Samsung Galaxy Fold 2 (2020) - allmänt

Diskussion i 'Samsung Galaxy Fold' startad av night77, 29 jan 2020.

  1. Droid87

    Droid87 Guest

    Alltså när mobilerna passerar 20000 kr, gäller ens hemförsäkringen fullt ut på dessa mobiler?
     
  2. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Finns i elgiganten i kungens kurva också!
     
    Droid87 gillar detta.
  3. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    hemförsäkringen gäller väl egentligen vilken summa som? sen efter ett tag typ kanske 6-9 mån så drar de bort 30% på original värdet och ger dig sen ersättning för 70% av original värdet.
     
  4. Droid87

    Droid87 Guest

    Ja precis. Alltså man får ju 12 mån försäkring på köpet. Men efter det, tänk bara om man har sönder innerskärmen.... Hur många här har köpt en redan och tog ni den på abb eller cash? Ser att Tre har böst deal på denna som det ser ut just nu. Man får telefonen för 18000 om man binder sig i 2 år. Jag är mycket allergisk mot att binda mig. Hur tänker ni?
     
  5. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Telia och samsung på kungsgatan har så man kan klämma på den. Elgiganten på kungsgatan hade den innanför en glas/plexi låda.

    Telia i nacka forum hade ingen alls man kunde kika på. Så jag antar att dom större telia butikerna samt dom som har en egen avdelning för samsung kan möjlighet ha så du iaf får kika på den. Klämde på en igår. Kändes premium som fan. Beställde en direkt efter typ haha.
     
  6. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Med comviq kostar Fold 2an 700kr i månaden. Men sen tillkommer abonnemang.. Men telefon priset blir 16800kr för två år.

    Men sen äger du den också. Och inte "hyr" som man typ gör med samsungs version av bra deal. Vet inte varför men den stilen påminner om "Thorn" eller vad dom hette.. Dom som hyrde ut förr i tiden. [emoji23][emoji16]
     
    Droid87 gillar detta.
  7. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag tog min via Samsung Upgrade Plus. Som också är rejält subventionerat (om man inte väljer att ha kvar luren efter 2 år). 710:- i månaden, då ingår Samsung Care + (drulleförsäkring), plus ett byte av skärm till lägre pris.

    Man binder sig 12 månader. Efter 12 månader kan man välja att antingen byta telefon (typ till Z Fold 3 om ett år) eller fortsätta rulla på. Efter senast ,24 månader får man göra ett val dock. Antingen behålla telefonen och betala resterande summa (typ 6000:-?, minns inte exakt) eller skicka tillbaka den. Så mellan månad 12-24 kan man antingen byta och binda sig 12 månader till, alternativt skicka tillbaka telefonen.

    Det fina är också att man får behålla allt i lådan, såsom eventuella laddare och hörlurar. Bara telefonen ska tillbaka.

    Är man en person som vet att man ska ha telefonen i mer än 2 år så är det inte nån superdeal kanske, men för många andra så är det kanon enligt mig.

    Jag beställde min 1 minut efter den lades upp på hemsidan, medan eventet höll på. Och min kommer imorn :D En dag före release. Båda skalen är på ingång också. Ena kom idag, det andra imorn.

    Pepp!
     
    Nihliuz gillar detta.
  8. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Haha Thorn. Huga, de minns man. Skillnaden var bl.a att Thorn tog ockerpriser.

    Upgrade + är billigare, så länge du inte har kvar den efter 24 månader. Men även då betalar du som mest i slutändan det telefonen kostade. Ingen ränta eller dylikt. Ingen uppläggningsavgift.

    Det är galet bra om man som mig inte har en telefon mer än två år. Ibland ett år. Nu kan jag byta efter ett år, eller när som helst mellan månad 12-24. Eller bara skicka tillbaka den. Då har jag betalat ett rejält lägre pris under tiden, och fått "valuta" för pengarna så att säga.

    Edit: Och Samsungs drulleförsäkring ingår dessutom. Vilket är guld att ha på en dyrgrip som denna. Plus ett skärmbyte till mindre än halva priset.
     
  9. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER


    Jag vill även tillägga att hade det gällt en iPhone så hade jag kanske hellre velat äga den efter 2 år. För där är andrahandsvärdet tyvärr mycket högre.

    När det gäller dessa lurar så får man nog inte mycket efter två år.. då har dessutom Samsung kommit ännu längre med böjbara telefoner.. Så i mina ögon är Upgrade plus en mycket bättre deal än att ta den på avbetalning på två år hos en operatör. För man vågar ju inte ens tänka på hur värdet gått ner efter två år.

    Byter hellre till Z Fold 3 om ett år. Eller tickar på ett tag till i lugn och ro och ser vad som kommer för fint efter det :)
     
  10. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Men riktigt så är det ju ändå inte. Du betalar 710kr och efter ett år står du där utan något (förutom kartong och laddare/hörlurar) och betalat 8400kr för att hyra en telefon i ett år. Efter två år är det ju original Samsung pris plus priset för försäkringen. Men du får en telefon i handen du kan sälja iaf.

