Fråga: Roota samsung galaxy s II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jakeplisken, 10 maj 2012.

1. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Pröva läs igenom den här tråden! ;) Förstår inte riktigt vad trådskaparen snackar om men det finns ju fler tips där ;)

2. jakeplisken

jakeplisken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har laddat ner en apk-fil för google play nu, men i beskrivningen från där jag laddade ner den står det att jag måste öppna den med en filbläddrare, vilket jag såklart inte har...

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om du kommer åt CWM Recovery, vilket vad jag förstod att du gjorde, så ska du kunna ladda ner http://goo.im/gapps och sedan starta om i Recovery mode, välja att "Flash ZIP from sdcard" bla bla och sen flasha in alla Google apps.

Konstigt att ingen filutforskare finns med som standard...

Annars, om du har någon browser, kan du ju ladda ner via telefonen, då borde du kunna öppna APK-filen via "Notification drawern" dvs rullgardinen ELLER via "appen" "Hämtningar"

4. jakeplisken

jakeplisken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SÅ! nu har man lite mer utrymme att röra sig med... Försökte som sagt att installera via webbläsaren men den hämtade inget när jag va inne på play's hemsida. Lyckades hämta en app från nån annan hemsida men den funkade ju sådär bra.

Ytterligare ett mysterium är varför mitt minneskort inte hittas. Bilder och musik som ligger därpå hittas i galleri och musikspelare, men i cwm recovery verkar det inte hittas och inte heller i filutforskaren ja ladda ner.

Jag verkar dessutom inte kunna installera appar som var installerade innan jag körde cm, vilket är det största problemet och varför jag vill köra backupen