Jag har inte provat några apps som kräver Root än.. men jag provade att gör mig till super user i en terminal och det funkade.
yes det gjorde jag, prövade inte lika länge dock.. jag tror att jag lyckades med att skicka daldroids ROM genom cmd när jag var inne i recovery-skärmen.. får se om det fungerar Så om det är sant som JonasSE (menar inte att du ljuger eller något, men om det fungerar som det ska) så kan jag t.ex. klocka magicen?
Testat market enabler nu... funkar bra! I övrigt verkar telefonen funka precis som innan jag roota. om ni tror att jag driver med er, kolla första inlägget i tråden som jag uppdaterade med en bild.
hjälp, nu börjar jag bli lite rädd här; Rogers fungerade inte, så jag skickade Daldroids update.zip genom cmd till minneskortet, och nu vägrar den att boota, precis som på Rogers-ROMen. Har jag förstört något (/cry) eller måste jag lägga in update.zip med en minneskortläsare eftersom den möjligtvis inte overwritar när man skickar genom cmd om inte detta heller fungerar, vad finns det att göra då? är jag helt körd då?
Nu har jag uppdaterat vår guide, skicka gärna PM eller skriv här om jag missat något eller om något bör förtydligas.
En fråga bara om jag gör om min Tre mobil . och någon komponent eller liknande skulle gå sönder. kan då tre se att jag mixtrat med mobilen ? allt så lägger jag in root så gäller inga garantier längre ?
Alla garantier upphör att gälla när man rootar sin telefon. Huruvida Tre tar reda på detta för varje telefon de får in, det låter jag vara osagt.
Trodde nästan de. så det bästa om det skulle skita sig med något är ju att ta sönder totalt då så inget går att laga. "Oj jag klämde den i dörren" Eller om man har sparat det gamla och lyckat få tillbaka det så kan de aldrig se att jag varit inne i systemet eller
En liten sak, i guiden så är uttrycken new-recovery-img och recovery-new.img använda, se till och använda bara ett av dom så ni inte blandar ihop dom. Sitter och rootar nu, återkommer med resultat.