1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Så vad tycker, nu när ni haft telefonen ett tag?

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av Gurra202, 6 jun 2019.

  1. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    571
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Första och sista iPhone jag ägde var 3gs.
     
  2. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Hade en helt gäng med iPhones men tröttnade vid femman tror jag. Kommer att få en nalle via jobbet snart. Är lite sugen på att prova iOS igen. Är besviken på årets android nallar.
     
    gualm gillar detta.
  3. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    571
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Vad tycker du om mobilen sedan uppdateringen till Q?
    Jag reggade om samma tumme för att låsa upp skärmen om måste säga att den aldrig läser fel längre. Detta gör att jag inte saknar vanliga läsaren på baksidan.
    Systemet är sjukt snabbt med Q. Testar jag frugans Galaxy S9 känns det som hon kör Gingerbread med 56k modem.
    Jag älskar den stora skärmen och att den inte har notch. Har vant mig att skärmen inte är platt. Det enda som störde mig med detta innan var att jag inte hade hittat något bra glas. Satte ett Mocolo med UV klister och det känns som att jag inte har något skärmskydd alls.
    Stereo högtalare!
    Batteriet och snabbladdningen [emoji3531]
    Kan inte komma på något jag inte gillar...
     
    Taiofii gillar detta.
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 316
    Mottagna gillanden:
    8 173
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Funderar på att byta min Note10+ (Exynos) mot en 7T Pro (när den annonseras) men eftersom du har byt redan från Note10 till 7 Pro, hur upplever du följande:

    Fingeravtrycksläsare i Note10+ vs OP7 Pro
    Kameran i Note 10+ vs OP7 Pro
    UI i helhet i Note 10+ vs OP7 Pro
    Batteritid i Note 10+ vs OP7 Pro
     
    Ompan och bernard gillar detta.
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har också haft båda så tar mig friheten att svara.

    OP7 Pro. Mycket snabbare och funkar varje gång. Men inte lika säker.

    Note 10. OP7 Pro ger fortfarande bilder som ser ut som oljemålningar när du zoomar in lite. Note 10 har bästa ultravidvinkeln i någon telefon jag testat.

    OP7 Pro. Cleant och snyggt. Men tyvärr inget enhandsläge. Och pennan saknar man ju. Samt Always on display. Och trådlös laddning.

    Ganska precis lika. Note 10 SD855 har däremot bättre batteritid än OP7 Pro.
     
    Hanseman, Ompan, bernard och 1 annan gillar detta.
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 118
    Mottagna gillanden:
    3 922
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Fingeravtrycksläsare: OP7 Pro har en betydligt snabbare och bättre placerad läsare. Säkerheten får någon annan svara för :cool:
    Kamera: Note 10. Lätt seger.
    UI: Flytet i OP7 Pro är på en annan nivå och den bästa i en Android telefon. Lätt seger.
    Batteri: Ungefär samma med en liten fördel till OP7 Pro med min användning.
     
    Hanseman och night77 gillar detta.
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Fingerläsaren skulle jag säga är bättre i OP7 pro, då den kändes både stabil och snabbare än Note. Jag måste dock säga att jag inte hade några problem alls med Notes läsare utan det var bara att den kunde upplevas som långsam ibland.

    Kameran skulle jag nog säga går till Noten även om jag är långt ifrån en kamerafantast, men med tanke på vad @jajo@jajo säger om den som är duktig på kameror så hade jag väl rätt aningar.

    Ui är lite svårt faktiskt eftersom jag är ett stort fan av Samsungs nya One Ui, jag gillar det skarpt och tycker om det de gjort med att anpassa det för enhandsläge. Jag gillar Oxygen Os också väldigt mycket och det är egentligen visuellt och anpassningsmässigt mer likt det jag vill ha. Jag kör in Nova på alla mina telefoner och det slutar med att det faktiskt blir rätt så likt Oxygen, Oneplus telefoner är nog de enda där jag inte kör in Nova utan använder stock. Detta var den tuffaste frågan då just dessa två Ui är mina favoriter. Men om jag fick en pistol mot huvudet och var tvungen att välja så hade jag nog valt Oxygen då det är bloatfritt och gestnavigeringen är bättre.

    Batteritiden skulle jag säga var rätt så lika faktiskt, kanske en liten fördel till Op7 pro då den kändes stabilare i standby över 4G. Om Samsung på något sätt fixar till detta så kommer den slå Op7 pro.

    Hoppas du fått lite svar och fler som gjort bytet får gärna fylla i om det är något jag missat eller "har fel åsikt" om.
     
    Last edited: 4 okt 2019
    night77 och Droid96 gillar detta.
  8. Hanseman

    Hanseman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Google Pixel 6A
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Bytte från OP7 pro till Note10+

    Fingeravtrycksläsare i Note10+ vs OP7 Pro
    - OP7 pro klart, fungerade 9 av 10. Noten kanske 5 av 10, dessutom behövs ett mycket hårdare tryck

    Kameran i Note 10+ vs OP7 Pro
    - Note så länge stock jämförs. Med Pie fungerade Gcam på OnePlus väldigt bra, framförallt med @jajo@jajo guide

    UI i helhet i Note 10+ vs OP7 Pro
    - Gillar oneUi grafiska gränssnitt men flytet i OOS är outstanding, saknar också det mycket smidigare applåset i stället för hemliga mappen.

    Batteritid i Note 10+ vs OP7 Pro
    Med Pie var oneplus mycket bättre men efter installationen av Q är de relativt likvärdiga, med bättre standby på OnePlus.

    Den stora fördelen för mig med Note är edge kanterna som är mycket mindre än på OnePlus och ger mindre reflexer samt möjligheten till kantpaneler så att det blir någon nytta av edge.
     
    Droid96, 10cent och night77 gillar detta.