Diskussion: S3 slö trots sin extrema prestanda

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av speakman, 30 okt 2012.

  1. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Där


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Stor skärm på i 2h + gps + spel med förmodligen hög cpu belastning + en hel del websurfande. Det är väl inte så dåligt?
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Normalt

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Beklagar men detta är inget specifikt fel på just S3 utan nåt som generellt gäller Android. Det finns både fördelar och nackdelar med en öppen plattform, fördelen är att man har en hel del frihet att göra som man vill, nackdelen är att det flyter sämre. WP/iPhone flyter bättre men du är låst som användare till att göra som MS/Apple vill

    Vad som är viktigast avgör du själv. En del lämnar Android, andra accepterar läget. Men detta är ingen bugg som kommer fixas med en uppdatering inom snar framtid
     
  5. ORCA

    ORCA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    55% batteri kvar och skärmen nästan igång i 2 timmar plus spelande m.m är bra trodde du att du skulle kunna ha igång mobilen hela dagen med skärm igång eller vad är förväntningarna?
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Känner inte alls igen det där med att det blir svart några sekunder när man klickar på sms-appen och när jag klickar på entråd får jag upp den direkt, ingen sekundlång väntan där heller. Fast jag kör ju en annan rom än original och har plockat bort en del "bloat", det kan ev vara därför.

    Håller med om att dialern inte är någon höjdare, men har inte testat några alternativ där. Framför allt skulle jag önska att den stängde ner helt när man lägger på luren. Tycker också att dialern i sense är bättre, men en smartphone innehåller ju så mycket man kan ju inte bara välja lur efter dialern.

    Jag har testat alla möjliga mobiler genom årens lopp, alltifrån dom första, dom där som var fast monterade i bilen och där man inte kunde slå nummer, utan fick via en telefonist skruva in kanaler, alltså före första nmt. :P
    Har haft tillgång mobiltelefon alltsedan dess och skaffade min första gsm-lur när systemet var alldeles nytt. Provade en massa olika mobilmärken, men föredrog nokia innan min första android och när jag byte till min htc så blev jag väldigt impad av just hastigheten. Ännu mer så när jag bytte till sgs3:an.
    Segaste luren jag haft var en nokia n95, den var så bedrövlig att jag inte orkade använda den. Dom gamla lurarna, som inte var smartphones, kan kanske kännas snabbare när det gäller just att ringa och skicka sms, men det är ju också i stort sett det enda dom kan.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Android lurarna är inte helt konsekventa i sitt beteende, två lurar av samma modell med ungefär samma konfiguration kan uppföra sig rejält olika, sitter självfallet i Android. Varför det är på detta sätt kanske någon annan kan svara på?

    Jag menar inte att de andra plattformarnas lurar alltid är superjämna i funktion men visst är dom jämnare, allra mest wp-lurar av olika märken och modeller kan uppföra sig sanslöst lika i hastighet och flyt, nästan oberoende av hårdvara.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    Det finns en app på Play som du kan ställa in hur telefonen ska bete sig efter man har avslutat ett samtal. Jag har inte koll på rak hand vad den heter men om du är intresserad kan jag kolla upp det.

    Sedan så rekommenderar jag exDailer som är ljusår mycket snabbare än Samsungs Dailer till S3:an. Det är synd för jag gillar Samsungs dailer rätt bra men den är för jävla seg jag blir tokig på den. Jag dual bootar min lur och har även CM10 inlagt. Det är sjukt hur snabb dailer är på Vanilla.

    Jag har haft en N97:a förr. De va tider de. Den va skapligt rapp i början men helvete vad seg den blev rätt sabbt och mer ologiskt får man leta efter :)
     
    Last edited: 6 nov 2012
    vulfgar gillar detta.
  9. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nån med samma problem?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  10. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Touchwiz började att krascha sådär rätt ofta efter JB uppdateringen, började därför använda Nova launcher istället.
    Drar det extra kräm att ha olika launchers installerade? Ligger exvis. Touchwiz på i bakgrunden även om man kör någon annan?
    Annars tycker jag telefonen är flyter på hyggligt, men absolut inte helt smärtfritt. Värst är ju dialern som tar kanske 4 sega sekunder att starta + att den är ful och osmart designad. Alternativ till denna står högst på önskelistan.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    exdialer ?

    för er som inte gillar dialern... vet inte om den fortfarande är bnra men den det var det förr iaf ;)
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Den funkar kanonbra.
     
  13. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Laggar sönder

    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2
     
  14. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Eller. Inte.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  15. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vill också slå ett slag för exDialer. Läs mer i den här tråden - För "blixtsamtal" kan jag *verkligen* rekommendera att koppla dialern till en gest (jag valde double-tap i Nova Prime) - En fantastisk skillnad mot att köra med stock-dialer.
     
  16. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Tycker telefonen är allt annat än slö ända sen jag fick tillbaka min telefon reparerad och uppdaterad till JB redan, kraschar aldrig, kör med nova launcher och touchwiz har jag inte fått en enda krasch hitillseller nåt, tycker allt flyter på mycket bättre än ICS, kanske inte helt perfekt men nu är telefonen så som den borde varit från början. Lite smålagg här och där kan man leva med, det kommer inte finnas nån telefon som har samma flyt som på en dator ändå så..
     
  17. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig, man ska inte behöva hålla på med cache cleaner åtetställa den med jämna mellanrum plocka bort massa grejer hela tiden o massa sånt. det ska bara flyta på, min s3 seg som fan den med, batteriet kokhett, uppe i nästan 50 grader efter en stunds användande, 2 månader gammal är den sålde min arc s för att köpa denna, trodde jag skulle få så mycket mer. men nja.
     
    Christian Johansson gillar detta.
  18. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jo jag är jäkligt glad över att jag hittade exDialer. Samsung's egna är katastrof man vet aldrig vilken flik som är framme och kontaktlistan är sjukt slö plus att texten är handikappanpassad. ExDialer fixar snabbhet och liten text. :)

    Sent from my Galaxy s3 using Tapatalk 2
     
  19. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

  20. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Testa också denna app, trots att jag inte upplever telefonen som slö, den blev imho ännu rappare! Hoppas det inte bara är placebo, men om ögat är nöjt borde det väl vara ett tecken så gott som något?!
     
    FrozenWithin gillar detta.