Roota XWJPA?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av andersc, 5 nov 2010.

  1. Sebbe_86

    Sebbe_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan ju roota via superoneclick, version 1.5.1 fungerade för mig. Men det kan krångla så läs tråden ordentlig. Jag uppgraderade via Kies först och roota sen. Du måste eventuellt ladda hem BusyBox från market...

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
     
  2. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har nu Odin på datorn.

    Kan någon göra det super enkelt för mig och sedan kanske antingen på en gång eller skriva här stegen samt länk till filerna och namnet på dom och en guide på svenska för den nya 2.2 JP4?

    Jag har som sagt allt orginalt från Kies den nya 2.2 Froyo updaten från den tidigare 2.2, haft min mobil sen Juni 22.

    Jag har en till mobil som är en ZTE och den har jag rootat och bytt in en annan rom osv till men med samsung är jag lite orolig.

    Vill få Sgsen Rootad och Speedad helt enkelt...
    Jag blir förvirrad med alla filer som är för olika versioner osv och allt i en och samma tråd det blir rörigt. Det står måste ha en dator som kies hittar mobilen i och inte stoppa i usb i annan port än den som är direkt till moderkortet osv.. jag har lite problem med kies så är lite skajsen.

    Men det kanske är mycket att svara på, det får ni avgöra men det skulle hjälpa alla som har senaste och som vill :)
    Tack på förhand!
     
    Last edited: 6 nov 2010
  3. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    OBS Jag tar INGET ansvar för eventuella fel som kan uppkomma med dessa hjälpmedel OBS

    Själv rootade jag med Super one click 1.5.1, den använder jag mig av och denna hittar du här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682 (Nerladdningsfil finns längst ner i första inlägget.)

    Sätt telefonen i USB-felsökning genom: Verktyg>Program>utveckling sedan bocka i USB-felsökning, kommer stånått om att USB-felsökning endast är till för bla bla, tryck ok. OBS montera INTE SD-kortet och jag menar montera INTE SD-kortet OBS Starta Super one click, koppla in telefonen till datorn med USB-kabeln, Längst upp till vänster i superoneclick finns 2 flikar, det ska vara universal som är framme och INTE captivate, tryck på UNROOT och låt allt bli färdigt. Kommer att komma en del text i rutan på SuperOneClick men efter ett tak står det OK då är telefonen färdig rootat och om jag inte minns fel startar telefonen om.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23292 - För att lägga in Voodoo-lagfix (Med hjälp av ODIN) Enligt den guiden räcker det med att du laddar hem superuser-appen från market för att telefonen ska vara rootad.
     
    Last edited: 6 nov 2010
  4. KhaaL

    KhaaL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vill roota med hjälp av CF-root men har svårt att förstå vilken av hans packet man ska välja...har xxjpp baseband / xwjpa build...


    Och är det någon skillnad om man flashar med odin3 1.0 eller odin3 1.3?

    (har ställt samma fråga på CF-root tråden, om jag får svar där tidigare än här så kommer jag skriva svaret)
     
  5. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Använd den du frågar om i tråden på xda
     
  6. hossebo

    hossebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag kör original froyo från kies & använde Super one click 1.5.1 och det fungerade bra.
    Tack
     
  7. KhaaL

    KhaaL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    tack, gjorde susen :-)
     
  8. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    i SuperOneClick så står det ROOTED i slutet men det kom ännu en text rad där det står Getting mount path.

    Är det klart? väntar den på en ny anslutning bara kanske?

    Update1:
    Jag gjorde nu superoneclick och voodofix i odin.
    När allt var klart så var alla apparater avinstallerade men filerna fanns kvar i mobilen osv. Och installerat superuser från Market.

    Provar titanium backup men det står att min mobil inte är rootad?
    Hur kan jag se om den är det eller inte? Ska jag köra superoneclick igen kanske?
    Jag har som max 150mb fri att använda, trodde den skulle öka till 300mb nånting sånt
     
  9. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Din telefon har inte blivit rootat med super one click om du var tvungen att ladda hem superuser från market, SuperOneClick installerar det åt dig. Prova med att unroota telefonen i superoneclick och roota igen men innan du gör det så disabla voodoo, jag vet inte om det spelar någon roll men gör det för att vara på den säkra sidan.
     
  10. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag körde superonecclick v514, jag såg superuser apk i mappen när jag unrara.

    För att avaktivera voodo ska jag skapa filen eller prova med 3 knappast kombination?


    Update1: Det står nu när jag ska starta den att min Device är rooted?...
    Men Titianium backup säger att min mobil måste vara rooted och ha busybox.
    Då är busybox problemet?


    Jag laddade ner en Terminal från market och skrev in först su och tillät programmet root behörighet sedan fick jag en # icon och skrev cd /data/app-private och det kom en till #, det gick så antar att jag har root trots allt?
    Skrev även su sen fick jag # ikonen igen, skrev då id då kom det fram uid=0 (root) det ska väl betyda att den är rootad?

    Men det är fortfarande bara 140-170mb ram ledigt som max. ska det kanske inte gå mer?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
    Last edited: 7 nov 2010
  11. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Disabla voodoo genom att:

    * Starta appen "Mina filer"
    * Om du inte hittar en mapp som heter Voodoo, skapa den genom att trycka på menyknappen och "Skapa mapp", skriv sedan Voodoo i textfältet och tryck på ok.
    * Peka nu på mappen Voodoo för att öppna den. Tryck på menyknappen och välj "Skapa mapp", skriv sedan "disable-lagfix" i textfältet och tryck på ok.
    * Starta om telefonen.

    Det kommer ta en stund för telefonen att bli klar med inaktiveringen efter omstart, så ta en kopp kaffe eller något du gillar under tiden.

    När du får upp låsskärmen ska lagfixen vara inaktiverad

    Du kan ju oxå prova med att ladda hem Busybox, är inte helt säker nu men jag har för mig att fler har problem med titanium, kolla igenom denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23292
    Det med ditt minne har jag faktiskt ingen aning om men fråga Mickeko i den tråden jag länkade till, han har betydligt större kunskap om detta än vad jag har.
     
    Last edited: 7 nov 2010
  12. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Busybox fanns på Market roligt nog. Och det räckte med att ha root så gick allt bra.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk