Fråga: Root och ROM nuförtiden

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av zaragon, 10 jul 2012.

  1. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    du får inga tidigare updateringar med root snarare senare.

    o nej jag tror dessvärre inte htc kommer släppa jb till sensation den är för gammal.

    root skaffar du för o leka o få full kontroll inte stabilitet
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    I ärlighetens namn är det ingen av oss som säkert vet om, och i så fall när, JB släpps till sensation. Med tanke på hur många av HTCs lurar som får ICS så tycker inte jag att det verkar helt osannolikt att JB kommer till sensation, men den som lever får se.

    Om det inte kommer så kanske det inte blir så enkelt för romkokarna att få till det, det var ju en hel del jobb för dom att fixa sense4 pga att den inte släppts till sensation och dom har portat versionen som släpptes till One S, något som gjort att det är först den sista tiden som alla funktioner, tex BT och wifi tethering, funkar som det ska. Frågan är om någon av utvecklarna kommer att lägga ner det jobbet för att fixa JB på sensation, tyvärr är det ju många av dessa som gått över till andra lurar, tex One X så risken finns att vi får klara oss utan JB om inte HTC släpper en officiell, åtminstone om vi vill köra en rom med sense.
     
    zaragon gillar detta.
  3. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag klarar mig bra utan Sense, tror jag, nu när Vanilla Android blivit så bra. Är det skillnad då? Är det lättare att få tag i en hyfsad Vanilla-JB-ROM om ett tag? (ja, spekulera gärna)

    Som det ser ut nu, känns det som att jag inte kommer roota och sånt förrän HTC sagt att Sensation fått sin sista officiella uppdatering.
     
  4. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Zaragon .. du kan få min gamla ericsson w995 den har fått sin absolut sista uppdatering någonsin ... men de säger inget om dess funktionalitet.

    om du rotar nu eller senare spelar ju ingen roll då du alltid kan gå tillbaka till orginal när du vill o byta hur du vill.

    Nu börjar fler o fler romkokare lägga in en updateringsfunktion så du inte behöver flasha nytt hela tiden utan kan enkelt uppgradera med några knapptryckningar.

    Mittt råd . Roota en stock Rom Deoxide, Släng in Faux senaste kernel o Leeroid tweeks senaste. klämm o känn lite.

    Eller släng in Viper1.01 direkt o upplev total skillnad i snabhet o användarvänlighet .

    Gillar du de inte så släng in en Ruu och återställ telefonen till orgnal