Har kört romen nu i 2-3 dagar och den har börjat dumma sig för mig. Ibland så är det som att den "loggar ut" från sim-kortet och man måste slå in sin pin kod igen, den rebootar alltså inte. Någon som råkat ut för liknande eller vet vad som är knasigt?
gillar denna rom, dom enda saker som stör mig är att fb sync inte funkar för mig efter många försök och omflashningar, sen att gpsén slår fel på nåra kvarter haha han säger att jag sitter på andra sidan stan typ.
Jag hade också poblem med Gps:en. Men jag provade att flasha om Villain 3.4 UTAN någon wipe på den befintliga. Efter det har min fungerat klock rent Jag vet inte om det är lösningen för dig. Men för mig fungerade det.
testar det nu så får vi se tack iallafall hur det än går mobilen hittar min bild på fb men ingen annans, skumt
Jag går nog tillbaka till BeHero eller Legend Alpha om det inte löser sig självt, första ska jag testa lösa det genom att baka en pizza så vi får se senare ikväll
Lite kluven på att installera detta rom men har sökt som fan nu på hur man isf gör att återställa tillbaks till 1.5 om jag nu inte får detta att funka. har tagit en backup på mitt sd kort redan nu bara för lite extra säkerhet. /Andy
om det skiter sig så är det bara att gå in i recovery menyn igen och återställa backup så blir allt som det var förut
Okej, finns det spår kvar isf att man har rootat den innan, tänkte isf ang garantin, ifs inte så mkt att bry sig om, men nyfiken bara /Andy
Jag är less på den här nu. Det känns som den måste jobba som attan hela tiden. Idag använde jag timern när jag kokade ris, stog och kollade när den räknade ner dom sista sekunderna. Inget alarm, nähä tänkte jag och la undan telefonen. Ca 30 sekunder efter att timern räknat ner klart börjar den skrika. Än så länge är 2.1 nätt och jämt användbart för mej, det här med timern är bara en av många småsaker som jag irriterar mej på.
En nybörjarfråga: jag har lagt på denna ROM, följt guiderna enligt denna tråd. Första gången jag rootar telefonen och lägger på en ROM... Jag tycker nu att det är väldigt besvärligt att få tillbaka kontakterna. Jag har synkat dem med Outlook innan och sedan nu efter och då får jag till det OK. Jag gjorde en backup innan med programmet "Backup" som jag laddade ner från Butiken, men när jag gör restore så kan jag dels inte välja SMS och dels hamnar alla telefonnummer huller om buller på kontakterna. Har ni några tips på hur man lätt får med sig, kontatker, bilder, sms etc? Andreas
Lagom full å dum hahah, men jag lyckades få in denna ROM i min lur. Trots att jag skevade bort mig på vägen, och gjorde både rensning av minneskortet, och en wipe på allt i telefonen, och kom på att, F*N jag måste juh ha en version av ROM:en inlagd på minneskortet. Som tur var så var recovery så finurligt skapat, att det tänkte på oss virriga full skallar, så fick lätt in filen jag behövde på minneskortet...PHUUU Suttit typ en minut med denna, och hamnar inne på galleriet, och ser direkt att han hämtar bilder från mitt picasa konto, vilket gjorde mig stört förälskad i ROM:en med en gång, grymt, fanns det i Modaco? kanske jag hade missat i så fall. Återkommer om jag har oturen att skapa på problem. Tack för ett grymt forum!!!' Supish and out!!!
Är det någon mer än jag som har problem med att "orientation" inte fungerar automatiskt när man vänder på luren?