asså fattar inte det hära... 2.1. Move the fastboot shell script to sdk-tools where AdbWinApi.dll is located. 2.2. Start-->Run-->write "cmd", press ENTER--> in command promt write cd C:\ cd C:\directory\where\fastboot is located\ 2.3. Turn off your phone and Boot it into fastboot. 2.4. Connect your usb.(It should write FASTBOOT USB on your device). 2.5. In command prompt write fastboot flash recovery E:\recovery-clockwork-3.2.0.0-j_r0dd_mod-buzz.img(Replace "E:\" with your clockworkmod image directory). 2.6. Now in cmd write fastboot reboot 2.7. You should be done now (When using clockwork mod recovery on wildfire use trackball button to select and Power button to go back ) Hope this helps"
Nej samma här, det tar liksom stopp på detta steget... Ingen som kan dra en lätt sammanfattning på detta? Har ju liksom laddat ner filerna, men vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. edit: det fixa sig, vet inte vad jag gjorde rätt men
Vet inte om detta är exakt rätt då jag testade mig fram för att roota och flasha in cm7 men testa att följ denna guiden så ska du se att du löser det, när du ska flasha in en custom rom så är det precis samma princip. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1130044 Lycka till!
bubba: om inte guiden dillmesill postade löst det kan jag se om jag inte kan försöka skriva ner nåt försök till guide ikväll efter jobbet..
Alltså jag har ju rootat redan med superoneclick, det är cwm jag inte fattar hur man ska lägga in via cmd och allt..
2.2. Start-->Run-->write "cmd", press ENTER--> in command promt write cd C:\ cd C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools Ska jag skriva sådär första gången ? fastboot ligger ju i tools mappen och sedan enter ? 2.5. In command prompt write fastboot flash recovery D:\recovery-clockwork-3.2.0.0-j_r0dd_mod-buzz.img 2.6. Now in cmd write fastboot reboot Står bara att det är fel i cmd när jag skriver in det här..
[Info] After AlpharevX: install Clockworkmod, root & more - Page 3 - xda-developers skrivet av Darkis.
Gör så här: 1: Ladda hem detta och packa upp: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=630611&stc=1&d=1308537076. 2: Öppna sedan cmd och skriv: cd C:\ cd C:\directory\where\fastboot is located\ (t.ex cd C:\Documents and Settings\Namn\Mina dokument\Hämtade filer\android-win-tools) 3.Turn off your phone and Boot it into fastboot. 4:Connect your usb.(It should write FASTBOOT USB on your device) 5.In command prompt write fastboot flash recovery E:\recovery-clockwork-3.2.0.0-j_r0dd_mod-buzz.img(Replace "E:\" with your clockworkmod image directory). (Ersätt E:\ med t.ex C:\Documents and Settings\Namn\Mina dokument\Hämtade filer\Wildfire_recovery-clockwork-3.2.0.0-j_r0dd_mod) 6.Now in cmd write fastboot reboot
haha hittade ett mycket simplare sätt 1. Ladda ner android flasher http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=622616&d=1307846388 2. Starta Android Flasher, och ticka i "Recovery". (alternativet finns på vänster sida). Leta upp vart du har lagt recovery.img, och välj den. Telefonen blir svart och bootar själv in i fastboot och installerar clockwork mod. Klart ! Du har nu cwm installerat !
Telefonen blev verkligen bättre med cm7. Angry birds flyter på bra efter att man öveklockat mobilen. Sent from my V9 using Tapatalk