Ryktestråd: Galaxy S8(+)

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Swedroid, 11 sept 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    ja men ser beror det ju på vart på baksidan den sitter
    man kommer nog att peta på kameran många gånger
     
    Oceanic och R3b0rn gillar detta.
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du kanske har missat men det verkar inte direkt som folk är galna över s8an, nästan alla skrattar åt positioneringen av fingertrycksläsaren, jag tror denna mobil blir en flopp, åtminstonde till dom sänker priset rejällt.

    Det är otroligt många som kommer boycotta telefonen bara pågrund av fingertrycksläsaren, den är helt enkelt pinsam och inget man vill lägga 8000 eller mer för..Vi som är lite insatt vi alla fattar varför den sitter där den sitter och samsung är inte direkt stolta dom heller av hur det blev, nu kommer istället iphone bli först med ultrasonisk fingertrycksläsare medans samsung släppte en telefon med fingertrycksläsare som sitter på helt fel ställe. Även batteritiden tror jag kommer bli ett problem då dom varit extra försiktiga med att ha för stort batteri.

    Vi får se om jag har fel, men tror verkligen inte att den blir samma succee som samsung edge 7, det finns dock inte jätte mkt att välja på i de svenska butikerna, så många kommer köpa i brist på annat...
    Tror LG G6 kommer gå bra..
     
    dannejanne gillar detta.
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag tror dig! Mina tankar har gått åt det hållet också att denna kommer inte bli samma succe. För mycket konstigheter och som du säger fingeravtrycksläsaren är en dealbreaker bara det. Maken till konstig position. Det skriker "afterthought" om det hela.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja för det är ju bättre att inte ha något kritiskt tänkande alls och svälja tillverkarnas uppenbara misstag. Go for it.
     
    Oceanic gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag menar ultrasonisk under skärmen.
    Det finns fler än Mi 5s som har samma som Mi 5s, fingerprint cards Har en tex. Minns inte exakt vilka modeller.

    Tror g6an kommer gå bra ändå..
    Återstår att se... Själv väntar jag mest på Mi mix 2.
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Största problemet är att den inte är snygg.
    Har inget problem med de slimmade döytorna. Men de är de rundade kanterna jag gillar inte heller att skärmen längst upp och längst har rundade hörn. Detta såg bättre ut på g6an men det har nog med 2:1 formatet Att göra....

    Den blåa note 7an vad den första Samsung telefonen sedan note 1 som växre ha begär synd den floppa så annars kanske hade haft en note 7a.. (svårt val mellan Mate 8 dock)
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jepp håller med G6 gör det bättre. För runda hörn på skärmen på S8. De har lite mindre radius på G6 vilket ser bättre ut.

    Ingen av dessa telefoner är dock intressant för mig pga båda dess brister. G6 i förhållande då till vad andra regioner får.
     
    Last edited: 23 mar 2017
    Oceanic gillar detta.
  10. Daniel1978

    Daniel1978 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre privat och Tele 2 på
    Telefon:
    iphone 6 s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre privat och Tele 2 på
    Telefon:
    iphone 6 s
    Telefon 2:
    samsung galaxy S10 +
    Hej hej är det någon som vet om nya samsung galaxy s8 har dubbla simkort? Vill ha både som arbetstelefon och privat
     
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är ledsen att säga det men Samsung kommer bli mobbade för detta under hela dess livscykel, ja kanske bli ledsamt i längden precis som man hör alla mobbning om att deras telefoner brinner, men ja i det här fallet förtjänar dom all skit dom kan få. Dom valde själva att släppa en icke färdig produkt på marknaden, dom hade ej tid att göra om kretskortet i telefonen för att kunna byta position på fingeravtrycksläsaren. Dom borde avvaktat släppa i juni istället skippa plus varianten och släppa note 8 samtidigt.
    Förvisso är 2 månader länge i smartphone världen men i det här fallet var det korkat beslut. Vänta och se bara tills den är släppt.. Varenda recensent kommer mobba som för detta. LG redan börjat under deras press event för g6 visade dom en bild på att vi behöver ca 30 procent längre fingrar för att den positionen ska vara den optimala, på bilden kunde man se en människa med 30 procent längre fingrar ska tydligen sett ganska roligt ut :)
     
    Last edited by a moderator: 27 mar 2017
  12. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Inte den modellen som släpps i Norden. Men hittar du en och importerar den så. S7 fanns med dubbla SIM-kort så S8 kommer med högsta sannolikhet finnas.
     
  13. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Tror Samsung försäljning kommer gå relativt bra. Allt som inte blir så bra på S8 kommer förmodligen åtgärdas i Note 8 senare i år.
    Många som tyckte Note 7 var en av de bästa mobilerna förra året innan de upptäckt problemet med den.
    Note 8 kommer nog bli het på marknaden, tror inte så många tror att Samsung kommer göra samma misstag igen.

    Jag väntar hellre på Note 8 om jag ändå tänkt spendera så mycket pengar.
     
