Sänka Prisjakt betyget till 1 tills Samsung gör något?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Trevlig, 6 aug 2010.

1. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

hahahahahh :)

2. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Förklara gärna lite mer vad som är dåligt och skicka gärna en video på vad som segar, jag har då inte märkt något mer än att den kan frysa till 2sekunder och det är väldigt sällan. Om man kollar på dom youtube videos där man jömför med iphone 4 så kan jag inte se något som är segt, och min telefon är lika snabb som på dessa videos.

Jag tror inte du har någon SGS utan du är nog bara en avundsjuk Desire ägare. Kolla i Desire forumet hur mycket byggar den har..:P

3. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Handhavandefel.

4. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

SGS har egentligen inte så många problem, men följande buggar finns enligt forumen..

1. GPS
    2. Frysning någon sekund typ 1-2gånger/vecka, och det finns en fix för detta.
    3. en liten varning för medföljande headset
    / Hittar inte så mycket mer...

Många klagar på batteritiden, men den är nästan dubbelt så bra jämfört med Iphone 3GS och ca 20% bättre än HTC desire.

Desire problem enligt forum

1. 2.2 gör så mitt batteri dör MYCKET snabbare
    2. Groteskt långsam surf
    3. Kan inte surfa/uppdatera osv
    4. spotify m.fl. program startar sig själva
    5. Desire startar om sej själv
    6. DivX ? Desire ? Finns som standard på Galaxyn..
    7. Problem med att hitta sateliter, gps
    8. Desire & MMS?
    9. Gmail sync problem med 2.2
    10. Kameran buggar igen, och igen ... BUGGAD
    11. Har du damm under skärmen på din Desire? = Dålig byggkvalitet

Som sagt Galaxyn har som alla andra mobiler några buggar, men man kan konstatera genom att läsa forum att den har betydligt färre buggar än vad andra mobiler har.

Och med säkerhet kan jag lova att det tyvärr aldrig kommer att släppas en high end mobil utan buggar.

5. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det där var lågt. Sånt där brukar iphonekidsen slänga sig med...

6. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste ha något fel på min lur för den laggar inte nämnvärt och GPS fungerar... kanske skall reklamera den

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste genast kontakta Samsungs huvudkontur och kräva dem på specifikt en SGS som laggar :D:D:D:D:D

8. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lite tråkigt att denna lur laggar faktiskt. Har haft en drös olika android telefoner men denna tar faktiskt priset. Min laggar varje gång man ska ringa så tar de mellan 10 - 20 sekunder innan man får upp knappsatsen när man ska slå nummer, och även ytterligare 5 - 10 sek efter man slagit nr och tryckt på ringa knappen.

Även när det ringer så tar de några sekunder från de att man tagit upp telefonen ur fickan innan den slide saken kommer upp så man kan svara. Samt en massa lagg och låsningar när man ska surfa och öppna apps.

I början var inte laggen så störande men nu tror jag faktiskt jag ska lägga denna lur i hyllan och ta min htc legend istället, tråkigt då skärmen är så jävla grym på den, så lär man väl inte kunna lämna tillbaka den efter 4 - 5 veckor heller?

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har du både X10, Legend och SGS så har du iaf lite att välja på

10. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det där måste du väl har reklamerat för länge sedan, 10-20 sek är oacceptabelt oavsett lur !

Har du gjort en fabriksåterställning ?

11. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

wmb: Nej, x10an är såld sedan länge, har inte orkat ändra bara :P

Androido: Jag har seriöst inte haft tid att göra något åt saken då vi har flyttat nu under semestern så de har bara blivit att jag gett fan i att använda telefonen, och nej jag har inte provat fabriksåterställa den heller för att jag inte har använt den :) Men de blir säkert bättre med en återställning till en början iallafall. Så segt att behöva installera om alla jävla apps man behöver, inte för jag använder något nu då jag knappt ser åt telefonen :P Men de får väl bli en återställning senare idag. Men dom första 2 veckorna så var mobilen snabb som fan och riktigt jävla nice.

12. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

spuute när köpte du din sgs ?

13. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Väl, det är många diskussioner som pågår ang. SGS lagg och visa teorier säger kass minnehantering samt I/O problem som kan delvis/helt lösas med nyare läckta firmwares och olika fixes.
    Samsung förhoppningsvis jobbar på att lösa problemen men tills det kommer en officiellt uppdatering så är dessa inofficiella lösningar som stor för våra förfogande, tyvärr.

14. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är inte helt säker, men tror de var under vecka 28, tecknade ett tre abbonemang och tog den telefonen till.

15. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Iom att de mycket duktiga hemma snickrarna runt om i världen lyckats lösa "stall" problemen så borde ju samsung också lyckas tycker man :) GPS´n är jag mer osäker på men iom att samsung faktist säger att det är mjukvara som strular så får man väl lita på det. Tråkigt att det ska ta sån tid bara men jag ser hellre att de får ut en super stabil FW än att de släpper 34 små :). De läckta inofficiella är ju bara en bonus :)

16. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

kan det vara så att de lite äldre sgs är segare än de nya ? finns en film på youtube där en kvinna fått en ny sgs av samsung som är från deras högkvarter i belgien. Den funkar buggfritt enligt henne. Skulle släppas i slutet av juni. Så telefonerna man köper nu kankse inte är lika buggiga ?

17. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så kan det nog mycket väl vara, de tror jag absolut inte är någon omöjlighet faktiskt.

18. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Min kom med första flyget och jag har inga problem med stalls, GPS har jag bara testat 2 gånger och då hittade den mej direkt.

19. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alltså om du tycker att telefonen är värd en etta pga gps så ge det omdömet, allt annat är bara missbruk av prisjakt.

Själv la jag en kommentar till gpsen i specifikationerna att
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=609185

Bra formulering?

20. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

captain c, tror säkert att din funkar utmärkt och är glad för det :) men tror att de nyare funkar lite med stabilare att fler funkar lika bra som din ? är det någon mer som sett det video klippet på google?