Root, det blev inte riktigt bra, hjälp tack.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av PsychoCheF, 25 jul 2011.

1. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gjorde som det står i denna tråd;
    [APP MOD] Google Maps 5.8.0 ownhere/Brut.all- NAVIGATION all roads - xda-developers
    D.v.s. tog jag bara bort google maps via typ adb pull /system/app/maps.apk (eller nåt sånt heter den) .. sedan slängde jag in den nya versionen.. utan att ändra nåt.. sedan gick jag in i telefonen med typ root explorer, bläddrade till /system/app/ och tryckte på den nya maps-filen, varav jag fick en prompt om att installera appen.. vilket jag gjorde. Fungerar klockrent för mig (d.v.s. navigation fungerar.. bara det jag provat :) ) . Sitter på jobbet nu, hör av dig om det inte löser problemet..

2. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Testade detta, slutade med "Programmet har inte installerats" :cry:
    Jag tror det beror på att luren fortfarande är i S-ON, så när telefonen har bootat så har jag nog inte skrivrättigheter i /system/
    Om det är så så måste jag lyckas med att installera den via adb/recovery antar jag?

Kan du skriva exakt hur du gjorde?
    Jag menar i vilken mapp skrev du kommandon etc. Tänk på mig som en tvååring som sagt :)
    Känns som det saknas något steg här ovan?

Last edited: 1 aug 2011
  3. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ahh.. klart det är p.g.a. du inte har S-OFF.. känns iaf som en rätt självklar förklaring.. känns så iaf.. hmm.. har du provat någon typ "mix" mellan att först göra backup med titanium, sedan ta bort maps genom adb... sedan pusha över resigned-filen.. för att sedan gå in i titanium och återställa data? (står om nån sån metod på xda)

4. theodor70941

theodor70941 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

what's rooted is rooted

BUSYBOX är ett program som man har till att t.e.x kolla om en ROOTNING av mobilen har lyckats, när du öppnat BUSYBOX tryck bara på installera busybox, busybox är ett måste om man gillar att byta romar på mobilen! :P om jag minns rätt så är det bara att ge den bara lite superuser permission! :cool:

och när du är klar med installationen av BUSYBOX installerar du bara senaste v av ROOT uninstaller och sedan kan du ta bort allt du inte vill ha NOTERA OM DU TAR BORT FÖR MYCKET SAMTIDIGT KAN DU RÅKA GÖRA SÅ ATT MOBILEN BÖRJAR LAGGA! (om du är en NOOB som inte vet vad lagg är så är det att din mobil börjar hacka som FAN!)
    jag skulle inte ta bort mer än 3 åt gången! :cool:

om du bara vill ha bort dom från APPDRAWERN så skulle jag rekomendera att du fryser apparna istället och att du alltid gör en backup av apparna innan du avinstallerar/fryser dom för om du bara tar bort dom så kommer laggen kanske och om du har backup kan du enkelt få tillbaka dom utan att göra en återställning av hela mobilen!

och sedan när detta är klart rekommenderar jag att du installerar CYENGENMOD 7 på din mobil för att det är bäst! :eek:

5. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hmm... Körde in Maps via market igen för att göra som du skrev, men den hamnade inte i system/app o_Oo_O
    Såklart installerat på internminnet.

Så nu :mad:flippade:mad: jag fullständigt, uppgraderade luren till officella 2.3 istället.
    Fan ta detta! Jävla låtsas root till ingen nytta.

Ni som sitter med en Desire och överväger att roota, ge fan i det!

Ehh... om du hade kollat igenom tråden så ser du att det inte gick att installera busybox.

Ja, detta slutade ju inte alls som jag ville, men stort tack till er som har försökt att hjälpa till!<3

6. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tråkigt att det inte gick smärtfritt att fixa... men ja, det är bara att fixa S-OFF i framtiden ifall du känner ett behov av det isf. Nog för att det innebär en del risker, men som folk har påpekat här på swedroid så är det antagligen näst-intill fail-safe i dagsläget (kanske inte är så rekommenderat att dra ur usb-kabeln under pågående flashningar etc.. men det begriper nog de flesta..). Dock är en risk alltid en risk :) hoppas att du blir nöjd med din desire med original iaf!