  14. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Jag väntat nog nån månad iaf.. runt 2-3 månader så barnsjukdomar är eliminerade. Kommer garanterat att handla en S8
     
  15. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Trevligt att se att ni brinner för era åsikter men håll trevlig ton mot varandra och On Topic tack...

    Rensat.
     
    Ascii, dannejanne och Oceanic gillar detta.
  16. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag sitter och stirrar på alla läckta bilder och specs lite då och då.. Jag har väldigt svårt att föreställa mig hur praktisk en S8+ faktiskt är att använda dagligen med tanke på skärmstorleken men framförallt det där *lilla* faktumet att den ser så satans avlång ut... Samtidigt tror jag inte på den mindre S8:an öht då batteriet känns på tok för klent på papper. Har ju ett 3000 mAh batteri i min nuvarande telefon med en 5.5" skärm med en upplösning på 1080p. Den snittar 4-4:30 timmars skärmtid men om den varit större och/eller mer högupplöst (Som på S8) så vette fan om det sett lika bra ut... Ska även tilläggas att jag lätt kan ha luren på standby i tre dygn trots intensiv användning.

    Rent estetiskt är detta en väldigt tilltalande lur för min del, varför vet jag inte riktigt. Misstänker att det har att göra med den där jävla Note 7 jag aldrig fick. Tunna telefoner i all ära men den här trenden att man snålar med batterikapaciteten trots skärmens storlek/upplösning av till synes enbart estetiska skäl är trist. För att inte tala om placeringen av fingeravtrycksläsaren. För egen del spelar det ingen roll om den sitter på fram eller baksidan.. Men OM den nu ska sitta där bak måste man ju ha relativt lätt tillgång till den. Återigen, längden på pjäsen gör att även jag med skrämmande långa "pianofingrar" ställer mig högst frågande till om den går att nå med en hand alls...?
     
    Oceanic gillar detta.
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag tror Samsung avvikigt från 16:9 standarden med denna telefon, man vinner ergonomi poäng med detta precis som g6, men när man börjar komma på video eller 16:9 bilder inser man att det är idiotiskt då annat inte kan utnyttja hela skärmytan.
     
  18. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Det jag tycker är mest intressant, det är två stycken av de största företagen som går en "helt egen" väg med 2:1 förhållande, vad har resten av världen missat? eller vad har dessa två företag druckit? Hur kommer det sig att båda släpper just detta formatet iår, samtidigt? Sammarbete? Är världen på g mot 2:1 och dessa är före tiden? blir alldeles matt av alla frågor.. :)
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, det är en bra fråga. Svårt att se det som en slump, måste legat på ritbordet ett tag. Det finns ju synergieffekter att tjäna när flera stora tillverkare går samman med ett nytt format. Amazon, Netflix m.fl. hade kanske inte hoppat på tåget så snabbt om inte både LG och Samsung var på tillsammans.

    Ett annat exempel på saken är Netflix som croppat allt material i 4:3 till 16:9 utan att annat än de få (mig inräknad...) som har ett större intresse för saken beklagat sig. Slutsatsen är nog att så djäkla många kanske ändå inte bryr sig när 16:9 croppas?

    Spel är enklare att lösa och webben är ju ingen större sak egentligen då mycket redan är responsivt. Visst kommer det krävas lite finlir för att optimera för bästa upplevelse, men från scratch bör webben fungera rätt bra ändå.


    View: https://www.instagram.com/p/BQ-TOpuhqmj/


    LG visade ju förresten upp lite siffror i samband med lanseringen av LG G6 kring hur vi i regel håller telefonen. Endast 15% av tiden spenderas med telefonen i liggande läge, resten i stående. Att optimera telefonens format för porträttläge är väl därför en rätt logisk utveckling - eller?
     
    Last edited: 27 mar 2017
    Oceanic, R3b0rn och Herrputte gillar detta.
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Croppad video känns ju verkligen lite B, är ju verkligen video video tittande som man vill ha så stor skärm som möjligt. Men ja som vanligt med mobiltelefoner med stor skärm får man kompromissa lite, då vi börjar nå vägs ände med 16:9 formatet av hur stora dom kan vara för smartphones.

    Jag vill gärna känna på G6an..se hur den känns. för nurvarande så anpassar sig inte appar till 2:1 formatet, så ser ju bedrövligt ut just nu med svarta lister längs kanterna, men som Bernad nämer så används telefonen mest i porträtt läge, spel är ju inge problem är igentligen bara bilder och video.
    Oavsett om vi gillar eller inte gillar det nya formatet så kan vi noga räkna med att detta blir det nya formatet, samsung och LG har visat vägen och klart andra tillverkare.. kommer också haka på trenden.
    När man väl gjort det tror jag det blir svårt att komma tillbaka. Om nu samsung hakat på 2:1 formatet så tror jag det blir så (men allt tyder på det enligt bilderna går säkert att mäta på de läckta bilderna för den som är intresserad)

    [​IMG]
     
    bernard gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.