Tänkte dela med mig av mina erfarenheter med att roota med UnRevoked.
Kör Ubuntu linux och om jag kör programmet för UnRevoked går allt bra och den säger att rootningen lyckades. Men problemet som jag har är att telefonen ej blir rootad, testar jag några olika program från market som kräver rootacces t.ex Titanium så är det inget av dem som får tillräckliga rättigheter.
Men även om inte själva rootningen lyckades så instalerades ClockworkMod Recovery korrekt och jag kan boota in i den utan problem. Jag har testat av flasha in några romar men inget blir korrekt. Cynoagen hamnar i en bootloop och någon andra blir skärmen bara svart. Så jag måste restora en nandroid backup varje gång jag försöker flasha in en ny rom.
Jag läste att några har haft lite olika problem sista tiden, tror ni att det finns någon gemensam nämnare?
Jag har fått lämna in min Desire på lagning för rebootproblemet som tyvärr är ganska vanligt på denna telefon och då fick jag min mainboard bytt.
Är det någon annan som också fått sin mainboard bytt som har problem med att roota
Kan också tilläga att jag kunde roota telefonen innan reparationen utan problem med en annan metod och jag unrootade innan jag lämnade in den.
Kan också tillägga att jag testade att blåsa ren telefonen genom att unroota den med beskrivning som finns i guiden. Men samma sak uppstod igen.
För övrigt så är min version av ClockworkMod Recovery 2.5.0.7.
Last edited: 26 november 2010