Övrigt: Rykte: Nexus 5X kan förbeställas redan imorgon!

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av indika, 28 sept 2015.

1. gummisnodd

gummisnodd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan nån förklara för mig varför min beställning från google från i måndags fortfarande är under behandling med beräknad leverans 12-19 nov medans Inet redan börjat skeppa ut. Vill ju också kunna leka med ny lur i helgen

2. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    För att Inet skiter i Google sagt och valde att skicka ut lurarna innan releasedagen.

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Detta fenomen har jag lagt märke till vid tidigare releaser. Om man får spekulera lite så är inte early adopters speciellt trogna kunder, de köper ju där de kan få hem varan snabbast. Om jag fattar det fattar nog butikerna det och vissa faller för frestelsen att sälja före säljstart/skeppa före releasedatum. Har aldrig hört om några repressalier för det.

Dessutom är det knappast troligt att NoN osv köper direkt av tillverkaren, det sitter en grossist emellan som tar en bit av kakan. Så en eventuell upprumpning skulle då förmodligen klinga av på vägen förr grossisten behöver sina kunder. Det finns inga lojaliteter i de här kretsarna

J_E gillar detta.
  4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Precis. Ingen handlare får köpa direkt av tillverkaren utan det finns alltid en importör för sånt här som allt måste gå via (generalagent, afaik). tex så måste alla PS4 gå via Nordisk film.