ROM: [Rom](update)[Black edition][AOKP-B34][26/04]Resurrection Remix ics v1.7[4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av larsf, 21 jan 2012.

1. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Håller med ovanstående och säger att det är för mycket pill med 1.0 för att jag ska orka tugga mig igenom processen. Kör med 9.6 nu och den fungerar klockrent. Varken problem med kamera, sd-kort, inspelning, usb-överföring eller dylikt, heller inga fc's eller inget lagg överhuvud taget. Ser inte någona anledning till att gå över till 1.0 för att ja, allt fungerar som det är. Det enda jag mest av allt väntar på är tweaks och uppdateringar till romens estetiska aspekt. Vore underbart att se CM9 dialern samt temad contact och sms. ^^

2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Tyvärr har ju Omega-romen samsungs sms-app (bl.a), vilken är ljusår tristare än originalet.

3. Deepeeper

Deepeeper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjänna.
    Detta är min favorit ROM. Men jag stör mig på att det är en grå textur som bakgrundsbild i menyerna. Detta kom först i v1.0. Någon som vet hur jag tar bort texturen och får vanlig svart bakgrund istället?

4. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Snälla pöjker, finns det ingen som kan hjälpa mig med att fixa mina problem med kameran? Jag använder v9.7 och tycker kameran blev sämre!

Snälla hjälp någon!

Edit: Äh, jag flashade in nya remixen v1.0 ändå nu, inga konstigheter alls. Men jag installerade aosp camera fix men tycker inte det blev så mkt bättre..

Last edited: 25 mar 2012
  5. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Jag verkar ha nån super variant av ROMarna verkar det som. gick från 9.3 till 9.6 och nu till v1.o pro med Siyah 3.0 JPL Kernel och allt är perfa, inga extra flashningar av camera eller problem att komma in och flasha i CMW utan att flasha CMM.zip innan

6. HEiK

HEiK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vilket modem kör ni till denna? Många som använder siyah kernel? Jag är grymt nöjd med 1.0!!

7. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag kör med den som följde med i v1.0 rommen. Funderar lite på den där siyah 3.0 LPJ kerneln men de verkar ju funka bra utan den :)

Eller blir det bättre om man kör med den? Någon som kan ge rapport på det?

8. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Är det bara för mig vibrationsfunktionen inte fungerar? Vibrationen fungerar allmänt, men den vibrerar inte vid inkommande SMS/samtal. Någon som har någon lösning på detta? Jag har valt att den ska vibrera i inställningar.

9. underhuggare

underhuggare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har samma problem.

10. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade samma issue.
    Har ni kollat i Sound Manager (finns bland apparna) och under settings där för där stod den på att bara vibrera in silent mode?

11. underhuggare

underhuggare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nej det hade jag missat, men det hjälpte tyvärr inte för min del att ändra där.

12. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nåt som hjälpt mig var att köra Go SMS Pro och köra test där för då fick man fram resultat och den visade om vibration var igång eller om den som i mitt fall bara var aktiv i silent mode så de kanske hjälper till att utesluta något iaf?

Go SMS Pro
    Settings->Notification Settings->Default Notification Settings->Test Notification

13. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Har provat den här ROMen i några dagar nu och måste säga att det är den bästa versionen hittills. Nu funkar den klockrent (typ). Har haft problem med att telefonen inte går ner i deep-sleep på samtliga versioner jag testat tidigare, men nu funkar även det som det ska.
    Det enda som skulle kunna förbättras är om det gick att få GPSen att funka lika bra som de sista/senaste GB-ROMarna. Och, att det kommer en kernel som stödjer BLN. Sen skulle jag nog inte behöva flasha nytt innan jag köper SGS3! :)

14. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Installerade denna rom nyss, fungerar riktigt bra. Återställde alla apps och det fungerade fint. men av någon anledning så kan jag inte återställa wifi inställningarna. :( något tips på om man måste göra på något speciellt sätt? Tog backup med titanium backup precis innan. När jag försöker återställa "wi-Fi Access Points" så säger den att det är gjort och att man ska starta om luren. Men inget händer. :(

15. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Hmm, konstigt!
    Kan nog inte hjälpa dig på något sätt, men är däremot nyfiken på vad du hade för ROM när du tog backupen på Wifi-inställningarna.
    Gjorde det själv nu senast när jag bytte till 1.0.
    Hade aldrig gjort det innan men det funkade klockrent. Kom från remix 9.5.

16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kom från världens bästa Gingbreadrom. Dvs Gingermod. :cool: haha

Allt fungerade bra förutom två saker, förmodligen de två mest störande sakerna. Bookmarks samt Wi-Fi APN. Men men, får väl lägga in dem igen.

Testade chrome, är det bara mig den laggar sönder för? Får helt cpryck ibland.

Sen tycker jag inte det är så smooth som man trodde att ics skulle vara. Tycker att det är trist att google har sådana problem med GPU acceleration i UI´t. Har en gammal trött Trophy (singlecore 1 ghz) på jobbet som kör win phone 7.5. Den är är ljusår före min sgs2 när det gäller snabbhet och flyt. :cry:

17. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Har faktiskt inga som helst problem med flyt i telefonen. Tyckte att "inte kan det bli snabbare flyt än det är i Gingerbread!", men så här i efterhand kunde det just det. Så bra flyt tycker jag att det är! :)

Chrome är verkligen en beta och är INTE klar för vardaglig användning enligt mig. Mycket lagg och hänger sig titt som tätt. Kommer nog bli bra när den är klar dock.

Uttalade mig dock för hastigt när jag sa att jag var "helt" nöjd med ROMen... Har börjat få det gamla Wakelocket RILJ. Har inte haft problem med det på över 3 månader! Vet inte riktigt hur det började igen? Tror att det dök upp i samband med att jag la in Siyha-kerneln kanske.
    Får nog prova att lägga in en annan kernel, kanske till och med byta modem?

18. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hur får man vibratorn att fungera när alarmet körs igång?

Jag kör med remix nya v1.0. Men det vibrerar ändå inte fast jag ställt in att det ska vibrera. Finns en sån inställning i alarm-inställningarna, men lik förbannat så vibrerar det inte och jag sover bort halva dagen.
    En sån som jag sover så djupt att jag knappt hör alarmsignalen..

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

ok då har vi kanske bara olika uppfattningar om vad flyt är. :) Eller så blev min installation inte helt lyckad. trots två fabriksåterställningar o rensat cache och dalvik massa gånger. Får köra en till fabriksåterställning när 1.1 kommer.

En annan sak, har lite problem med facebookappen, vet inte om det är ics remix eller ics i största allmänhet som bråkar. Men klickar på notifications så den menyn "poppar upp" så kan man inte klicka på dem för att gå vidare och läsa mer. Händer ingenting. Du kan scrolla upp och ner, men inte klicka. Har tömt cache och så på appen och t om installerat om den... Same shit.

20. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Samma problem på tantens mobil (Galaxy nexus). Antar att Facebook behöver släppa en uppdatering.
    För mig fungerar det ibland och ibland inte.