Rootning av Desire 2.3.3

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av JonteeU, 12 dec 2011.

1. PoMMe

PoMMe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Coolt, vart du nöjd?

2. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp, nu kör jag oxygen, körde nyss MIUI :)

3. PoMMe

PoMMe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fränt ska snart börja testa mig fram jag me!

4. Ratom

Ratom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

update1

Det är så att jag har rootat min desire och lagt in leedroid 2.5. Sedan kom det upp att det finns en updatering på drygt 6 mb som jag laddade ner, alltså OTA. Jag valde då att installera uppdateringen direkt och nu har det gått 1 timme sedan den började med det och är ännu inte klar! Det enda som visas på skärmen är en vit trekant med orange utropstecken inuti samt en grön androidgubbe vid sidan om. Vad ska jag göra`? Man ska väl inte avbryta genom att ta ut batteriet...

5. nizzehult

nizzehult Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för infon i denna tråd, speciellt till donaldduck vars instruktioner gjorde att jag nu har en rootad Desire.
    Men helt självklart var det inte och det krävdes en del googlande och annat innan jag var i mål.
    Första problemet var att det inte var rätt USB-drivers för att den skulle kunna hitta telefonen men efter att ha installerat och avinstallerat HTC-Sync några gånger och sedan pekat ut en drivare manuellt så fick jag den att gå vidare.
    Sedan var det kanske inga glasklara instruktioner att följa för en rookie, som sådan vet man knappt vad S-OFF/S-ON är och vad en Superuser har för funktion. Med mera. Det var ju t ex inte självklart att den zip-fil som man laddar ner ska förbli packad och att man sedan ska köra den från Recoveryläget.
    Men så här gjorde jag:
    Fixa fram (ladda ner) båda filer som finns i dokumentet.
    Skriv in alla uppgifter som behövs i rutan på startsidan med telefonens s/n mm för att få en kod som man sedan sparar undan.
    Anslut telefonen med USB->Ladda och USB-debug = on (står i instruktionerna).
    Packa upp revolutionary.... på din lokala hårddisk och kör programmet.
    För mig gick det felfritt men det var inte självklart vad som skulle hända sen, trodde att allt var klart sen. Men det var det ju inte. Med den så får man bara "S-OFF".
    Sedan skulle man ladda hem några program som står i dokumentet och sen skulle man lägga in Superuser...(ozippad) på SD-kortet.
    Efter detta var klart så skulle man starta med Power on + Vol - och där välja Recovery mode. Då kommer man in i en Revolutionary-meny. Där väljer man Install Zip-file och pekar ut Superuser... som ligger på SD-kortet. Styrkulan funkar som Enter.
    Sedan startar telefonen om och, grattis, nu är telefonen rootad!
    Sedan kan man kanske partitionera (om) SD-kortet och fixa och dona med detta men hur man gör detta finns det redan en massa skrivet om. Men jag lyckades ändå inte styra över mina appar och allt annat till SD-minnet.

Last edited: 26 dec 2011