Fråga: Saker jag stör mig på - hjälp!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Luffe, 30 maj 2012.

1. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Anledningen till att jag frågar är att mediaspelare och konvertrar normalt använder sig av de codecs du installerat, så Media Go borde kunna fixa de filer som WMP fixar. Skall testa själv vid något tillfälle.

2. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Jag stör mig på att stockmusikspelaren som är jäkligt snygg och logisk av någon anledning hämtar hem albumbilder som är helt felaktiga och att den först listar alla album korrekt men sedan längre ner när man scrollar får den för sig att lista många låtar en å en som separata album?? Dessutom kan man inte se hela albumnamnet i den vyn om namnet är typ mer än tolv tecken? Kan säga att alla låtar ligger i egna albummappar i en mapp som heter Music längst ner i hierarkin på minnet så förstår inte vad jag gjort fel???

3. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det är tycker jag ett typiskt problem med alla musikspelare. Det räcker med att någon tag inte är exakt lika dan som de andra, så är det klippt. Förstår inte hur svårt det kan vara och tala om för musikspelaren, att de spår som finns i ett album HÖR IHOP, och hittar den inte ett album som är identisk med albumets namn, så laddar inte ner. Min mobil ändrade faktiskt tagarna för musik som jag själv gjort. Plötsligt var mina taggar borta och utbytta mot något jädrans kinesiskt... hihi. Irriterande problem... JA, men inget som jag märkt någon annan utvecklare ha lyckats fixa. Ibland önskar jag att jag kunde koda själv. hehe

Ett problem som finns i windows mediaplayer på datorn också. Finns vad jag märkt i alla spelare.

4. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Ingen som har förslag på lösning???

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja möjligen skulle det vara att tagga om alla album och låtar INNAN man för över dem till mobilen. Jag vet, urjobbig metod, men fungera oftast bra. Man kan även installera appen iTag som kan, om en omständigt, också rätta till detta problem. t ex tagga om spåren, skall gå att ändra albumbild också. Men bäst tycker jag nog att Cover Art Downloader är för det. Installera den appen, så kan du söka efter rätt albumbild.