Har stött på ett problem nu, eller ja...något som kommer irritera en i längden.
Installerat Cyanogen 6.1, samt försökt få till gapps nu för att i huvudsak komma åt gmail och market.
Bootade om in i CW, install from zip, valde filen och allt stod som OK (verkar dock hoppa från 60 -> 100% i installationen under en halv sekund, alla gånger jag försökt).
Bootade om luren och visst, en del finns där som t.ex.
Car home, Facebook, Gmail, Google search, Latitude, Maps...
Men har den bara installerat halva zip-filen eller vad har hänt?
Det är mest sådant jag inte kommer använda, tex var är Market..?
Vad har det gått snett? Har kört med gapps-hdpi-20101114-signed från xda.
EDIT:
Har nu testat med absolut senaste gapps (20101211), både med att behöva verifiera före installation och utan. Med verifieringen hoppar den iaf inte över 40% av installationen, men fortf ingen Market. Är _helt_ rådlös vid detta läget, steg-för-steg någon?
EDIT2:
FR på mobilen i CW går igenom som det skall, men när den startat upp och man ska röra på droiden för att starta händer INGET...Den lyser upp men går ej vidare. Samma gäller nödsamtal-knappen, språk fungerar men den ändrar ej språket. Laddar man in en backup i CW så fungerar det som det skall, från backupen. Något är ju helt klart inte som det skall...
Wipear jag diverse cache hamnar den bara i boot-loop...
EDIT3:
Defrost 6.1 fungerar perfekt outofthebox, så själva rootningen kan det väl inte vara fel på.
Det är byggt på cyanogen rätt rejält av vad jag sett hittills, har inte sett något direkt som är annorlunda mer än att det inte är lika nerbantat...så detta kan man ju köra med.
Nu vill jag mest bara veta vad som kan ha varit fel med det förra, bara för att det ska gå

Click to expand...