Kollade på mobilen genom Astro.Alla alarm filer som ligger som standard i mobilen ligger under system och inte under sdcard. Därför kan jag inte se dom när jag kopplar mobilen mot datorn. Så hur lägger jag till nya ljudfiler till alarmfoldern?
Fungerar inte i landscape i någon 2.1 rom förutom Nexus om jag förstått det hela rätt. Min zoomning fungerar bra iaf.
Har för mig att många har problem med gallery, att det inte funkar i landscape alltså. Så vitt jag vet tror jag inte det är mycket man kan göra åt det heller =/
cool. det är ok men medans jag zoomar blir skärmen svart och när jag släpper taget så kommer bilden fram igen :/ EDIT: huh.. tydligen funkar det igen och det är normalt
Nu e den igång men av någon anledning funkar inte contacts- widgeten och jag har dubbelt upp av alla mina kontakter... Tog backup med MyBackUp Pro om det e en anledning :s
såg att behero 2.1 fanns ute nu med, men det va många buggar i det tydligen, jag stör mig på villain 3,4 faktiskt, visst den är snabb men gpsén är åt fanders och den syncar inte till FB vilket är störigt för ja vill ju ha kontaktbilderna. går nog tillbaka till Modaco ett tag till denna mognat lite. Edit: tänkte gå tillbaka till modaco 3.1 men undrar om nån vet nån rom som är snabbare typ behero. mitt krav är att allt funkar typ gps, fb sync osv
Den syncar visste emot facebook.. Dock så får jag inte igång på copilot. Någon som fått det att funka ? = )
jag får nåt felmeddelande när jag ska synca och vid andra tillfällen. står nåt i form av com.htc.bg tvingas avslutas osv sökt efter det men inte hittat nåt. på ena hero jag har synca han fint men andra vägrar han. jämnfört inställningar osv, allt e lika men ändå söker han inte på den nyaste mobilen la in modaco igen o nu funkar allt felfritt o inga felmeddelanden.
Vilken ROM körde du innan Villain 3.4 på den hjälten då? Gjorde du en FULL wipe innan du flashade? dvs, data, dalvik och ext?
Behero är snabbare, men denna har mycket bättre battertid. Behero tömde batteriet på min telefon på en halv dag. Med denna har jag tappat 19% på 20 timmar ungefär.
jag körde modaco 3.1 på båda, gjorde fulla wipe på allt på båda. men den jag använder vägrar att ta kontakt med FB när jag ska lägga till bilderna på folket i telefonboken.
det brukade vara så för mig när jag körde BeHero, låt den bara ligga en timme eller mer, det brukar fixa sig automatiskt sen är menysystemet för kontakterna olika på android 1.* och 2.* man måste länka kontakterna för att kunna få deras FB bilder på dom, länk knappen ligger längst upp i högra hörnet när man har gått in på en kontakt
Visst är det såhär, jag har redan modaco 3.1 i min lur, så om jag vill få in en villain rom, så behöver jag inte styra med flash recovery image? gjorde juh lixom detta när jag gick från orginalrom till modaco. Utan kan direkt gå på att wipea luren på alla 3 punkter, och sen köra in villain romen?
Om du kommer till recoverymenyn när du startar telefonen genom Home+Power så behöver du inte bry dig om att installera någon ny recovery-image. Kan dock vara bra att ta nandroid backup innan du wipar.
Behero bäst Utan att tveka så är Behero den bästa romen hittills,har testat villian 3.4 den var si så där men menyerna .... nej ska inte ändras för mycket dessutom så är allt på svenska till och med undermenyerna (alltså hjälp texten) och snabbheten ska vi inte diskutera Behero äger.
Ok, och varför kan det vara bra att göra detta då? Gjorde juh en när jag fixade modaco, och har den sparad på datorn har jag för mig. Är det för att lätt kunna gå tillbaka till modaco romen igen eller?