ROM: Roota utan att trigga Knox

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av ivarson, 24 sept 2015.

  1. ivarson

    ivarson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eftersom det var så tomt här tänkte jag bara slänga in en blänkare om att det går att roota s6 edge UTAN att skyddet KNOX ser det. Det görs genom att man flashar in en läckt utvecklar-bootloader, sen är det fritt fram att flasha custom utan att det lämnar spår.

    Det man tappar är fingeravtrycks sensorn.

    Men det ska vara fritt fram att sedan lägga tillbaka original mjukvara om man vill börja använda samsung pay eller sensorn.

    Personligen ser jag mkt fram emot S pay om det funkar bra och ville inte sumpa mina chanser till att prova det.

    Det är en bootloader för Android 5.0.2 men undertecknad har inte haft något som helst problem med de senaste custom ROM filerna som ligger på xda.

    För att få bootloadern måste man pm:a tråd skaparen och fråga här http://forum.xda-developers.com/galaxy-s6-edge/general/howto-flash-g92xf-t-tripping-knox-t3158606
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Funkar det för s6 också?
     
  3. Grusburk

    Grusburk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vill bara confirma att jag lyckades med detta utan att trigga knox så har twrp och custom rom nu med knox intact
     
  4. Forsstroem

    Forsstroem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge
    Någon som sitter på någon säker guide som fungerar i dagsläget ? :)