goonsquadx8

MINA ENHETER

Droidssc, här haru en länk till en .zip fil jag satte ihop med ett gäng olika teman, zippa upp filen sedan flasha i xrecovery "custom zip from sd card" så bör du kunna välja i theme chooser sedan :) Så förhoppningsvis kanske du kan dra in v019 :) Enjoy !

themes.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download

Mantis79, jag håller med XGin funkar underbart bra, enda nackdelen e 2d och vga resten funkar som atomuret i Frankfurt ^^

Dualrecovery känns för övrigt nästan enklare än xrecovery man lär sig ngt nytt var dag :) Underbart skönt med o tappa istället för o trycka frenetiskt på back knappen.

Last edited: Jul 9, 2011
  11. goonsquadx8

MINA ENHETER

Dag två med XGin 5.4 och jag har fått återgå till floyo 1.0 igen. Telefonen segades ned till ett stillastående och frös för o sedan starta om av sig själv. Provade full wipe av allt som de bara gick att dra wipe på men de löste inte ett smack även fast de bara var xgin o ingenting annat inlagt så ja antar min lur inte gillade den rom:en men då den fungerade så var de ta mej fan gudomlig prestanda på luren.

Det var iaf min erfarenhet av XGin 5.4, både positiv och negativ.

Med detta sagt så hoppas jag inte jag avskräckt er ifrån att prova XGin 5.4 för den ROM:en kan funka klockrent för er och den drar minimalt med ram och har tokigt bra prestanda. så overall mellan 1-10 så får XGin 5.4 en 8.5:a av mig :)

12. Droidssc

MINA ENHETER

Som sagt har nu flashat min rom, men batteriet går åt skit snabbt menar laddade den för ett par timmar sedan nu är den på 60 och den har varit i fickan hela dagen är det ngt som man kör som drar mycket? använder Froyobread..

13. mantis79

MINA ENHETER

Tack ska prova märkligt egentligen vissa har sådana problem med xgin själv haft i över en vecka utan problem körde du wipe dalvic o battstatt med? Gör jag varje gång jag lägger in rom

14. mantis79

MINA ENHETER

Håller med dualrecovery gillar jag bättre än xrecovery

15. goonsquadx8

MINA ENHETER

Japp kör alltid wipe av cache o max laddar batteriet o drar reset på de. Brukar inte behöva köra full wipe men som sagt gjorde de denna gång bara för o va säker på de inte var någon app som spökade men problemet avhjälptes inte.

Floyo har alltid funkat helt bugfritt för mig och är smidig som en pannkak's smet :)

Men men, XGin 5.5 när den väl kommer ut kanske fungerar bättre för mig.

Skam den som ger sig :D

Har insett ja har ett ROM missbruk xD

16. mantis79

MINA ENHETER

Tack för teman snygga

17. goonsquadx8

MINA ENHETER

Uppdatering av 3 stycken nya ROM's :)

Gingerbread 2.3.4 for X8 | Based on MiniCM7 | 14-07-11

Similar to the Stable 2.2.1 ROM for X8 (V2)| Based on miniCM, I released before, still Similarity with the official ROM, more appropriate, and the wallpaper tuned into blue (you can recommend your favorite wallpaper to the E-mail: [email protected], I will put into the next edition)

Other features: camera vga mode available, stable and fast.

[ROM] kuyaDROID | v2.6.127 | CM 7.1.0-pre | updated 14-07-11

[14-07-11] :: update :: use this hotfix to fix bad result on fps2sd, use xrecovery for updating :: download
    i remove several application (theme and CM app) so everybody can choose what to add to system rom.
    download the add-ons , extract it and choose which is to add, move it to sdcard and install via xrecovery.
    and i seperate modul for Synaptics Gesture and Cypress MultiTouch. if you know which is your, then choose the update.zip then install it via xrecovery.
    if you don't know which, read their thread first.
    Synaptics, thanx to doixanh : v007
    Cypress, thanx to AnDyX : v003

[ROM] FroyoBread | v020 | 14-07-11

July 14 v020. Another big update with lots of new and improved features. Let's celebrate France's Independence Day!
    Removed "Profile scrolling" and "Profile flinging" in FroyoBread. I forgot these things ~.~
    Added CM7's feature "Hide the notification widgets indicators".
    Improved measure() dimension cache. This also fixed FCs for Opera, PowerAMP (and more).
    Improved app compatibility (especially video players/recorders) by switching mSurface into mNativeSurface in dalvik vm
    Improved accuracy for flipping down to snooze alarm
    Fixed battery drain with flipping down to snooze alarm. The accelerometer sensor wasn't properly freed in previous releases. Anyone who uses this feature may have better battery life.
    CallMeLouder: Louder ringer when the phone is inside bags (similar to HTC's "Never miss a call")
    Get ready for AX8MT and AX8 smartass
    Removed this annoying message in logcat: "E/Tethering( 1769): active iface (usb0) reported as added, ignoring"
    Loop ringtone. It works with whatever format of your ringtone is: MP3/OGG/...
    Brought back Maps ownhere 5.7.0, since there were too many demands for it.
    Custom operator text
    Reorganized FroyoBread Settings

18. Baronen

Baronen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! Får lägga till dem imorogn när jag sätter mig vid datorn. Dock är det bara froyobread som kommer läggas till i tråden av dem tre. Det får inte blir för många roms i tråden men vem vet...... :)

19. mantis79

MINA ENHETER

Testar den där floyo 1.0 funkar bra
    Enda som e är när man bytt tema visar det inte 3g vid mottagningen utan bara G

20. mantis79

MINA ENHETER

Om det kommer nån mer version enda nu som verkar uppdatera sin rom med 2.3 e han med kuyadroid