ROOT

Diskussion i 'Legend' startad av jmkhenka, 27 apr 2010.

1. Loneranger

Loneranger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Misslyckades rätt rejält med min rootning. Först fick jag sitta och kämpa för att få till goldcard och när väl det var gjort gick det inte åt mitt håll ändå. Efter alla steg så fastnade jag bara vid startskärmen "htc quietly brilliant" som gick om och om igen. Någon som vet om det finns en svensk guide? Eller kanske till och med någon som vet vart jag kan ha gjort fel? ^^

2. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Nu har inte jag läst proceduren för Legend, men samma hände mig när jag rootade min förra magic (kör numera, än så länge orootad, legend). Då var kruxet att jag hade wipeat romen. Dvs. det fanns inget att starta efter startskärmen. Då löstes det helt enkelt genom att flasha in en ny rom. Om det är så på din legend nu kan jag inte svara på, men du kan iallafall vara 100% säker på att telefonen inte är brickad :)

3. Loneranger

Loneranger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja det låter ju vettigt, får pilla lite när jag orkar, fast vore ju skönast om man hittade någon guide som var mer exakt, det blir ju ganska tidskrävande att testa sig fram.

Som tur var kunde man ju återställa telefonen i menyerna där så jag slipper va utan :)