Lite intressant tråd. Jag har haft nöjet att testa båda lurarna parallellt och givetvis har dom sina för och nackdelar. Båda är riktigt bra men rent objektivt så har SGS2 ett par viktiga fördelar; skärmen, batteritiden, uppspelning av film, rappheten o.s.v.
Sensation-ägarna kontrar gärna med "ligger bra i handen=kvalitetskänsla" och Sense. Ser man dessa två som de tyngsta alternativen så ska man välja en Sensation. För övrigt ser jag inga fördelar med den.
Den erfarenhet jag fick efter att ha kört en vecka tillsammans är att SGS2 fortfarande är ohotad på tronen som bästa androidluren för tillfället. Jag försökte verkligen att tycka om Sensation men hela tiden upplevde jag det som att den ligger ett steg efter i allt vad man gör med den.
Sensations bildskärm är i mina ögon dessutom riktigt dålig. Den har hög upplösning men om man scrollar med vit text på svart bakgrund så hänger den inte med utan det blir det bara en "flimrig gröt". Fenomenet märks även på andra ställen men inte lika tydligt. Helt obegribligt på en high-end lur.
Mitt tips till den nya SGS2 ägaren är att börja titta på fördelarna i stället för på det som upplevs dåligt. Det finns så mycket som väger över till SGS2:s fördel och dessutom kan man (som sagts) alltid skräddarsy en androidmobil så att man får den som man vill ha den.
Last edited: 25 september 2011