Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Discussion in 'Galaxy S' started by Androido, Jun 17, 2010.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som kan ha en aning?

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Telefonen var inställd på automatic direkt och när jag startade upp den visade den runt midnatt, trots att klockan var ca 17:00. Fixade det och ställde tillbaka till auto, men minns faktiskt inte om jag reflekterade över datumet. Dagen efter minns jag iaf att det var fel datum men det är säkert troligare att datumet ändrades när klockan gick förbi midnatt och jag inte tänkte på det än att telefonen ändrade datum från nätet.

Hursomhelst har den iaf visat korrekt sedan dess. Jag har för övrigt Tre.

3. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Yes! Jag skrev det tidigare i tråden att min klocka helt plötsligt visade 30 min fel trots att jag hade automatic. Jag switchade lite snabbt mellan automatisk och manuell men det löste sig inte ändå. Så jag väntade på att det skulle fixa under dagen men det löste sig inte förän efter en reboot. Det verkar dessutom som ingen kunde ringa mig den dagen. Who knows, kanske hör ihop? Jag har Telia btw.

4. Mike

Mike Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Klockan reflekterade jag aldrig över men jag upptäckte att datumet visare 24e juni. Blev helt plötsligt osäker på om det var midsommar imorgon... :)

5. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har aldrig kunnat ha min klocka på "Automatic" i någon av de tre Android-telefoner jag äger :< Alltid fel med allt från två timmar till en dag

6. arono

arono Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade också problem med klockan. fick ställa in den manuellt och tidzonen. har tele2.

Annars skön telefon , har inte hunnit testa så mycket :)

Last edited: Feb 23, 2012
  7. Evil Peter

MINA ENHETER

Från vad jag hört har inte Desire någon höjdartäckning heller. Jag klagade initialt på täckningen men märkte att den fungerade bra om jag inte höll handen över antennen (som är i botten). Har nu noterat bättre åtkomst till HDSPA än mitt mobila bredband, när den ligger på samma ställe som modemet.

Men det är alltid svårt vad gäller täckning så det bästa sättet att gå framåt är väl att kunna försäkra sig om att man får lämna tillbaka telefonen om den inte klarar ens krav och sedan köpa den man tycker verkar mest intressant. Fast å andra sidan vet man ju inte om den andra är bättre eller sämre förrän man eventuellt byter ut den första.

8. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, kör manuellt nu.

Och håller helt med, skön telefon :)

Håller på att "konfa" upp den som bäst, känns som det kommer ta ett tag dock, finns ju så många roliga apps ;-)

9. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad för apps rekommenderar ni? Har redan fixat Dildorid men vilka andra behöver man och tips på roliga spel.

10. miztr

miztr Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är trött på att springa runt i butiker och försöka hitta något exemplar att känna på... Så jag undrar hur känns galaxy s jämfört med Desire? Vissa sa ju att Desire kändes plastig, men jag tycker att den känns helt okey. Så är Desire och galaxy s likvärdiga i kvalité känslan?

11. Kanjtozzft

Kanjtozzft Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja alltså, samsungen är mycket lättare enligt mig. Den har plast baksida men jag tycker att den ligger väldigt bra i handen. Den är ju förövrigt bara 9,9 mm tjock vilket jag avgudar då detta är min första android / smartphone. Den är ju snäppet större än desiren. Men för mig är det ett pluss bara, så är nog mycket en smak sak. Jag och en vän jämförde lite saker här om dan, och Samsung skärmen är mycket skarpare. Enligt oss två. Hoppas du hittar något du gillar.

12. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: Jun 23, 2010
  13. Evil Peter

MINA ENHETER

Nu har jag testat hur lång tid telefonen klarar sig med ström från full laddning (tredje laddningen totalt) och från att den var fulladdad igår mellan kl 10-11 fick jag alldeles nyss meddelandet att jag borde ladda telefonen. Med tanke på att jag använt den mycket (inte lika mycket som första dygnet dock) är jag riktigt nöjd med de ca 31 timmar jag fick ut, inte minst som täckningen här inte är 100%. Såklart hade jag också kunnat köra en bit till eftersom jag mätte till första varningen.

14. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

15. Confused

Confused Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken bredbandsleverantör?

Tacksam om någon har synpunkter på följande:

Har nyligen köpt en Galaxy S via Katshing.se med abonnemanget Telenor Surfa 6 mbit/s. Kostade totalt 199 för abonnemanget + förhöjd avgift 150= 349 kr/mån. Orkade inte vänta på att 3 skulle släppa sitt erbjudande och räknade med att telefonen skulle kosta 499 kr/mån med 3:s pottabonnemang. Såg idag att man kan förhandsboka Galaxy S med 3 pott för endast
    399 kr/mån. Då kan man välja mobilsurf max 10mbit/s som avräknas mot potten + ev. andra tjänster såsom 3musik. Jag ringer inte mycket utan tänkte främst använda telefonen till mobilsurf (GPS, Spotify m.m).

Är det någon som testat Galaxy S med Telenor eller 3 abonnemang i Stockholmsområdet (inomhus samt utomhus). Har 3 bättre mottagning än Telenor? Tror ni att det är någon faktisk skillnad mellan Telenors 6 mbit/s abonnemang och 3:s 10 mbit/s abonnemang, med Galaxy S. Det känns som 3:s abonnemang är bättre än Telenor på papperet, men jag vill helst inte behöva ångra mitt köp och vänta ytterligare på telefonen.

Tacksam för synpunkter och uppgift vilken hastighet ni kommer upp till med respektive abonnemang.

16. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

SGSen har bättre täckning än Desire här i Stockholm.

17. viktornn

viktornn Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

HEEEELGRYYYM! skärmen är fantastisk och videoinspelningarna blir ruskigt braa! Väldigt snygg med! batteriet tog slut på en dag, men jag har suttit och knappa på den hela dagen nu.

18. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Intryck #3

Idag fungerade GPSen acceptabelt, var ute och gick i ca 2 timmar.

Nu uppskattar jag att batteritiden är ca 50% bättre än hos Desire! Om inte mer.

19. Kanjtozzft

Kanjtozzft Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt klart. Jag pillar med min hela dygnen förutom de timmarna jag sover. Upplever inte att de tar slut snabbt alls. Här 38% kvar nu och har hållt på sedan halv sju i morse ungefär. De tycker jag är värt allafall. Och wifi på hela tiden.

20. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker inte att den ligger bra i handen. För bred och lätt. Den ligger snarare "på handen". Personligen bryr jag mig inte särskilt (tills jag tappar den), den är tunn och ligger bra i fickan!