ROM: [Rom](update)[Black edition][AOKP-B34][26/04]Resurrection Remix ics v1.7[4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av larsf, 21 jan 2012.

1. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om du laddat mobilen 2-3ggr och inte får mer än så hade jag också varit lite fundersam. Har du inte gjort det skulle jag avvakta tills du gjort det innan du utvärderar. Jag har laddat min 2ggr sedan jag flashade och har idag haft mobilen på i 13h varav skärmen 1½h, jag har 74% batteri kvar. Jag är nöjd med batteritiden och flytet i mobilen är galet nice.

Jag kör Siyah kernel btw om det hjälper något.

Jag skulle prova, du kan ju alltid gå tillbaka om du inte gillar den ;) Jag har aldrig varit nöjdare med en rom sedan jag fick telefonen, bra batteritid och överlägset bäst flyt hittils :)

Edit: Batteritiden/standbytiden var ju en av sakerna dom ska ha förbättrat i denna release.

2. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Denna är den skönaste romen som finns

riktigt riktigt skön och snabb

och skit bra batteri tid, men ett problem är att kamra appen har många bugs hoppas de släpper en sista uppdatering till appen.

3. Paragon

Paragon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är också mycket nöjd med denna rom. Den har verkligen allt jag behöver och går generellt sett väldigt problemfritt.

Ett litet aber är dock att jag inte lyckas få wifi hotspot att funka alls. När jag ansluter till hotspoten står det bara "obtaining ip address". Har låtit den försöka jättelänge, men det går inte. Eftersom jag har en transformer prime (utan simkort) är hotspoten en ganska viktig funktion för mig. Det har funkat bra med tidigare rommar som jag testat.

Någon som vet om detta går att lösa på nåt enkelt sätt? Tacksam för svar.

4. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ladda ner en wifi hotspot app som funkar från play store

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

5. Paragon

Paragon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, det borde man kanske ha tänkt på. Ska testa det. ;-) Tack!

6. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

2.6.1 är senaste versionen och FINAL vi får av Ressurection remix ICS, men westcrip kommer köra på med denna, fast en helt ny RR med nya JellyBean så man börjar längta tills den kommer :D

Man är sjukt sugen på SGS3:an, men ikke kosta på 5 lax när den här rommen är så go och fin :D

7. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

känns skitbra med denna rommen ! Otroligt bra flyt.....Så jag har nu lagt mina planer på ny telefon på hyllan. Iaf tills det kommer nått som som totalt kör över denna lur, vilket jag inte tycker sg3 gör. Bara hoppas på batteri tiden blir bättre. Inne på 3e laddningen nu. Fick just luren i deep sleep, vilket den inte gjorde förut så nu håller jag tummarna. Over and out.....

8. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

På grund av denna rom så har jag också lagt mina planer om ny lur på hyllan. Hur jag ska förklara det för alla som äger en S3a har jag dock inte listat ut ännu men det ter sig väll! :)

9. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Var helt hundra på att jag skulle köpa en s3 i slutet av sommaren. Men nu vete fanns om jag kommer de heller!

10. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Måste säga de var stor skillnad på 2.6 och 2.6.1, mycket bättre flyt i den senare.
    Skönt att han slutar på topp!

Vad säger ni, startar vi en ny tråd när JB versionen kommer?
    Han som startade denna tröttnade på att uppdatera OP för ett bra tag sedan :)

11. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ja han kände väll själv att de var dags att sluta pilla när resultatet blev som det blev! :)

En ny tråd för JB känns klokt så man slipper skräpa ner denna, kan ju hända att JB floppar och man vill tillbaka till ismackan? ;)

12. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Håller med dig till fullo!

Jag har också kikat lite lätt på S3an men det känns inte värt att kosta på så mycket för lite små finesser. Inte så fasligt mycket som skiljer dom åt ändå, S3an är troligen något gnutta snabbare men med den här rommen på S2an så går klarar man sig hur fint som helst!

Nej jag tror nog det är bäst att vänta tills det kommer något som är mycket bättre än S3an om man ska köpa nytt, även om vi kanske får vänta något år eller 2, S3an kommer ju dominera precis som S2an har gjort när den släpptes. S2an kommer ju fortsätta hänga på bra än ändå :)

Men det jävliga är väl att alla dessa nissar som gör rommarna kommer att satsa mer tid på rommar till S3an framöver och lägger S2an åt sidan, inte än men om ett tag, gissar jag. Så man kanske lär byta upp sig inom ett tag ändå? :)

13. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Har kört denna det senaste dygnet och är förvisso bara på min andra laddning.
    Funkar riktigt bra, har dock hängt sig helt en gång och så slutar samtalen att fungera då och då, blir bara tyst alt att jag hör mottagaren men han hör inte mig..

Batteritiden är hittills katastrofal, får ut ca 6h idag med strax över en timmes skärmtid.
    Där var cm9 betydligt mycket bättre.

14. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    RR-utvecklaren Westcrip skriver i shoutboxen på resurrectionremix.com att Jellybean versionen kommer idag.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

15. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Verkar vara många som har problem med batteritiden. Absolut inte den bästa jag varit med om men för mig håller den ifrån jag vaknar till jag somnar, mer än så behöver jag inte. Scrollningen däremot är helt magisk, och det är ju det man gör med en smartphone, scrollar :)

16. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

17. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag tror inte att utvecklingen läggs ner till SGS2 på ett väldigt bra tag. Åtminstone så har vi CyanogenMod och på den fronten är vi nog väldigt säkra i något/några år till. Kolla bara på communityn till SGS1 som ännu inte dött ut trots telefonens ålder. Det kommer helt säkert finnas kompetenta utvecklare för våra telefoner många år till.

-- Hexic | Henric --

18. Dikkie

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Med tanke på att sgs 1 fortfarande lever kvar och var bland de första med JB tack vare Nexus S så tror jag att 2 kommer leva kvar ett år till minst!

Finns det någonting att göra med batteritiden på denna rommen? Får 8h på sin höjd med ca 2h skärmtid... Tycker om rommen mycket i övrigt!

19. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Skärmen skärmen och återigen skärmen. Det är den som drar mest kräm ur telefonerna så det hade kanske varit bra att dra ner skärmstyrkan, sänka skärmens timeout-tid, använda mörk bakgrund, gärna mörkt tema. Sedan kan man ju även undervolta, underclocka, stänga av WiFi när det inte används, skippa 3G om det ej används, sedan drar ju även widgets batteri.

-- Hexic | Henric --

20. Dikkie

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Jag har försökt tänka på dessa sakerna. Hade dock en dags Batteritid med CM9 och 3h aktiv skärm.
    Vet du om det finns några stabila rekommenderade nivåer för volt-inställningarna?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2