Roota nexus s

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av Ult, 4 januari 2011.

1. nxs

nxs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag körde hans root-metod på min Nexus One som fungerar precis likadant. Och då fick jag OTA-uppdateringar som jag kunde installera utan problem. Men som sagt, jag förlorade root vid varje uppdatering. Så jag antar att det fungerar på samma sätt till Nexus S.

2. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Okej får väl testa värsta som kan hända är ju att jag får slänga den i soptunnan och böla lite för tjejen

3. nxs

nxs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om det mot all förmodan inte skulle funka med OTA så är det ju bara att flasha tillbaka en stock boot.img med fastboot. En sån ska finnas på xda-developers om jag inte minns fel.

Och glöm inte att ta backup på ALLT (inkl. USB Storage) för det kommer raderas när du låser upp bootloadern.

4. nxs

nxs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ville bara meddela att senaste OTA:n (GRH78C) installerades utan problem trots att jag var rootad med superboot-metoden. Förlorade inte ens root. Så det verkar som att så länge man har original-recovery och original-ROM så funkar OTA.

5. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nice.
    Tack som fan madaco forumet är ju helt dött

6. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tvekade lite inför att uppdatera då jag inte var helt säker på hur bra det skulle gå att återfå root, men tillslut blev påminnelsen om att det fanns en uppdatering tillgänglig alltför irriterande.
    Om någon som kör Mac vill återfå root efter uppdatering så fungerade den här metoden från Modaco:
    http://android.modaco.com/content/g.../24-jan-grh78c-superboot-rooting-the-nexus-s/

För mig räckte det med att starta upp i bootloader-mode, öppna ett terminalfönster och skriva in: ./install-superboot-mac.sh.
    Klart på ett par sekunder.

7. Prompel

Prompel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER