Övrigt: S2 är fortfarande kung

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av petu, 4 okt 2011.

1. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Happ...Då behöver man inte må illa över att man köpte en SGS2 iaf ..

Jag är mest förvånad över att de fortfarande kör på 3.5 tums skärm.
    Testade min gamla N900 med 3.5 tums skärm här om dagen och den duger ju fasen knappt till annat än att ringa med nu när jag är van med SGS2...

Hoppas Android stämmer skiten ur Iphone nu när det "tjuvat" notifieringssystem och iden att synca kontakter/mail/kalender från google

3. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

problemet är väl att android är Open Source, lr kan Google stämma Apple ändå?

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag blev faktiskt lite förvånad igår att Apple inte erbjöd bättre skit än bara en smärre upphottning av sin lur. Jag är också förvånad att de inte släppte någon skaplig budget modell fast i lite mordernare tappning..fast kanske är 3G 3Gs modellerna tänkta att vara budget luren.

Kul att SGS2:an fortfarande är kung dock. Då slipper mina polare jobba sig med att de har "dä sänaste ja svär fattaru"-köret. Nu är de jag som kan gnida in de i nyllet på dom istället :D

5. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Om jag förstått det hela rätt så måste dom som använder kod från android lägga ut sin moddade kod för att få använda den.

Rätta mig om jag har fel men läst om folk som diskuterat det och då lät det som att det var så här det låg till.

7. Hartsner

Hartsner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade apple lagt ner lika mycket tid på att framställa telefoner som de lägger ner på att stämma andra, då hade vi nog fan haft en iPhone5 på marknaden idag.

8. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Hohoh..Hoppas Apple får äta upp att de bråkat med samsung

9. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tycker att Iphone 4S är ett enda plagiat av android i allmänhet och S2 i synnerhet.

10. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag känner mig lugn nu efter att jag följde eventet igår! Jag har gått från 3gs till sgs2 och nu är det definitivt att
    jag gjorde rätt!
    Sgs2an verkar stå sig bra fortfarande!

En sak jag undrar är röststyrningen på iphone 4s! Är den så märkvärdig egentligen? Android har ju i stort sett samma redan! Dock funkar det inte på svenska! Men engelska verkar fungera klockrent!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  12. Zajber

Zajber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en liten fundering som har legat i mitt huvud länge nu.

Först och främst måste jag bara säga detta. Jag är idag en Iphone ägare, modellen dom kallar för Iphone 4 rättare sagt. Jag beställde en SGS2 för tre dagar sedan, för att den verkar snabb och har en grym skärm, därav att jag hänger i denna delen av forumet. Har haft alla telefoner som har gjorts i princip. N900, HTC Hero, Iphone 3g m.fl.

Nu till saken som jag alltid har funderat på..
    Vad är grejen med att "bråka" om vilka prylar som är bättre än andras? Mer specifikt Apple vs. Precis alla andra tillverkare i hela världen. Det blev så tydligt nu när denna tråden dök upp, bland många här ute på internets.

Varför accepterar bara inte människor att vissa föredrar en produkt framför en annan? Att apple låser sina system har absolut nackdelar, men även fördelar.
    Jag är absolut inte någon mac/apple -fanboy som försöker trolla här nu.
    Sitter själv och väntar ivrigt på min galaxy S2 som bör dyka upp/ner snart. Jag kommer dock behålla min Iphone 4 som slit och släng mobil, eller ge bort den till någon jag gillar.
    Så mig kommer ni tyvärr se mer av i detta forum. :)

twisted1 gillar detta.
  13. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Håller med. Iphones är grymt bra telefoner. Dock så passar android mycket bättre för mig som är relativt tekniskt insatt. För de som vill ha en telefon som sköter sig själv så mycket som möjligt så är iphone den dem ska ha enligt mig. För resten, som gärna pillar lite på mobilen och vill ha större konfigureringsmöjligheter är det android som gäller. Och jag tillhör definitivt den senare gruppen :D

14. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det jobbigaste med iPhone är det kultlika följe den skapat. Innan var det bara nördar och prylbögar som brydde sig om vilken telefon som var bäst. Majoriteten av alla fandroids och apple-hatare blev sådana blott som en motreaktion på iPhones fanatiska följe.

