Roota X10 SE

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Tronix, 27 jun 2011.

  1. arke

    arke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Om du är på 3 branded software vill där finns någon av 3's egna applikationer.
    Minnes jag korrekt är Planet 3 och 3 TV inkluderat i deras branded software til X10:an.

    Det finns inte på non-branded software.
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Då skall vi ta detta i ordning så att du kan få svar på dina frågor en gång till.
    Alla svar är hämtade från andra inlägg här i tråden.....

    1. Kan du få uppdateringen
    Svar: JA det kan du. Dock kommer din telefon INTE att vara rootad efter uppdateringen.

    2. Kommer du att kunna få uppdateringen till din "Tre telefon"
    Svar: JA eftersom Tre sagt att dom skall göra sina anpassningar likt det du har idag till 2.3. Dock kommer det troligtvis ta någon eller några veckor efter att dom som köpt olåsta telefoner utan någon extra skit från en operatör får sin uppdatering.

    3. Kan du ta bort Tres extra program(branding)
    Svar: JA. Dock måste du först flasha in en stock rom utan en massa tjafs från någon operatör. Du kommer då få din uppdatering samtidigt som de andra som har olåsta och fina telefoner. Det finns endast 2.1 idag och du MÅSTE alltså flasha in detta INNAN du får din "rena uppdatering" till 2.3 (se Arkes inlägg för filer)

    Får du fortfarande inte ordning på detta så skall du i alla vänlighets mening lämna din rom i fred och varken flasha, roota eller utföra någon annan form av modifiering utan köra "Svensson" versionen som tre kommer att ge dig.
     
    Last edited: 3 jul 2011
    Tronix, Rattatosk, MikkeNo1 och 1 annan gillar detta.
  3. Tronix

    Tronix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej då vet ja då kommer jag kunna updatera så fort 2.3.3 kommer ut och inte behöva vänta på att Tre godkänner den.