Roota Galaxy S I9000

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Corvus.Alis, 7 feb 2011.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Finns ingen anledning att göra hard reset om du inte har problem med telefonen. Skulle det vara så att du gör en kommer den konvertera om de filsystem som berörs av det efteråt så de blir ext4 igen (eftersom de återgår till RFS vid hard reset).

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Antar att din fråga är rätt träffande. Mitt svar. Inte en aning. Gillade voodoo kerneln som fanken då luren var obrukbar med stock. Men har gått över till speedmod nu mera. Varför? inte den blekaste igentligen men gillar BLN och möjligheten att prova lite olika lagfixar. ( kör dock utan lagfix just nu och är toknöjd än).

3. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har frågat detta förr men aldrig fått något riktigt svar, om jag har rootat min telefon med Darky's 8.0 och ett tema, sedan uppdaterar jag t.ex till 2.3 när det i framtiden kommer, är det bara att uppdatera som jag gjorde när 2.2 kom, alltså via kies eller så eller måste man först unroota/lägga in ett från t.ex samfirmware?

Erik

4. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Ska lägga in en ny rom på en kompis sgs och tänkte köra backup på ett antal appar och dylikt.
    Har lagt in hardcore via odin så jag fick CWM. Så långt funkar allt. Men telefonen verkar inte ha blivit rootad i och med detta. När jag försöker öppna titanium backup säger den att jag saknar root. Samt att det inte går att ladda ner busybox vilket den rekommenderar. Vad gör jag fel? Var ett tag sen jag rootade min, så man har ju glömt bort lite... :P

5. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Fixade det. Var tvungen att starta om en gång till för att få upp valet att installera ROOT/superuser i cwm...?

6. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

installera superuser via market ... eller via cwm? boota upp i cwm så finns det nått i menyn med root har jag för mig.