Om vi ska vara allvarliga så var kameran i iPhone 4 bättre än den i sgs2, trots avsaknad av 1080p. Kameran i iPhone 4S är ännu bättre. Skärmen är även fantastisk på dem båda, dock föredrar jag AMOLED pga svärtan. Däremot kommer de inte ha en suck mot Super AMOLED HD-skärmen på Nexus Prime som lanseras nästa vecka! ;)

GT-I9100, Cognition S2 1.51, Black Android Theme

Last edited: 6 okt 2011
  15. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sakta i backarna!
    Sökte lite på benchmarks och hittade bara två som var intressanta.
    Först grafikprestanda:
    iPhone 5 Vs Samsung Galaxy S2: Processor Speed Benchmark Test | Maypalo
    (Samma CPU/GPU i ipad2 som i 4S).
    Apple krossar Samsung.
    Sen ett webläsartest:
    Android Galaxy S2 vs Ipad 2 Browser benchmark test
    Samsung krossar apple...

Men det här är bara två tester så det blir riktigt intressant med ett stort 4S vs S2 test när 4S har släppts.

Men jag tror inte stora massan bryr så mycket om såna här tester som vi mera geekiga typer gör.
    Jag tror att en sån sak som att S2 har en 4.3-tums skärm, medan 4S fortfarande bara har 3.5-tum kommer att vara helt avgörande för valet mellan iphone/Android framöver.
    De flesta hyggliga androidlurar som släpps numera är 4 tum eller större och det verkar solklart vara något som efterfrågas.
    Att apple dessutom fortfarande kör med den lite klumpiga, tunga, tjocka iphone 4-caset gör ju inte saken bättre heller. Apple-fansen hade väntat sig en ny mer strömlinjeformad, tunnare och lättare lur med större skärm än föregångaren.

Nej här tror jag definitivt att tågt har gått för apple.
    Inte för att hårdvaran är dålig, utan för att man kör vidare med exakt samma design med liten skärm!

Jag menar, man kan idag köpa en ZTE skate med 4.3-tums skärm för 2290 kr:
    ZTE Skate - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information
    Förmodligen för en tredjedel av vad priset på 4S så småningom stabiliserar sig på.

Last edited: 6 okt 2011
  16. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

ip4S va lite tvärt om mot vad apple brukar göra, dom brukar ju uppdatera designen mer än hårdvaran. Här är det tvärt om, och det känns inte som den strategin tilltalar deras kundgrupp riktigt.

Det återstår att se hur A5'an är klockad, ingen chans att den är klockad som i ipad2, den kraftfulla gpu'n tar grymt mkt kräm.

Kollade inte keynoten live video, men kollade bilder/blogg och det var mycket om hur bra det går för apple osv. Tvivlar på att nån kan matcha Jobs när det gäller keynotes :)

17. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tycker alla iphones sett likadana ut till fyran kom, och eller hur menar du?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

18. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Iofs, tänkte mest på skillnaden till 4'an.

19. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Iphone 4s är klockad till 800 Mhz så dem där benchmarktesterna du länkare till är felaktiga. :) Har svårt att tro att 4s blir snabbare på nåt test överhuvudtaget. Iphone 4s är inte en high end lur som GSII är. :)

20. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Nej det är precis vad jag alltid har sagt att ajfån är en budget telefon som säljs till ett överpris av apple. Dom tar betalt som om att det vore en high end lur och dumma konsumenter köper.. Ps jag tror att det stavas "iPhone" bara apple kan komma på något så dumt som att inleda med liten bokstav följt av stor bokstav hehe.. En SGS2 blir eventuellt mitt nästa val jag väntar lite till o ser hur dom nya mobilerna från samsung kommer att stå sig mot S2