Roota N1 inkl. "Paid Apps"

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av rasmusjv, 18 jan 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Du har PM.

    /Söder
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Är det dumt att roota nu egentligen. Är det så att man väntar på att sätt att rota, som man kan få ogjort, eller kommer det även innebära om jag rootar nu, kommer kunna få DET ogjort senare antagligen?

    /Söder
     
  3. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Finns det någon anledning att tro att paid apps kommer komma till Sverige (och är det nån som förstår varför det inte redan finns)
     
  4. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det finns två alternativ till market, slideme t.ex. de flesta program man inte kan hitta finns där, annars kolla androlib.com och skicka email till utvecklaren så får du en alternativ väg. piratkopiering är inte OK när programmen är så billiga som de är,
     
  5. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Visst priserna kan man ju inte klaga på, snarare tillgängligheten... Men tack för tipsen ska kolla det. Men blir väl inga automatiska updates om man laddar hem utanför market antar jag.

    Men man måste ju fråga sig, om man har digitala produkter :)ingen transportkostnad) som fungerar i hela världen och ett betalsystem som fungerar i hela världen (Checkout) varför väljer man att bara sälja i vissa länder?
     
  6. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Skulle gissa på att det har något med beskattning i form av moms att göra etc. eller andra nationella bestämmelser som de inte lagt tid på att kolla upp. Kan också vara några andra regionala bestämmelser som de inte tagit sig tid att kompensera för.

    Håller dock med om att det är larvigt att de inte fixat det än när alla bakomliggande system redan fungerar felfritt här.
     
  7. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, kan ju inte finnas någon annan förklaring. Tråkigt med lagar och regleringar som gör att utvecklingen går långsammare, tänk bara på alla utvecklare utanför USA som gör Aj-fån apps istället för Android så de ska kuna tjäna lite pengar. Men att döma av dagens artikel på swedroid blir det nog till att roota om man ska få tillgång till betalda apps i Sverige via MArket inom överskådlig framtid...
     
  8. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    http://slideme.org/sam

    Har inte hunnit testa än men Sam verkar vara nästan precis som Market fast med Slideme:s bibliotek (Tack för tips om Slideme Nano). Inkl både uppdateringar och Paid apps. Dags att knoppa, testar imorgon.
     
  9. wandborg

    wandborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5
    Telefon 2:
    Lg G3
    Telefon 3:
    Lg G2
    Platta:
    Lg 500
    Finns endast 800 apps på Slideme än så länge.
     
  10. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo märkte precis att det var vädligt litet utbud...
     
  11. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar som jag blir tvungen att roota trots allt.

    Har kollat lite på guiderna, först måste man alltså aktivera "bootloader" som det står om här http://android.modaco.com/content/g...w-to-unlock-the-bootloader-on-your-nexus-one/.

    Jag antar att alla dessa guider utgår ifrån att man hela tiden har nallen ihopkopplad med datorn via USB även om det inte står något om det. Behöver man göra någon inställning på nallen innan man börjar (ie USB mode el. liknande?). Går det att misslyckas så grovt med detta att man sabbar telefonen? Aldrig rootat något tidigare...