Säljstart/förbeställning hos svenska återförsäljare

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Reinhold, 11 jan 2011.

1. peter1904

peter1904 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Någon som beställt av halebop som fått något nytt besked om leveransdag?

2. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

No eftersom det är ca 2 veckor innan den releasas. Det står också på deras hemsida.

3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Var inne på den lokala Telia butiken idag och bokade mig en telefon.
    Dom skall få in den på fredag nästa vecka ev någon dag tidigare var det beskedet dom hade fått igår. Hoppas verkligen att det blir så oxå för nu vill jag ha min nya telefon!!!

4. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Själv känner jag mig ovanligt lugn iom att jag bokade den silvriga hos tre. Fyra veckor till leverans. En får ent ha brått!

5. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    Får man vara nyfiken och fråga vad du tog för abbonemang? Jag har själv tre och funderar på en arc när det blir dags att förlänga...:P

6. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hade redan deras 499 pott eller vad det heter så jag förlänger detta. Med inbakat internet för 89:- tyckte jag han sa, så jag kan ringa för 410, vilket motsvarar ungefär vad jag ringer och smsar för på en månad. Mobilen alltså "gratis".

7. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

499kr/mån??? Helvete vad dyrt...

8. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    OK....men jag ringer inte upp pengarna och då blir det väldigt dyrt....:P

@Cim-Inc: Vad fick du för deal med Halebop då? Funderar på om jag ska byta till dom istället....dom har väl bra täckning antar jag...Telias nät?

9. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha ja det är mindre än frugans 1200 i månaden ;) Dock kostar hennes abonnemang bara 69:-/månad, men så ringer hon destomer. Jag ringer som sagt för den där summan vilket abonnemang jag väljer. Kikade ett tag på Halebop och där skulle summan i slutändan bli samma sak men då får jag tänka mig för lite så jag inte ringer för mycket. Med mitt 499-abonnemang kan jag ringa när jag vill utan att fundera på det och har hittils aldrig hamnat över 500 utan en normal månad ligger jag runt 400.

10. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Lutar åt att förlänga Comviq Kompis.. igen :)
    49:- /mån + 29:- för 1Gb data (har enligt gamla vilkoren)..
    Va halvsugen på det nya Smart, men det rings nog för lite för att det ska bli lönsamt.

11. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

ger 149kr/mån och får 3gb ostrypt surf + 3000 gratis sms, ger 3200kr för mobilen direkt och betalar INGET i månaden för den.

Ja det är bra täckning, det är i Telias nät eftersom de är ett dotterbolag till Telia med fokus på yngre människor :)

1200 i månaden? djävlar :P Då kan man ju lika gärna ha ett abonnemang för 699kr/mån som man kan ringa hur mkt som helst istället :P

fysatan! jag tycker jag ringer mkt men kommer aldrig över 300kr/mån själv :P Ändå har jag mobilen i jobbet också oftast ^^

12. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Det lät ju skitbra ju! Jag använder ju mestadels mobilen till sms och surf....men yngre männsikor säger du....hehe...vart drar du gränsen? :D Vet inte om jag tillhör den kategorin längre....haha:P

13. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jo ringer man inte för så mycket blir det kanske onödigt men då får du ju betala för mobilen istället. Säg att du tar ett 199-pott dår får du betala 300 för mobilen. Skillnaden blir att OM du en månad ringer för 400, så kommer du betala mer den månaden än jag.

Samma sak med halebops abonnemang "Hallåplus" 149:-/mån + 130:-/mån för mobilen + det du ringer för, ringer du för 150:-/ betalar du alltså 429, ringer du för 200 är du uppe i min kostnad. :)

Sen skall det tilläggas att minutkostnaden för dessa operatörer och abonnemang är väldigt olika. halebop 19 öre/min + 99 öre uppkopplingsavgift. Tre pott 69 öre/min + 69 öre uppkopplingsavgift.

14. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha ja nu ska jag vara ärlig och säga att hon inte ringer för allt det där, hon köper saker med mobilen också ;P

15. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Så sant.....men till saken hör att jag börjar bli trött på 3. Har inte alls bra täckning med dom där jag bor heller....konstigt nog. Blir bättre om jag går upp på övervåningen...hahahaha :)

16. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

jo sånt där är ett jävla otyg då skulle jag absolut köra på halebop, som sades innan har de ju telias nät och där är det väldigt sällan mottagnign är ett problem, har bara upplevt det en gång och det var ganska jävla långt in i norrländska skogarna. (med halebop/telia alltså, med tre händer det mycket fortare när vi är där uppe, här hemma funkar det alltid)

17. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Dock så betalar jag inget i månaden för mobilen, köpte den kontant för att kunna ha en låg månadskostnad, så fick ge 3200kr för mobilen, vilket jag anser vara ett bra pris.

måste ju ändå ha ett abonnemang när man har en smartphone, så då vill jag ha det billigt ;)

18. Undrande

Undrande Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men om jag köper mobilen (Arc) hos Halebop, kommer den då vara operatörslåst till Halebop?

Jag behöver vid vissa tillfällen använda ett Telia-SIM för jobbets räkning så jag vill att de telefoner jag använder ska klara varandras SIM-kort.

19. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Är 99,99999% säker på att det funkar.
    På många telefoner som är låsta till Halebop eller Telia så brukar det ju stå att den funkar med Telia/Halebop och utgår från att det är samma på Arc som på resten av telefonerna som finns. Men lättast är ju att fråga Halebop;)

20. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Det funkar
    Halebop låser inte sina mobiler