Det har sålts åtskilliga miljoner sgs3. Om vi räknar med en defektmarginal på 0,1% (vilket inte är särskilt ovanligt på komplex elektronik) betyder det att det finns 1 000 trasiga enheter per en miljon sålda telefoner helt utan att vi ens är i närheten av att indikera ett generiskt tillverkningsproblem. Det är inte förrän en betydande andel av alla enheter faktiskt påvisar problem vi kan börja anta att det handlar om ett regelrätt designproblem. Vi pratar i nivåer på absolut minst ett par procent och då pratar vi om hundratusentals defekta telefoner, vilket med all sannolikhet skulle generera betydligt fler än bara något hundratal fall (om ens det, tråden på xda tycks bestå mest av massa gnäll och spekulationer kring vad detta "allvarliga och otroligt vanliga" problemet måste vara, någon som vill anta utmaningen och gå genom alla 1200 poster och räkna antalet unika fall?
) på xda.
Jag menar inte att jag vet att det inte finns ett problem, men allvarligt talat: Det finns ingen anledning att sitta och blåsa upp något som hittills för mig mest ser ut som vind från några surfisar som surar och tycker Samsung är bajs för att de hade otur och fick en defekt telefon. När vi börjar prata om många tusen skilda fall som rapporterats vitt och brett över alla forum, då finns det anledning att oroa sig. Innan dess, neh....
Last edited: Dec 27, 2012
Hund, Megadroid and Hotel like this.