Det är lugnt, jag är precis lika ledsen om jag läste in mer i debatten än vad där var...
Angående STK så är jag ingen expert på det hela... men Telia och Telenor är vad jag har förstått de enda som erbjuder bank-id via mobilen och detta ska fungera genom STK. Så kort utfärdade efter mitten av 2010 bör ha senaste version då det numera ska gå att uppdatera dessa ota... Du bör med andra ord inte vara drabbad.. mitt kort var från 2008 eller 2009 och killen på supporten tyckte att det var dags att uppgradera pga nya funktioner...
Men i alla forumen som jag har plöjt igenom samt källhänvisningarna på wikipedia så (märk väl nu att jag inte vet om det är detta som orsakar problemen, jag bara spekulerar) kanske det kan vara android som felaktigt använder sig av STK:n..
I källhänvisningen på wikipedia så hittade jag följande: The next picture shows situations when STK commands either intersect or are nested. Unfortunately the Ref. 11.14 leaves this unspecified and some devices behave differently - usually badly. - kan usually badly kanske handla om en reboot? STK hanterar ju väldigt mycket oberoende av telefonen, om det skickas massa kommando som inte telefonen kan hantera i ett visst läge (dataöverföring via wifi/3g) så borde väl det kunna få luren att reboota??
Men som sagt - jag vet inte....
Last edited: Jan 12, 2012