Diskussion: S3 slö trots sin extrema prestanda

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av speakman, 30 okt 2012.

  1. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Har haft iphone (aldrig mer, ryser). Min s3 är kvick. Kör dock en "debloatad" jellybean.
     
  2. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Är det babbel om man klistrar in rekommendationer som Samsung skriver på sin egen sida??????
     
    masze gillar detta.
  3. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja alla produkt har sina sjukdomar. Vi har også några sgs3 på jobbet. Än så länge har de varit problemfria. IP4 har på sin sida stora problemer med mikrofon, högtalare, wifi signal, gsm signal, dålig home knapp m.m. Alla har sina problem, inget produkt är perfekt till alla, men det betyder inte att det är dåliga produkt... :rolleyes:

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  4. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Fece de torro

    Jag jämför med min gamla Desire med Elelinux.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sant folk är lite väl snabba med att döma ut produkter som dåliga ;)
    det har väl att göra med snittåldern oxå kan jag tänka mig...
     
    vulfgar gillar detta.
  6. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    *trolltråd
    Bryr mig inte längre!
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    noted ;)
     
  8. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag ser inte någonstans att S3 blev utdömd av någon här.
    Däremot finns det en befogad kritik om att trots på pappret utmärkt hårdvara, upplevs telefonen som slö. Och då är det uppenbart något fel någonstans.

    Att börja snacka om "Troll", eller ålder på personen (sälv är jag 59) eller om att man inte har något att jämföra med (själv hade jag Motorola 1100 `hundbenet`som första mobil, sen 3100 sen 3300 sen en massa olika Nokior vars beteckning har redan hunnit glömma, Ericsson Ti68, sen Desire, och Galaxy 7 Tab, Notion Ink Adam, och några jag inte ens kommer ihåg), att bara agera som okritisk fanboy - nej grabbar, det ÄR lågvattenmärke.
    Jag tycker att de flesta kan mycket bättre än det här på Swedroid. Det inkluderar även moderatorn "masze".

    Ni som upplever att eran S3 går som oljad blixt får gärna berätta hur ni beter er, så vi också får en chans att hitta vad är fel med våran. Men sluta snacka bullshit om andra, tack!
     
    speakman, Evil_E, Anwest och 1 annan gillar detta.
  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    aaw, ja jag som är moderator som vilken användare som helst kan säga vad jag vill (med vissa förbehåll, naturligtvis)... om din s3a är så seeg som du säger, så åk in och byt till något annat eller få den lagad..för de flesta användare är den rapp och funkar mycket bra med JB.

    Om du har gjort som de säger på samsung sida vid uppdatering och mobil fortfarande är så otroligt seg som du säger så måste det vara fel på din mobil eller fel på dig.. eller det sista alternativet "trollning"...

    EDIT:...och va fan gör jag i denna tråd igen!! (ursäkta!)
     
    Last edited: 3 nov 2012
    zaphyrdroid gillar detta.
  10. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Ok. Jag följde bara din länk. Där står inget av detta. Kan tillägga att jag läste den mobila versionen. Tackar dock för att du skrev ut informationen. Följdfråga: varför backup? apparna återställs väl via playstore och lagrat material försvinner väl inte?
     
  11. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Ta hem cache cleaner från play. Om man inte rensar cache minnet i bland kan du få en seg phone. Själv har jag inget problem med luren
     
  12. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jo, det är klart att det måste vara fel på mobilen eller handhavandefel?

    Min telefon fungerade kanon med ics så något hårdvarufel lär det inte vara. Återstår handhavandefel då...

    Förklara då för mig hur man kan få det till det då det är en automatisk uppdateringsprocess som man som användare inte har någon kontroll över.

    Jag påstår att bara det faktum att jag måste göra en återställning efteråt är ett misslyckande av Samsung. Det kan inte vara speciellt svårt för dom att implementera en rensning av cacheminnet i uppgraderingprocessen. Samma sak med att själv tvingas lägga tid på att återställa telefonen efteråt. Så svårt kan det inte vara för Samsung att implementera en backup som automatiserar detta.

    Att jag däremot behöver ta en backup just to be safe köper jag, vilket ändå är något man behöver göra kontinuerligt.

    Att min telefon blev slö beror säkerligen på cacheminnet då den blev märkbart snabbare efter att jag hade flashat den via Odin istället. Något man inte ska behöva göra alls.

