Rykte kameran

Diskussion i 'P20-serien' startad av Herrn, 21 mar 2018.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Ja nästintill alla människor vill ju se så bra ut som möjligt, både på bild och i verkligheten, så tillverkarna svarar ju bara på konsumenternas intresse.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    A jo men sånt tycker jag de kan hålla till selfies enbart i så fall och inte så att det blir så på alla foton man tar. Väldigt oönskat när man fotograferar allting annat än selfies in princip.
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Selfies och andra foton där mobilanvändaren själv och/eller andra människor hamnar på bild är ju en enormt stor andel av alla foton som läggs upp på sociala medier idag (och sannolikt de där mobilanvändaren tycker att det är viktigast att fotot blir "bra") så det är nog en prioritet för de flesta, särskilt vad gäller yngre generationer som har en väldigt stor del av sina liv och sin identitet på sociala medier. Jag tror att Huawei har analyserat marknaden på ett klokt sätt.
     
  4. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

  5. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

  6. secccutor

    secccutor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 11 Lite 5G
    En annan kul detalj är att Eero Salmelin är chef för Huawei Imaging. Han var en av killarna bakom Nokias PureView teknologi som först visades upp i Nokia 808 PureView och senare i Nokia Lumia 1020 - med monstersensorer på 41MP.

    Nokia äger fortfarande patenten på PureView, så Huawei har uppenbarligen utvecklat något eget, men nedsampling från 40MP till 10MP är åtminstone en egenskap som känns igen från PureView.

    Uppdatering:
    Nokia och Huawei har ett avtal om patent sedan december 2017, så det talar kanske ännu mer för något av PureView teknologin i P20 Pro - om det nu fanns tid att få med något i telefonerna så sent som i december.

    "December 21, 2017 at 09:50 (CET +1)
    Nokia and Huawei sign patent license agreement
    Espoo, Finland - Nokia today announced that it has signed a multi-year patent license agreement with Huawei."
     
    Last edited: 3 apr 2018
    Gurex gillar detta.