Stark prestanda av Exynos 2600 men räcker det för att köpa en lur med Exynos efter flera års besvikelse?
Varför är alla så emot Exynos? vad har jag missat? Har själv en S21 med just Exynos som jag varit svinnöjd med i många många år.. Googlade lite snabbt och hittade denna tråd men jag vet inte.. Vad är grejen?
Grejen är väl inte Exynos i sig, det var väl mer at Samsung erbjöd telefoner med Exynos resp. Snapdragon i olika regioner. Och folk vill inte köpa en telefon med sämre HW när det finns en variant med bättre HW, speciellt inte om man betalar lika mycket för det.
Och Exynos har alltid varit sämre än Snapdragon på allt, förutom prestanda, värmeutveckling, batteritid, ISP för kameran, stöd för spel, etc..
förutom prestanda..? :S förstår nog vad du menar, och jag har ju inte jämfört min S21 mot en med SD.. Men har alltid varit nöjd med den och minns den som väldigt rapp när den kom. men men, det var ett sidospår
detta håller jag ju såklart med om, jag tänkte mest utifrån scenario att alla skulle ha exynos och att detta skulle ge "dåliga vibbar".. och funderade mest på varför då
Det verkar osäkert om det blir Exynos: Qualcomm expects to dominate Galaxy S26 lineup, casting doubt on Exynos takeover Men man får se.
Blir tydligen bara 25% Exynos och resten Snapdragon: https://www.phonearena.com/news/qualcomm-ends-galaxy-s26-mystery_id175566
Nytt rykte att Galaxy S26 Ultra kommer att få en aning större batteri, det blir 5200 mAh istället för 5000 mAh, det är i princip inte så mycket men bättre än inget.. Samsung Galaxy S26 Ultra finally getting a bigger battery according to leak
Lite rykten om tillbehör till S26 serien.. Samsung will offer several magnetic cases for the Galaxy S26 phones and an oddly-shaped battery
Verkar som de uteblivna kamerauppgraderingarna beror på att de vill hålla nere priset: Galaxy S26 may miss a major camera upgrade, and the real story goes deeper than leaks suggest - PhoneArena Men rykten som sagt.
Blir även intressant hur det blir med mjukvaran: https://www.phonearena.com/news/galaxy-s26-gauss-model-ai_id176600
Första video på en S26 Ultra.. kan inte verifiera dess äkthet.. men ser väldigt lik Fold 7 baksida.. https://x.com/i/status/2001602551352053940
Exynos 2600 ser bra ut på papperet: Exynos 2600 launched with 2nm GAA technology, stronger on-device AI, improved thermals - Gizmochina Återstår vilka regioner som får den.
Min önskan: Slopa pennan, något mer rundade hör så blir det bättre. Vem använder pennan flitigt i vardagen? Inte jag....
Jag tycker också de borde slopat pennan, framförallt när de skippade BT funktionalitet i den i S25 Ultra, den blev en "dum" penna och man skulle inte sakna den. Istället, lägg ett 7500 mAh batteri och bättre kameror så hade den slagit alla på fingrarna, men nix, Samsung känns idag som ett stort skepp som är väldigt svår att navigera och det blir bara ännu svårare att ändra kurs! Samsung påminner mig väldigt mycket om Sony Mobile.. som blev bara sämre o sämre sen de lämnade Ericsson och blev bara ett liten aktör när det gäller mobiler, Sony Mobile fick aldrig flaggskepp komponenter såsom kameror, skärmar och batterier i sina telefoner, Sony Corporation drev företaget till sin nedgång vilket nu lever knappt på sina gamla referenser!