Rommanger och CM

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av jokrsolutions, 6 maj 2011.

  1. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det funkar att använda Rommanger för att gå över till CM om man har uppdaterat till 2.3.4?
     
  2. HimpoN

    HimpoN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact
    Telefon 2:
    Nexus 4
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Får erkänna att jag inte är helt "up to speed" med dessa prylar då jag bara kör CM nuförtiden...

    Mig veterligen finns inga "1-click root" eller liknande som funkar för 2.3.4 (GingerBreak funkar bara tom. 2.3.3 ?) så dina alternativ är att: nedgradera med lämplig passimg.zip och sedan roota eller, varför inte, låsa upp bootloadern! :)
     
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag håller med Himpon här, speciellt i avseendet att låsa upp bootloadern. Och ännu mer speciellt i fallet om du inte tänkt sälja vidare telefonen. Garantin har du fortfarande kvar så du kan få den fixad, dessutom får du bootloadern låst igen i det fallet, och hänglåset ser man ju bara när man bootar nallen.
    Du vill ju ändå köra custom ROM och ett enkelt sätt att kunna göra det hela tiden utan att behöva sitta och hoppas på att det kommer en root-metod som funkar, är just upplåsning.

    Med det sagt; smaken är som baken, så det är bara att känna efter vad du själv vill göra.
     
  4. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för info - får kolla hur mkt jobb som krävs för bootloadern.

    Ha en fin kväll