Sänka Prisjakt betyget till 1 tills Samsung gör något?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Trevlig, 6 aug 2010.

1. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    skulle nog ha delat ut dom till mina vänner som är fruktomaner så dom får testa hur den andra sidan är ;)

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Varför då? Blir det inte lite som att idiotförklara sig själv om jag postar ett negativt omdöme idag för att det inte kommer några firmware-uppgraderingar när det kommit en uppgradering just i dag?

3. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vilken mobil ska man i sånt fall välja istället? Finns ju ingen som är helt perfekt och med tanke på hur mobilerna var för ett år sedan så är det verkligen löjligt att klaga o gnälla som du gör. Hur allvarligt illa är det om den skulle frysa till en sekund en gång i veckan eller om GPS´en skulle bugga ur och visa 100meter tillfälligt en gång på en halvtimmes tur.

Jo man kan köpa en Desire istället och få problem med att det inte finns minne nog för att installera appar trots 2.2, eller att den startar om sig då o då, eller den extremt kassa batteritiden. Eller köpa en X10 med 1.6 operativ, eller en Iphone som saknar desktops´s (hemskärmar).. eller en nokia som har en kass market med extremt få appar.

Om du nu ska gnälla så tala om vilken mobil som är bättre och varför. För om man inte vill ha en Galaxy S för 500kr så förstår jag inte vilken mobil du skulle vilja köpa istället. Som sagt sätt gärna betyget 1 på prisjakt, men referera gärna till den perfekta mobilen i sånt fall, för betyget 1 är löjligt lågt och betyder att en 500kr telefon är bättre.

Sluta gnäll och fokusera på Galaxyn´s bästa sidor, displayen, batteritiden, kompabilitet med många ljud/video format istället.

4. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    jag röstar för att den/dom som är missnöjd kan använda sig av röksignaler eller ta 2 konservburkar och ett snöre!

5. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Appappapp. Jag slår vad om att Apple tagit patent på det. Eller är det det Nokia har som framtidsstrategi? :P

6. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det är lite off-topic. låt oss starta en ny tråd om den saken om vi ska reda ut begreppen om den saken :D

7. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Många fake betyg förmodligen från Desire ägare som ångrade sig att dom köpte sin mobil innan Galaxy´n släpptes. Klart dom är missnöjda med sitt dåliga internminne och tjuriga över att dom ständigt måste krångla för att få plats med sina appar o spel.

Är säker på att dom flesta negativa omdömena är fake speciellt då ingen kan visa på en video hur långsam deras Galaxy är enligt deras omdömen.

Jag vill gärna se en video som visar att Galaxy´n är i princip obrukbar.

8. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag är nöjd, jag ska nog gå in på prisjakt och HÖJA betyget nu när Samsung har visat att de kan få ut uppdateringar också. :P

9. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dessutom kan man undra varför Microsoft inte tillverkar operativsystem som är helt fria från buggar och problem direkt? Jag, menar hur svårt kan det var? Eller kanske det är du som har orimliga förväntningar på det du köper. Dagen i-landsproblem.

10. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Ja, Samsung kommer nog att jobba snabbare om vi sänker betygen hos Prisjakt. Samtliga av Samsungs programmerare och anställda på t ex PR-avdelningen kollar förmodligen Prisjakt dagligen.

"VA? Ännu en som ger Galaxy S betyg 1! Nu är det bäst att vi sätter igång och programmerar, vi som har legat på latsidan!"

1, Tror ni verkligen inte att Samsung jobbar på problemet?

2, Tror ni att det kommer att ändra något om några gnälliga kunder i Sverige ändrar ett betyg på sajten Prisjakt? Allvarligt?

Det här liknar missnöjda kunder som ringer kundtjänsten och skäller på den stackars kundtjänstmedarbetaren för att någon tjänst inte fungerar. Eller folk som skäller ut en tunnelbaneförare för att tåget är försenat.

Missriktad ilska. Jag förstår att många är frustrerade, det är jag också. Men vad tror ni att man ska uppnå med det här?

Känns det så mycket bättre? Ungefär lika förlösande som en arg insändare.

11. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Satte näst högsta betyg. När FroYo kommer med Flash10-stöd blir det full pott ifall inget annat försämrats så klart :)

Jag tror att jag höjde betyget från 8.2 till 8.3 ;)

12. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Microsoft släpper iallafall fixar kontinuerligt.. Eller hur?

13. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tveksamt. Det finns buggar i IE som inte har fixats på åratal. Sedan behöver en telefon mer testning av koden. Just pga att det är en telefon och den bör helst inte crasha när man har den i fickan.

14. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    så hära äre samsung håller säkert på för fullt med 2.2 updateringen dom försöker få den skit bra så de inte blir nå fel så mobilerna funkar perfekt när dom släppt den tror de är därför dom försenar updateringen:)

15. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Det är kvalitetssäkringen som tagit lite längre tid än beräknat, säger Mats Lövgren på Samsung till Mobil.se, som förklaring till förseningen.

källa: http://www.mobil.se/nyheter/Galaxy-S-uppdatering-forsenad-1.373132.html

Så om dom släpper den i november gör mig faktiskt inte så mycket. Hellre att jag får en produkt med färre buggar än att det blir en framstressad version med en hel hög av diverse buggar

16. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    okej jo jag håller helt med dig:) man vill ju ha en updatering som är helt klar och utan buggar åsånt så samsung behöver inte stressa låt dom fixa den.