[ROM] [XXKF2] TOUCH X-TREME

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by moparlinke, Jun 26, 2011.

1. Mr Mask

Mr Mask Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nyss flashat in den kanon hittils får se hu batteri tiden är.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har oxå kört den nya i några dagar nu. Är väl inte direkt imponerad av batteritiden än så länge faktiskt. Jag har köpt det större batteriet och har det i.

Jag och en kompis var ute och spelade 36 hål golf i lördags och båda hade fulladdade mobiler när vi startade. Vi körde GPS på under hela tiden med appen Golfshot igång. När rundorna var slut hade jag 47 % batteri kvar och han hade 58% kvar. Jag hade det större batteriet och han hade originalbatteri. Enda apparna som var igång på båda lurarna. Så mycket borde det inte skilja tycker jag.

Sedan ska väl sägas att jag kalibrerade om mitt batteri på morgonen innan jag tog ur laddaren om det han ha nåt med det att göra. Plus att det var första fulla laddningen jag gjorde med denna rom och vet att det kan ta ett par innan det blir som det ska.

Har oxå upplevt flera frysningar med denna så jag fått hålla inne powerknappen och starta om. Även flera random reboots har jag varit med om oxå vilket jag inte upplevt i tidigare versionen av denna rom eller med andra roms.

Ger det några dagar till tänkte jag för att kolla.

3. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det inte autokalibrering àv batteriet i Power+?

Sen så säger inte startade appar så mycket. Över lag kan man säga att skärmen tar mest kräm. Sen kommer nog kommunikation, synk och startade program. Och spel är specialfall då de ofta brassar på skärm, cpu och gpu.

Jag har inga empiriska studier, men inbillar mig att ljusstyrkan på skärmen gör skillnad...

4. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör hans nyaste Touch-X power KG5 Rom, med reTOUCHED sijay Kernel, hitills är jag SJUKT nöjd, ska skriva mer om batteritiden om ett par dagar men det ser riktigt lovande ut

5. ducken

MINA ENHETER

Då måste jag fråga om frysningar och random reboots, finns det i den KG5?

Jag körde hans nyaste Power+ 2.1 och telefonen frös flera gånger och random reboots väldigt ofta. Lackade ur och tänkte dra in något annat.

Men kanske ska testa KG5 ändå bara för att?

6. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör hans version 2.1+ med XXKI3 och det är nog den bästa rommen so far.
    Inga som helst problem med frysningar och bra batteritid med Siyah 1.7.8rc1 kerneln. riktigt nöjd med gpsen då den låser snabbt olikt andra rommar jag testat. Känns väldigt rapp och snabb också och fick 4000p i Quadrant utan att klocka ;)

7. ducken

MINA ENHETER

Kanske får göra en factory reset och installera om hela rommen då för som den är nu är jag inte nöjd. GO-launcher sög även ur batteriet igår då de låg konstant på 70%.

8. ducken

MINA ENHETER

Kanske lite OT men provar ändå.

Fick vajsing med telefonen igår, fastnade i bootloop och fick köra in stock KE7.

Nu när jag, via mobilen, ska gå in på XDA och ta hem senaste versionen av denna rom så funkar inte det. Nedladdningen startar men sedan står det bara att nedladdningen misslyckades efter någon sekund.

Vad beror detta på? Vad gör jag för fel?

EDIT: Tog hem ASTRO Filemanager, bokade i rutan i inställningarna som tillåter "Browser downloads" och nu funkar det att ta hem.

Tycker dock det är konstigt att man ska behöva göra så, ta hem en app, bocka i en ruta för att det ska funka.

Last edited: Oct 4, 2011
  9. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@ducken: Ja, det är konstigt. Man kan inte ladda hem vissa filtyper default. Har för mig att jag stött på zip å apk...

Sen till frysningar och random reboots. Tror det står i hans tråd att man kan ändra några frekvenser/voltning om man råkar ut för sånt. Vissa telefoner som inte klarar de lägsta.

Och nu finns det ju ny kärna också.

10. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Denna rom har nu uppdaterats till Version ...KI8 med en inkluderad specialanpassad version av sihya-kernel.
    Tanken är att den ska vara så batterisnål som möjligt utan allt för mycket prestanda-förlust. Efter att nu ha använt den i ca 24 timmar med förhållandevis tung användning kan jag säga att det funkar över förväntan. LADDA NER OCH Prova. Riktigt grym rom.
    När JKAY kommer till denna samt när man kan ta bort overscroll i browser kommer den att vara perfekt i mitt tycke.
    Om du är förstagångs-ROMflashare är mitt råd, kör bara, kööööör! ;-)

11. matokt

matokt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick tillbaka till Batista efter att ha kört xpower ett par dagar. Inte så bra batteritid som jag trodde och inte i närheten av flytet i batista. Läste dock att man ska avinstallera nåt script för att flytet ska bli bättre till kostnaden av lite sämre batteritid.