Problem: S2:an dör [Inte löst ännu]

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by 0xZero0swe, Nov 27, 2012.

1. Xerzocx

Xerzocx Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sedan tidigare beskrivit mina problem. men har haft problem sedan dag 1. Efter 9 dagar gick jag tillbaks till säljaren och reklamerade den och fick en ny med mig hem. Samma problem med den. Den dör hela tiden, aldrig under användning utan bara när den inte används. Den är svår att väcka ur "sleep mode", ibland måste batteriet tas ut för att överhuvudtaget gå att starta. Har provat med fabriksåterställning, har senaste programvaran, har gjort allt som rekommenderats av samsungs "helpdesk". problemet kvarstår...
    Jag har telenor.
    Inget minneskort.
    4.0.4.
    Standard batteri.

2. axy

axy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

3. lbs76

lbs76 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag gick tillbaka till återförsäljare och fick en ny. Har haft den edan mellandagarna och än så länge har den fungerat felfritt!

Det ända jag kom fram till med min förra var att telefonen måste bli strömlös innan den går att väcka igen. Antingen genom att batteriet plockas ur och sätts i på nytt eller genom att det får självurladda (vilket går ganska fort då det verkar som att processorn rusar). Kanske inte tillför så mycket i felsökandet, men det är vad jag kan bidra med...

4. Appaz

Appaz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

På jobbet har många S2:or (och det är många...) med dom problemen fått USB-kontakten/modulen utbytt när dom vart på service.

5. 0xZero0swe

0xZero0swe Youth Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A71
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4
    Är S2:an inget att ha mer kanske ??..

Låter som problemet är vanligt fast ändå inte...

Kanske ska lämna in den men kanske inte kommer hjälpa...

Känns nästan som man har kastat pengarna i sjön... Typ testat allt med ju.. Vad fasen ska jag göra.. Börjar bli trött på detta problemet!!! -.- ...

Edit: När jag snacka i telefon innan så hann personen jag snacka med lägga på före mig så släcktes skärmen så trodde jag att den gick i vilo läge som den brukar göra då.. Vid samtal.. Så skulle jag "väcka" upp den igen men så var den den död.. Första gången jag såg att den dog (sog det)

Last edited: Jan 10, 2013
  6. axy

axy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

det är verkligen inte hopplöst, jag har fick det två gånger men gjorde lite av tipsen som skrivits här och i andra tråden och det har inte hänt på länge, så se till att göra allt innan ni drar förhastade slutsatser.