ROMS?!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av vibi, 21 okt 2010.

  1. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kört ett par dagar med "DVM ARM11 optimized" nu och märkte igår att gps:en inte funkade. Vet inte om de är specifikt för "DVM ARM11 optimized" eller inte. Läste lite snabbt i någon tråd om de och testade någon fix som var länkad där men verkar fortfarande inte funka. Har de funkat för er andra som kör med kitchen och optimeringen? F.ö flyter den fortfarande på fint. Läste i San Fransisco forumet om någon som kört in froyo på den och upplevde en grym skillnad, ni som kört froyo till spican, upplever ni också en jätteskillnad?
     
  2. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag kör DVM ARM11 optimized och min gps funkar fint.
     
  3. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hmm, förstår inte varför min strular massa :( Min hänger sig rätt ofta, framförallt när jag kör wifi tethering. Någon annan som kör mycket wifi tehering som har problem? eller flyter de på fint hos er? Hänger sig telefonen ofta generellt för er andra?
     
  4. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Min telefon har inte hängt sig en enda gång sen jag skaffade DVM ARM11, (cirka 30 dagar sen).
    Startade om den efter 25 dagar för jag råka göra nått med wifi'n när jag försökte spoofa:( men den funkar fint nu
     
  5. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Konstigt, kör du mycket med wifi tether?

    Jag kör med:
    SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) [58 MB]
    (Full package)
    Kernel [LK2.09.4 (Multitouch from Gabriel-LG v2b + antibyte camera bugfix2 + Superuser 2.3.5)]
    DVM ARM11 optimized.

    Är det samma som du?
    Efter jag kört update from Zip tog jag clear cache och factory reset. Har jag missat något?
    Man ska inte köra med något Task killer eller så?
     
  6. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nästan, jag kör LK2.09.6 kerneln med EXXJH1 firmware.
    Har bara provat så Wifi tether funkar, inte kört med det några längre stunder.
     
  7. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ok, testade att lägga in just den igårkväll. GPS:en funkar nu. Sen läste jag lite på Handsent SMS (Som jag kört innan). Verkar som den segar ner telefonen, så ska testa att köra utan den.
     
  8. vibi

    vibi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tar och bumpar tråden drygt ett år efter. Anledningen är att det aldrig blev av, är dock fast besluten denna gång. Hade då tänkt ta denna väg och val: LK2.08 for original firmwares - Root (new Superuser), WiFi tether, bb [12.07.2010] - SamdroidMod Kitchen v.2 'All in One' for Samsung Spica i5700 [EN] - -={ SAMDROID TURBO }=-

    Antar att det kommit antalet uppdateringar, så vad är det som gäller nu? Det viktigaste är att luren blir så boostad som möjligt, utan att bli för instabil så klart. GPS, multitouch och någon shysst 3d driver är andra krav. Så har ni några nya tips till mig? Notera att jag är färsk inom området så inga obegripliga begrepp eller termer :P.

    Skulle verkligen uppskatta lite hjälp!
     
  9. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Tycker det ser bra ut, dock ska du nog inte lägga in Samdroid Turbo för den har inte utvecklats mer på länge så den är rätt gammal. Jag kan inte så bra vad som är bra till 2.1.
     
  10. vibi

    vibi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara köra med den här istället! http://forum.samdroid.net/f53/cyanogenmod-6-1-1-spica-alpha8-4-a-4716/

    Är det något jag bör göra annorlunda än i beskrivningen, med tanke på att jag inte kört med någon annan mod än orginalet? Måste man t.ex. ha haft en sammod innan eller något? Jag hade bara tänkt roota med tidigare nämnda kernal( http://forum.samdroid.net/f55/lk2-08-original-firmwares-root-new-superuser-wifi-tether-bb-12-07-2010-a-1193/ ), sen köra den här enligt beskrivningen, kommer det funka?

    En sista fråga! Måste man överföra filerna till SD genom Kies, eller går det bara att göra via kortläsare? Då mitt Kies strular?
     
    Last edited: 30 sept 2011
  11. vibi

    vibi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni får ursäkta mig för att jag fullständigt våldgästar detta forum. Har bara så många frågor och vill få skiten överstökad nu!

    Så till min förhoppningsvis sista fråga, sen ska ni få slippa mitt gnäll.

    Har hittat två guider när det kommer till att roota min lur. Dels denna https://swedroid.se/forum/16193-rootning-fuer-alles-spica-2-1-nyborjarguide-22.html men också denna https://swedroid.se/forum/41235-att-roota-din-spica-lite-annat.html

    I den första guiden jag länkade till ska man lägga in en zip. på SD innan man använder sig av Odin, något som inte framkommer i den andra guiden. Är det helt enkelt inte nödvändigt, eller hur ligger det till?

    Sen min sista undran: För upp en varningsruta när jag både startar Odin, och lägger in PDA och ops filerna. Bifogar screen print. Är det normalt?

    Tack som fan på förhand!
     

    Bifogade filer:

    • Odin.jpg
      Odin.jpg
      Filstorlek:
      76,9 KB
      Visningar:
      86
  12. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    varningsrutan i Odin är helt normal, dä bar å åk! :)
     
  13. vibi

    vibi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Angående zip.filen som ska in i SD innan då?

    EDIT: Ingen som vet?
     
    Last edited: 30 sept 2011
  14. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Att roota din Spica + lite annat är nyare än den andra. Du behöver inte ha någon zip på sd kortet innan, om du inte har kokat ihop en samdroidmod zip innan så sparar du lite tid bara.
     
  15. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ifall du är ute efter en stabil samt snabb 2.1 rom så kan jag rekommendera

    UltimateFrozenSpicaClair v2.0 - perfected

    Frozen Spicaclair V1