    Personligen ser jag det lite som att slänga bort pengar det första året [emoji85]
     
  11. Droid87

    Droid87 Guest

    Huja vilka skojare Thorn var... Du var välkommen in att byta allt du hyrde från en eltandborste till tv:n, diskmaskiner osv. Så snart du bytte så förnyades ditt kontrakt med 24 mån.... En 10000kr tv kunde kosta dig 30000 på tre år!

    Sorry OT.. Jag är skeptisk till Comviq dock. Det e som en billighetsvariant av Tele2. Känns som om man skulle köpa en Porsche och sen slänga på regummerade 15” däck. Jag menar billighetsoperatörerna får alldrig full prioritet i nätet, inte full datahastighet osv.
     
  12. Droid87

    Droid87 Guest

    Lite skräphörlurar och en laddarsladd kostar inte en tillverkare som tillverkar miljoner ex per år mer än några kronor....
     
    allerkrans92 gillar detta.
  13. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    absolut inte men alltid nice med extra att ha hemma om något händer samt som minne för min del iaf! behåller alla min kartonger. om jag inte säljer mobil med kartong.
     
  14. Droid87

    Droid87 Guest

    Ja alltså vad kan priset vara på en 2 år gammal Z Fold 2? Kan det vara 2000kr om den är hel, utan sprickor osv? Alltså du har knappt använt den. Varför köpa den om man inte ska används den?

    Sen tycker jag att detta är en kategori telefoner som man ska köra utan skal. Hela känslan och smidigheten förstörs annars anser jag.
     
  15. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 227
    Mottagna gillanden:
    2 298
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag ser att det är flera här som köpt genom samsung upgrade+. det finns en tråd om det programmet som jag måste rekommendera er att läsa från och med inlägg 190, på den här sidan: Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad
    vi som sitter med den här skiten nu hoppade på programmet med note 10+ vilket var när det först lanserades. har ni tur så är det som händer nu "barnsjukdomar" som kommer att ha försvunnit när det är er tur att lösa in era telefoner, men det känns ju som att det finns anledning att utfärda ett varningens ord ändå
     
    10cent och Droid87 gillar detta.
  16. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Klart man ska använda den. Det är ju exakt det jag menar. Jag betalar hellre 8400:- på ett år och antingen lämnar tillbaka den (eller byter) än att pynta ut runt 20 lakan också är den ändå inget värd när man betalat klart den.
     
    Droid87 gillar detta.
  17. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Men tror ni seriöst att en telefon blir totalt värdelös efter två år!? En telefon för 20k att man bara får 2000kr för? Du kan sälja en S8+ för 1.5k idag. Så hur ska man lnte kunna få mer än 10% än ursprungsvärdet på 2år? Vi snackar premium lur nu.

    Ta hand om era saker så får ni mer för dom. [emoji28][emoji1360]
     
  18. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hmm.. Ja. Inte den roligaste läsningen måste jag säga o.O

    Jag hade faktiskt helt missat den tråden av någon outgrundlig anledning..

    Jag får be till de Koreanska telefongudarna att detta inte kommer vara i närheten lika struligt om ett år när det eventuellt är dags för en själv att byta/skicka in. Tack för heads up!
     
    kissidor gillar detta.
  19. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Självklart kommer den förmodligen vara mer värd. Jag säger bara att jag inte känner mig lika lockad att betala av en lur för över 20.000:- på två år för att sen äga den, när den ändå tappar så sjukt mycket i värde. Speciellt jämfört med Apples produkter. Jag har en MacBook Pro 13" 2015 med små bucklor och sprucket äpple bak som är värd mer än vad en Fold 2 Kommer vara om 2 år, i värsta fall.

    Upgrade + känns mycket vettigare för mig på en sån här lur.

    Förutsatt att barnsjukdomarna med Upgrade + är borta om ett år. Den som lever får se.

    Edit: Inte att förglömma heller att priset på Fold 2 har mycket att göra med tekniken och hur nytt detta är. Om två år kommer garanterat böjbara lurar att ha sjunkit i pris. Vilket ännu mer kommer sänka värdet på denna.

    Det är en sinnessjukt läcker lur. Men exakt allt talar ju för att den kommer tappa något kopiöst i värde efter 24 månader.
     
  20. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Tror man kan säga så här: Samsung Galaxy fold (originalet) var svår såld efter någon månad och om du la ut den för under 10k så hade du även då svårt att få sålt den.
    Huawei mate XS gick ut för 26-27k på marknaden, gick knappt sälja för 9k via blocket eller annat marketplace. visst, de båda hade sin nackdelar. ena var fragile andra hade inte google playstore.

    Men om man kollar tillbaka där så känns de som att köper du en z fold 2 idag, så imorgon kommer den vara värd runt 10-11k.

    jag tror det har att göra med att tekniken är ändå ny för marknaden och är du inte en teknik nörd eller någon som vill flash och har pengarna till de så kommer du inte köpa den heller. Det "normala" folket vågar kanske inte ge sig på den här nya formfaktorn
     
    Drygore och Miiliio gillar detta.