    Batteriet har återhämtat sig något, men jag är långt ifrån tillbaka på den fina batteritid jag hade innan. Om det retar mig? Självklart! Jag har ägt ett antal HTC och har även en Sensation, och den stora anledningen till att det blev en S3 istället för en HOX var just batteritiden. Jag var mer än nöjd innan uppgraderingen, nu är den sämre än min Sensation...

    Återgå till ics eller sälj skiten? Idiotkommentarer...
    Jag ska inte tvingas till ett telefonbyte för att Samsungs uppdateringar inte fungerar, punkt.
    Återställa då? Eftersom det innebär flashning, vilket man inte ska behöva hålla på med, så valde jag att flasha JB istället. Den fungerar som sagt mycket bättre efter det bortsett från batteritiden, vilket är precis samma resultat som jag hade fått om jag hade flasha ics.


    Edit:
    och när Swedroids forum ballar ur är det antingen fel på forumet, användarna eller moderatorerna då...

    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
    speakman, Evil_E och Anwest gillar detta.
  13. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    som sagt, de flesta har inga problem efter uppdatering..så vad som hänt med din installation vet jag inte, men ibland verkar det som att det skiter sig, som det kan göra med vilken installation som helst och då måste ju något göras istället för att spy galla över något som funkar bra när allt går som det ska..så antingen flashar du en helt ren JB och wipar allt eller så lämnar du in den för rep... deal with it..
     
  14. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Deal with it? Läste du mitt inlägg överhuvudtaget?

    Jag har gjort tre återställningar, och när dom inte fungerade så har jag flashat en ren JB (Samsungs officiella) via Odin. Jag har dessutom gått så långt att jag har rootat för att vara säker på att Dalvik är rensad. Vad mer kan jag göra tycker du?

    Jag tror fortfarande inte att det är någoy fel på min hårdvara då telefonen fungerade myckey bra innan, och jag tror definitivt inte att uppdateringen i sig kan skapa hårdvaruproblem. Nej, jag tycker det är uppenbart att Samsung inte har lyckats något vidare med JB.

    Det kan inte på något sätt vara ok att Samsung släpper en uppdatering där man tvingas till sådana åtgärder, som dessutom ligger på en nivå långt över vad den genomsnittliga användaren klarar, för att få telefonen att fungera efter en uppdatering. Jag har köpt en dyr high-end telefon (dessutom deras flaggskepp för tillfället), och tycker jag har rätt att förvänta mig en väl fungerande produkt. Tycker du annorlunda?




    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    speakman, Anwest och lasslax gillar detta.
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Osmakligt skrivet av en moderator!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    speakman och flippzii gillar detta.
  16. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om hur det blir om man uppdaterar ota eller med kies?

    Jag gör en format /system
    Wipe data samt cache + dalvik cache.

    Sedan flashar önskad rom.
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    sluta larva dig s-droid....
    om en installation inte har lyckats så måste man väl försöka fixa det istället för att gnälla som ett litet barn..
    "deal with it"
     
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Alla är inte lika intresserad av att hålla på som vi gör så då ska du placera dom i ett gnällfack, kan inte säga hur missnöjd jag är över min s3a

    Skärp dig!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    speakman, Anwest och Stromma gillar detta.
  19. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Just kontaktlistan tyckte/tycker jag är lite seg första gången man öppnar. Jag har dock valt att bara visa kontakter från mitt googlekonto, vilket jag tyckte snabbade upp det.

    Tänkte på en sak till, ni som har sega telefoner. Har läst att vissa minneskort kan få luren att uppföra sig märkligt.. Harr ni ett externt sdkort i så prova att ta ur det.
     
  20. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jag lade in JB via Kies och gjorde en fabriksåterställning efteråt och har en underbar batteritid.
    Mina tips till er som har problem är att inte återinstallera alla appar ni hade innan, utan lägg in de ni behöver och se upp för appar som inte är anpassade för JB ännu. Börjar batteritiden balla ur så se över era senaste appinstallationer.

    Dessutom kan jag tipsa om att kryssa ur de 3 alternativen under lokaliseringstjänster när ni inte nödvändigt använder dem. När mina är urkryssade ligger telefonen på närmare 98% deepsleep när den inte används och då har jag ett gmail och ett exchangekonto på sync och wifi på konstant.

    Är fruktansvärt nöjd med min S3:a med JB!
     
    hdjb1 och masze gillar detta.