[ROM] Villain 3.4 -

Discussion in 'Hero' started by Pata, Mar 14, 2010.

1. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen undrar jag hur man sänker volymen på notifieringar. Jag skiter på mig varje gång jag får sms. Jag har sänkt ringvolymen men det spelade ingen roll och jag hittar ingenstans var man ändrar volymen på notifieringar.

2. wezzy

wezzy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tyckte det enklaste var att installera audio manager. Då kan man styra volymen för olika händelser utan att gå in i programmen. (musik, ringsignal, notifieringar osv...)

3. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det gick bra efter jag gått in i menyn och kryssat ur att notifieringar ska ha samma ljudnivå som ringsignalen. Sen kunde jag ändra tillbaka och då fungerade det. Så nu sänks sms signalen när jag sänker ringvolymen.

4. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Nej, nu blir testing...testing... med NeORoM2.0a (Legend 2.1)
    Code:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649731&highlight=NeORoM2.0a

Ani

5. Evil1

Evil1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hm okej, jag är ny med Htc, min första htc, så funderar på att testa detta då, så då kollade jag igenom guiden hur man gör, https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero , och där står det att guiden gäller för "HTCs senaste officiella ROM 2.73.405.5", men på min mobil står det att jag har 2.73.405.6, hur gör jag då?
    Man känner sig lite dum då det är första gången man gör sånt här.

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

byter över nu från behero.. få se hur det går - jag har varit extremt nöjd med behero 1.3.2 bästa romen jag hittils har testat på :D blir nog svårt att konkurera mot den haha :)

Server downloading session limit is reached. Please try again in a few minutes.

Lösning: http://wiki.xda-developers.com/index...ame=VillainRom

try one of the links on there

Last edited: Mar 22, 2010
  7. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon 2,1 rom med någorlunda batteri tid? Villain slukar mitt batteri mycket snabbare än vad jag vill. Klarar knappt en dag.

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag snittar ungefär 48 timmar, och då med 35-40% kvar.

Men jag tycker mobilen beter sig ungefär som med stock rom

9. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan man få trackballen å blinka mindre? Verkar ju som att den blinkar vad man än gör!!

10. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Körde denna rom innan, tyckte oxå att den slukade batteri

bytte till elelinux, och nu har jag batteriet i 2-3 dygn (då jag inte gör så mkt med den mer än pratar å sms)

11. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    OBS Moderator får flytta tråden om den icke skall vara här, men det gäller ju att flasha in Villian så...

Sitter nu och funderar på att dra in Villian istället för MoDaCa 3.2. MEn när jag läser wiki:n igen står följande
    flashrec fungerar tydligen bara om du kommer från en original-recovery och ska flasha en custom recovery. Information om hur du flashar in en ny recovery över en redan custom recovery finns här

Så jag kikar in där, drar hem SDK och följer guiden,
    Now you need to install the USB Drivers - Plug your fone in using the USB and it should come up Unknown device and ask you to install drivers - choose the Specific location option and then browse to the USB Driver folder in sdk - for XP choose the x86 folder INTE!!! När jag kommer till punkt 2, när jag ska dra in USB drivrutinerns hittar jag inte någon mapp med dessa...

Min fråga är således: om jag inte bryr mig om att kunna gå tillbaka till MoDaCo om jag skulle ångra mig, utan är beredd att dra in orginal 1.5 romen igen, (med allt jobb som blir att installera alla appar och så igen), kan jag hoppa över steg 1-5 och flasha Villian romen över min MoDaCo rom? (alla appar måste jag antagligen installera igen?)

12. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Men du behöver ju inte flasha in en ny recovery för att flasha in en ny ROM.

Börja med att lägga ROM'en du vill ha på ditt SD_kort. Starta sen om luren med on/off+Home. Välj att göra en Nandroid backup. Välj sedan 'wipe' och töm data+cache+dalvik. Välj att flasha in ny zip/img. Välj din Nya ROM från listan.

Du får naturligtvis göra om alla inställningar och allt sånt. Kör du en Ext3-partition och Apps2sd behöver du iof inte installera om några program.

I övrigt skulle jag rekommendera Elelinux ROM framför någon annan - inkl. Villain. Har testat dom alla och Elelinux är snabbast, stabilast och drar minst batteri. :)

13. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Hm, har ju både SD:ext2 to ext3 och SD:ext3 to ext4 då jag kommer från MoDaCo, det kan ju innebära problems... kommer väl att få säkerhetskopiera sd-kortet och partionera om det.

Ska kolla Villian ett tag och sen Elelinux. Kan ju bara flasha in den sen :)

Update:
    sen satt jag och funderade... det kan väl ine vara så enkelt att jag går in i newvill3.zip\system\app och tar bort vissa appar från början innan jag flashar romen? Tex vill jag inte ha twitter, aktierna osv.

Last edited: Mar 24, 2010
  14. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett väldigt oroväckande problem med denna ROM. Vissa mornar när jag tar telefonen så visar det sig att den någon gång under natten har startat om sig. Så man kommer till sim-låset. Väldigt oroväckande om man satt alarm som skall gå igång på morgonen, känns inte så pålitligt, så nu blir det nog att testa elinux Rom istället

Tack för en annars bra ROM