Hej!
Eftersom jag inte direkt visste att jag kunde göra allt jag reda nu kan!med denna typen av mobiler,då jag enbart haft enklare typer av mobiler förr!.
Så hade jag "förväntat" mig ,..skall vi säga "enorma" förändringar!.
Men "VILKA" tänkte jag då......
Just p.g.a allt "besvär" en del utsätter sig för,just bara för att "roota".
För det vimlar ju av "rootförslag" på internet.En del funkar och en del inte!
Och det första en del skall göra är just roota mobilen,utan att veta direkt varför.
Jag arbetar med datorer och har gjort i över 25 år!.
Och tanken var,...OJJ...detta måste jag kika på,tänkte jag!.
Så jag slängde in några inlägg i några trådar ang. detta...och märkte att det var just"inte mycket"nytt!..så att säga.
Jag tycker jag redan nu kan installera i stort sett allt i mobilen som jag kan inst. i mina datorer!.
Detta är en "mindre dator",och att ge sig in i en dators OS bara för att få en svart eller annan färg på menyn eller för att kunna avinstallera några appar som startar automatiskt,för att sedan kunna installera "30" appar till som man skall hålla kolla på,...ja,det låter för mig som totalt onödigt jobb!,för en sådan liten effekt.
Därav ville jag veta VILKA prog(appar) man installerar som tar sådan plats då de flesta bara är någon mb stora.Men jag vet att det finns prog. som är/kräver betydligt större plats och har själv installerat den typen (gps prog) t.e.x.
Men då "lyft" över de större filerna själv på det minneskort jag satt i.(inget konstigt alls!).
Eller varför rootar man,tänkte jag!.
Så...
Att få till svar att man kan göra "allt",men inte ge direkt konkreta exempel(som duger för mig).....,räcker inte för mig..
För min personliga del så behöver jag inte kalla mig "super user"..."end user"....man kan tillockmed får kalla mig "last user...(skämtar förstås).*S*.
För får jag inte "kött på benen....
Så avtar intresset!.
Jag har nu samlat tillräckligt med info ang.att roota en mobil tycker jag.
Så jag struntar i det!.
Det började med......
Skall jag vara ärlig så började det med att min särbo ville ta skärmdump på en app,som Telia hade utvecklat till henne och de företag hon jobbar på,då hon jobbar med mobiler och telefoni.
SE sa att man måste roota för att ta dump.
Massor med trådar på nätet sa likadant!.
Men det tog mig ca:15 min vid dator att fixa dumpar utan root!.
Dessutom bet.enklare än vad som föreslogs.
Och på den banan startade intresset för vad man inte vet vad man kan göra...som ny användare av dessa mobiler.
Vi sitter redan nu med en mobiltyp som har en relativt dålig batteritid(har själv bytt ut våra originalbatterier),så mer saker i den,som skall nyttjas dagligen skulle bara betyda att man skall köpa en lååååång skarvsladd till den.
Men tyvärr så köpte jag den för jag ville ha den i fickan!.Och tänker foritsätta med det.
JAG,personligen behöver INTE root!och kommer ej göra det!.
Hoppas detta räcker som svar!.
För det blir det sista i detta ämne jag lämnar!.
Mvh..."nöjd som det är........
Last edited by a moderator: 18 nov 2010